
TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:alsó, felső tagozat, középiskola IDŐ:45-90 perc MUNKAFORMA: csoport ESZKÖZÖK: feladattól függ ELŐKÉSZÍTÉS: némelyik feladathoz szükséges MIRE JÓ MÉG: csapatépítés
A kooperatív óraterv olyan terv, amely a kooperatív tanulási módszert alkalmazza. Ennek a módszernek a lényege, hogy a diákok együttműködve, csoportokban dolgoznak egy-egy feladat megoldásán. A kooperatív tanulás célja, hogy növelje a diákok részvételét, felelősségvállalását, valamint fejlessze szociális készségeiket és kritikai gondolkodásukat. Az alábbiakban a kooperatív óraterv jellemzőit és főbb elemeit részletezem:

Kooperatív Óraterv jellemzői
- Célok Meghatározása:
- Tartalmi célok: Az óra témájával kapcsolatos tudás elsajátítása.
- Készségfejlesztési célok: Kritikai gondolkodás, problémamegoldás, kommunikáció és együttműködés fejlesztése.
- Szociális célok: Empátia, tolerancia és felelősségérzet erősítése.
- Diákok Csoportosítása:
- Heterogén csoportok: Különböző képességű, hátterű és érdeklődésű diákok egy csoportban.
- Csoportok nagysága: Általában 3-6 fő.
- Szerepek: Minden csoporttag specifikus szerepet kap (pl. vezető, írnok, ellenőr, időmérő), hogy biztosítva legyen a felelősség megoszlása és az aktív részvétel.
- Feladatok Kiválasztása és Kialakítása:
- Kooperatív feladatok: Olyan feladatok, amelyek megoldása igényli a csoporttagok együttműködését.
- Nyílt végű feladatok: Problémák, amelyeknek nincs egyértelmű megoldása, hanem többféle megközelítést és megoldást is elfogadnak.
- Feladatok differenciálása: A feladatok különböző nehézségűek, hogy minden diák megtalálja a saját szintjének megfelelő kihívást.
- Interakció és Kommunikáció:
- Pozitív interdependencia: A csoport tagjai egymásra vannak utalva a feladat sikeres elvégzése érdekében.
- Egyéni felelősség: Minden csoporttag felelős a saját és a csoport egészének sikeréért is.
- Arcszín és szemtől szembeni interakció: A diákok rendszeresen kommunikálnak és vitatkoznak egymással.
- Tanári Szerep:
- Facilitátor: A tanár irányítja és támogatja a diákokat, de nem diktálja le a megoldásokat.
- Megfigyelő és értékelő: Figyelemmel kíséri a csoportok munkáját, visszajelzést ad, és szükség esetén beavatkozik.
- Támogató: Segíti a csoportokat a konfliktusok kezelésében és a hatékony együttműködés kialakításában.
- Értékelés:
- Csoportos értékelés: A csoport közös munkájának eredménye alapján.
- Egyéni értékelés: Az egyéni hozzájárulás és fejlődés figyelembevételével.
- Önértékelés és társértékelés: A diákok reflektálnak saját és társaik munkájára.
Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat
Legnépszerűbb óratervező sablonok
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!
-
Akció!
Csomag 1-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező A 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft. -
Akció!
Csomag 2-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező B 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft.
Ezek is érdekelhetnek
Farsangi buli a tanteremben
TANTÁRGY: – IDŐ: 45-120 perc KOROSZTÁLY:általános iskola MUNKAFORMA: csoport plénum ESZKÖZÖK: játéktól függően ELŐKÉSZÍTÉS: szükséges MIRE JÓ MÉG: elfogadás, csoportkohézió erősítés
A következőkben 6 játékleírást hoztam, a klasszikus egy perc és nyersz videókat, ha már elfelejtettük, és tánctanító bulivideókat kicsiknek!
Mit jelent a PDCA CIKLUS a pedagógiai munkában? Mit tartalmaz a tanfelügyeleti kézikönyv?
Az Országos tanfelügyeleti kézikönyvben a következő mondatra bukkanhatunk: Pedagógiai munkájában nyomon követhető a PDCA ciklus. Mi az a PDCA ciklus?
Csoportmunka értékelésének módszertana letölthető csoportmunka értékelő lappal
A másokkal való együttműködés szükséges és alapvető képesség egy közösségben. Azok a tanulók lesznek előnyben, akik jól kommunikálnak, tudásukkal hozzájárulnak a közösség fejlődéséhez, tudnak tárgyalni, tudják képviselni a véleményüket, jó konfliktuskezelők, és jól...
5 szemléletváltó módszer 2019-re. Classbook-óratervező, és Skillful egyéni fejlesztési terv támogatásával.
Sok (ha nem a legtöbb) pedagógus csak most kezdi hozzáigazítani a gyakorlatát a jövő változó igényeihez. Azok számára, akik szeretnék használni a foglalkozásaikon oktatás legújabb módszereit összefoglaltuk, hogy mi az öt legfontosabb új tanítási trend, amelyek pozitív...
Készítsd a kooperatív óraterved velünk! Fázisképekkel.
TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:bármely IDŐ: 15-25 perc MUNKAFORMA:egyéni ESZKÖZÖK: laptop ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges MIRE JÓ MÉG: ráhangolódás, dokumentáció A tartalmat a pedagógus adja! A kirakós kooperatív óraszervezés iránti nagy érdeklődés nyomán...
Online kirakóval nyisd a kooperatív órádat, innen már egyszerű bármilyen témát bevezetni! Értékelést se hagy ki a végén!
TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:bármely IDŐ: 45 perc MUNKAFORMA:csoport ESZKÖZÖK: laptop ELŐKÉSZÍTÉS: szükséges MIRE JÓ MÉG:összehangolás, ráhangolás, együttműködés, értékelés 1, Válassz egy képet, amelyek a jelenlegi témádba illik, vagy egy olyan képet,...