Kooperatív fegyelmezési technikák, az alapoktól- a gyakorlatig
Mit tanulsz meg a kurzuson?
Tanfolyami tematika
Videókkal, interaktív elemekkel támogatott oktatás
1. Fegyelmezés helyett EgyüttMűködés
- Hagyományos fegyelmezési módszerek és azok hatékonysága
- A EgyüttMűködik osztálymenedzsment modell alapelvei
2. Diákok viselkedésének pszichológiája
-
- A fegyelmezetlenség fajtái – agresszió, szabályszergés, motiválatlanság, ellenszegülés
- A problémás viselkedés mögött meghúzódó pszichológiai szükségletek- hogyan azonosítsuk be őket
3. A fegyelmezetlenséget megelőző stratégiák
- Pozitív tantermi környezet kialakítása
- Hogyan lehet megelőzni az agressziót, érdektelenséget, szabályszegést, ellenszegülést?
4. Mit tehetünk, amikor kialakul egy zavaró helyzet
- Konfliktuskezelési módszerek
- Konkrét stratégiák a szabályszegések kezelésére
5. Hosszú távú megoldások és tanulói felelősségvállalás
- A diákok önszabályozásának fejlesztése
- Az önálló döntéshozatal és a felelősségteljes viselkedés ösztönzése
6. Agresszió és kihívást jelentő helyzetek kezelése
- Hogyan reagáljunk megfelelően agresszióra és konfrontációra?
- A diákok érzelmi intelligenciájának fejlesztése
7. Energikus és motiválatlan diákok hatékony irányítása
- Az energia produktív tanulássá alakítása
- Strukturált tevékenységek bevezetése a zavaró viselkedés csökkentésére
8. Tanári szerep és kommunikáció fejlesztése
- Hatékony kommunikáció a fegyelem fenntartásához
- A tanár-diák kapcsolat erősítése
EgyüttMűködik- kooperatív fegyelmezési technikák online tananyag
Kevesebb stressz. Kevesebb konfliktus.
A legtöbb tanár több energiát éget el nap mint nap a fegyelmezésre, konfliktuskezelésre mint a tanításra.
Gyakran a “rossz viselkedés” mögött nem szándékos rendbontás van, hanem egy segítségért kiáltó gyerek. Ha megtanuljuk felismerni a mögöttes érzelmi hiányokat, nem csak fegyelmezünk, hanem megelőzünk.
Ez nem arról szól, hogy “engedékenyek” legyünk. Hanem arról, hogy tudatos eszközeink legyenek a nehéz helyzetekre.
Ez a szemléletváltás nem több munkát jelent – hanem kevesebbet.
Ha felismered a problémás viselkedések mögött meghúzódó érzelmi szükségleteket:
-
a gyerek kevesebbszer fog kiakadni, dacolni, „ellened menni”,
-
te kevesebbszer érzed magad tehetetlennek, kimerültnek,
-
és az óráid nyugodtabbak, kezelhetőbbek lesznek – kevesebb erőfeszítéssel.
Nem az a cél, hogy mindent „tökéletesen” csinálj – hanem az, hogy okosabban reagálj. Hosszú távon ez azt jelenti:
✅ kevesebb fegyelmezés
✅ több figyelem a tanításra
✅ jobb kapcsolat a diákokkal
✅ és ami talán a legfontosabb: kisebb érzelmi kiégés
Logikusan felépített kiváló tanulói élménnyel támogatott szép kivitelű tanfolyam
Nézz bele
Telefonról is elérhető
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!
Ezek is érdekelhetnek
Farsangi buli a tanteremben
TANTÁRGY: – IDŐ: 45-120 perc KOROSZTÁLY:általános iskola MUNKAFORMA: csoport plénum ESZKÖZÖK: játéktól függően ELŐKÉSZÍTÉS: szükséges MIRE JÓ MÉG: elfogadás, csoportkohézió erősítés
A következőkben 6 játékleírást hoztam, a klasszikus egy perc és nyersz videókat, ha már elfelejtettük, és tánctanító bulivideókat kicsiknek!
Mit jelent a PDCA CIKLUS a pedagógiai munkában? Mit tartalmaz a tanfelügyeleti kézikönyv?
Az Országos tanfelügyeleti kézikönyvben a következő mondatra bukkanhatunk: Pedagógiai munkájában nyomon követhető a PDCA ciklus. Mi az a PDCA ciklus?
Csoportmunka értékelésének módszertana letölthető csoportmunka értékelő lappal
A másokkal való együttműködés szükséges és alapvető képesség egy közösségben. Azok a tanulók lesznek előnyben, akik jól kommunikálnak, tudásukkal hozzájárulnak a közösség fejlődéséhez, tudnak tárgyalni, tudják képviselni a véleményüket, jó konfliktuskezelők, és jól...
5 szemléletváltó módszer 2019-re. Classbook-óratervező, és Skillful egyéni fejlesztési terv támogatásával.
Sok (ha nem a legtöbb) pedagógus csak most kezdi hozzáigazítani a gyakorlatát a jövő változó igényeihez. Azok számára, akik szeretnék használni a foglalkozásaikon oktatás legújabb módszereit összefoglaltuk, hogy mi az öt legfontosabb új tanítási trend, amelyek pozitív...
Készítsd a kooperatív óraterved velünk! Fázisképekkel.
TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:bármely IDŐ: 15-25 perc MUNKAFORMA:egyéni ESZKÖZÖK: laptop ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges MIRE JÓ MÉG: ráhangolódás, dokumentáció A tartalmat a pedagógus adja! A kirakós kooperatív óraszervezés iránti nagy érdeklődés nyomán...
Online kirakóval nyisd a kooperatív órádat, innen már egyszerű bármilyen témát bevezetni! Értékelést se hagy ki a végén!
TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:bármely IDŐ: 45 perc MUNKAFORMA:csoport ESZKÖZÖK: laptop ELŐKÉSZÍTÉS: szükséges MIRE JÓ MÉG:összehangolás, ráhangolás, együttműködés, értékelés 1, Válassz egy képet, amelyek a jelenlegi témádba illik, vagy egy olyan képet,...