gyerekek pancsolnak a vízben

A blogbejegyzés Russell Barkley könyve alapján készült, amely a “Managing ADHD in School: The Best Evidence-Based Methods for Teachers”, címet viseli. Russell Barkley a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar  küzdő gyermekek oktatásának és kezelésének legjobb, bizonyítékokon alapuló módszereit mutatja be tanárok számára.A viselkedéskezelési technikák központi szerepet játszanak abban, hogy a tanárok hogyan segíthetnek az ADHD-s diákoknak jobban kezelni impulzivitásukat és hiperaktivitásukat. Ezek a technikák bizonyítottan hatékonyak, és céljuk a diákok viselkedésének javítása az iskolai környezetben.

Főbb Viselkedéskezelési Technikák:

1. Pozitív megerősítés

  • Lényege: A pozitív viselkedés következetes elismerése és jutalmazása. A pozitív megerősítés motiválja a diákokat, hogy a kívánt módon viselkedjenek.
  • Hogyan alkalmazzuk?: Tanárok jutalmazhatják a diákokat kisebb nyereményekkel, dicsérettel, vagy extra tevékenységekkel, amikor megfelelően viselkednek, vagy elvégzik a feladataikat. Fontos, hogy a jutalmazás közvetlenül kövesse a pozitív viselkedést, hogy a diákok összekapcsolják a cselekedetüket a pozitív következményekkel.

2. Viselkedési szerződések

  • Lényege: Egy formális megállapodás a tanár és a diák között, amely rögzíti a kívánt viselkedést és a hozzá kapcsolódó jutalmakat vagy következményeket.
  • Hogyan alkalmazzuk?: A tanár és a diák együtt dolgozzanak ki egy szerződést, amely leírja, milyen konkrét viselkedéseket várnak el a diák részéről (pl. házi feladat időben történő leadása, csendes munka a tanóra alatt). A szerződés tartalmazza a jutalmakat is, amelyeket a diák akkor kap, ha betartja a szerződést, valamint a következményeket, ha nem sikerül teljesíteni.

    3. Jutalmazó rendszerek

    • Lényege: Egy pontrendszer vagy egyéb ösztönző rendszer bevezetése, ahol a diákok pontokat vagy más jutalmakat gyűjthetnek a jó viselkedésért és teljesítményért.
    • Hogyan alkalmazzuk?: Minden jó viselkedésért vagy feladat teljesítésért pontokat vagy matricákat kaphatnak a diákok, amelyeket később beválthatnak jutalmakra, például egy különleges tevékenységre vagy kisebb ajándékra.

    4. Konkrét, világos utasítások és visszajelzések

    • Lényege: Az ADHD-s diákok számára különösen fontos, hogy az utasítások világosak és könnyen érthetőek legyenek, valamint hogy azonnali és egyértelmű visszajelzéseket kapjanak.
    • Hogyan alkalmazzuk?: A tanárok adják meg a feladatokat kisebb, jól körülhatárolt lépésekben, és biztosítsák, hogy a diákok megértsék az elvárásokat. Azonnali visszajelzés (pozitív vagy konstruktív) segít a diákoknak abban, hogy pontosan tudják, mikor cselekedtek helyesen, vagy mit kell javítaniuk.

    5. Külső emlékeztetők és vizuális segédeszközök

    • Lényege: Az ADHD-s diákok számára hasznos lehet, ha vizuális segédeszközökkel emlékeztetik őket a feladataikra és a megfelelő viselkedésre.
    • Hogyan alkalmazzuk?: Használhatók falra helyezett plakátok, képes kártyák, vagy digitális eszközök, amelyek emlékeztetik a diákokat a szabályokra, napi feladatokra vagy célokra. Például egy osztálytermi szabályokkal ellátott plakát segíthet a diákoknak emlékezni a kívánt viselkedésre.

    Összefoglalás:

    Barkley könyve még 95 mószertani technikát ajánl az impulzív gyerekek kezelésére. Sajnos a könyv jelenleg még magyarul nem érhető el.  

    Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat

    Legnépszerűbb óratervező sablonok

    Ha hasznosnak találod  a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!

    Ezek is érdekelhetnek

    Farsangi buli a tanteremben

    Farsangi buli a tanteremben

    TANTÁRGY: – IDŐ: 45-120 perc KOROSZTÁLY:általános iskola MUNKAFORMA: csoport plénum ESZKÖZÖK: játéktól függően ELŐKÉSZÍTÉS: szükséges MIRE JÓ MÉG: elfogadás, csoportkohézió erősítés

    A következőkben 6 játékleírást hoztam, a klasszikus egy perc és nyersz videókat, ha már elfelejtettük, és tánctanító bulivideókat kicsiknek!

    5 szemléletváltó módszer 2019-re. Classbook-óratervező, és Skillful egyéni fejlesztési terv támogatásával.

    5 szemléletváltó módszer 2019-re. Classbook-óratervező, és Skillful egyéni fejlesztési terv támogatásával.

    Sok (ha nem a legtöbb) pedagógus csak most kezdi hozzáigazítani a gyakorlatát a jövő változó igényeihez. Azok számára, akik szeretnék használni a foglalkozásaikon oktatás legújabb módszereit összefoglaltuk, hogy mi az öt legfontosabb új tanítási trend, amelyek pozitív...

    Online kirakóval nyisd a kooperatív órádat, innen már egyszerű bármilyen témát bevezetni! Értékelést se hagy ki a végén!

    Online kirakóval nyisd a kooperatív órádat, innen már egyszerű bármilyen témát bevezetni! Értékelést se hagy ki a végén!

    TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:bármely     IDŐ: 45 perc    MUNKAFORMA:csoport      ESZKÖZÖK: laptop    ELŐKÉSZÍTÉS: szükséges  MIRE JÓ MÉG:összehangolás, ráhangolás, együttműködés, értékelés 1, Válassz egy képet, amelyek a jelenlegi témádba illik, vagy egy olyan képet,...