Kooperatív fegyelmezési technikák, az alapoktól- a gyakorlatig
Mit tanulsz meg a kurzuson?
Tanfolyami tematika
Videókkal, interaktív elemekkel támogatott oktatás
1. Fegyelmezés helyett EgyüttMűködés
- Hagyományos fegyelmezési módszerek és azok hatékonysága
- A EgyüttMűködik osztálymenedzsment modell alapelvei
2. Diákok viselkedésének pszichológiája
-
- A fegyelmezetlenség fajtái – agresszió, szabályszergés, motiválatlanság, ellenszegülés
- A problémás viselkedés mögött meghúzódó pszichológiai szükségletek- hogyan azonosítsuk be őket
3. A fegyelmezetlenséget megelőző stratégiák
- Pozitív tantermi környezet kialakítása
- Hogyan lehet megelőzni az agressziót, érdektelenséget, szabályszegést, ellenszegülést?
4. Mit tehetünk, amikor kialakul egy zavaró helyzet
- Konfliktuskezelési módszerek
- Konkrét stratégiák a szabályszegések kezelésére
5. Hosszú távú megoldások és tanulói felelősségvállalás
- A diákok önszabályozásának fejlesztése
- Az önálló döntéshozatal és a felelősségteljes viselkedés ösztönzése
6. Agresszió és kihívást jelentő helyzetek kezelése
- Hogyan reagáljunk megfelelően agresszióra és konfrontációra?
- A diákok érzelmi intelligenciájának fejlesztése
7. Energikus és motiválatlan diákok hatékony irányítása
- Az energia produktív tanulássá alakítása
- Strukturált tevékenységek bevezetése a zavaró viselkedés csökkentésére
8. Tanári szerep és kommunikáció fejlesztése
- Hatékony kommunikáció a fegyelem fenntartásához
- A tanár-diák kapcsolat erősítése
EgyüttMűködik- kooperatív fegyelmezési technikák online tananyag
Kevesebb stressz. Kevesebb konfliktus.
A legtöbb tanár több energiát éget el nap mint nap a fegyelmezésre, konfliktuskezelésre mint a tanításra.
Gyakran a “rossz viselkedés” mögött nem szándékos rendbontás van, hanem egy segítségért kiáltó gyerek. Ha megtanuljuk felismerni a mögöttes érzelmi hiányokat, nem csak fegyelmezünk, hanem megelőzünk.
Ez nem arról szól, hogy “engedékenyek” legyünk. Hanem arról, hogy tudatos eszközeink legyenek a nehéz helyzetekre.
Ez a szemléletváltás nem több munkát jelent – hanem kevesebbet.
Ha felismered a problémás viselkedések mögött meghúzódó érzelmi szükségleteket:
-
a gyerek kevesebbszer fog kiakadni, dacolni, „ellened menni”,
-
te kevesebbszer érzed magad tehetetlennek, kimerültnek,
-
és az óráid nyugodtabbak, kezelhetőbbek lesznek – kevesebb erőfeszítéssel.
Nem az a cél, hogy mindent „tökéletesen” csinálj – hanem az, hogy okosabban reagálj. Hosszú távon ez azt jelenti:
✅ kevesebb fegyelmezés
✅ több figyelem a tanításra
✅ jobb kapcsolat a diákokkal
✅ és ami talán a legfontosabb: kisebb érzelmi kiégés
Logikusan felépített kiváló tanulói élménnyel támogatott szép kivitelű tanfolyam
Nézz bele
Telefonról is elérhető
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!
Ezek is érdekelhetnek
Pedagógiai alapfogalmak-ennél tömörebben már nem lehet összefoglalni
Útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében a Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez Ötödik, javított változat Az emberi erőforrások minisztere által 2013. november 19-én elfogadott általános tájékoztató anyag ötödik, javított változata 9-10. sz....
Egy STEM órán jártunk, az Egyesült államokban
Mi is az a Stem és milyen karrierlehetőségeik vannak a STEM szakembereknek Magyarországon? A STEM angol rövidítés, mely a Science, Technology, Engineering, és Mathematics szavak kezdőbetűiből tevődik össze. A Hays Hungary...
Mit üzen a pillantás? Olvass a szemekben profi módon!
A szemünkkel nem csak látunk, de folyton kommunikálunk akaratlagosan vagy tudat alatt. Sokat megtudhatunk a lélek rezdüléseiről, ha figyelmesen tekintünk mások szemében. A szem fogja fel a testbeszédnek azokat az apró, akaratlan rezdüléseit, amelyek...
Növények a tanteremben- melyiket válasszuk?
Azt hiszem nem kell hosszan ecsetelni, hogy mennyire praktikus, ha abban a helyiségben, ahol a tanulók akár napi 8-10 órát is eltöltenek, legyen valamilyen zöldféle. A növény természetes környezetet teremt, vidám hangulatot áraszt, és megszépíti a termet. Erre a célra...
Mozgással a tanulásért- agytorna kis osztálytermekre szabva
Régebben úgy gondolták agyunk fényképezőgéphez hasonlóan készít és tárol el emlékeket, pedig a memória közel sem így működik.Emlékeink sokkolóan megbízhatatlanok. Érzelmek, motiváció és kontextus mind komoly hatással lehetnek arra, miképp emlékszünk vissza valamire....
Osztálytermek minimál design
Tanterem inspirációk minimál design tantermekre. És az apróbb részletek: annyira szépek és stílusosak. A személyes kedvenceim: Neked van kedvenced? Oszd meg a képet a facebook csoportban! Forrás:Pinterest ...