
Az új tanév kezdetével nemcsak a tanulás, hanem a közösségépítés is fontos szerepet kap az iskolai életben. A csapatépítő feladatok lehetőséget nyújtanak arra, hogy a diákok jobban megismerjék egymást, erősítsék az együttműködési készségeiket. Az alábbiakban bemutatott tevékenységek játékos formában segítik elő a csapatszellem kialakítását.
1. Kincsvadászat az iskolában
- Leírás: A diákokat kisebb csapatokra osztják, és egy térkép vagy útmutató segítségével elrejtett kincseket kell megtalálniuk az iskolában vagy annak környékén. A feladatok lehetnek egyszerű rejtvények vagy logikai feladatok, amelyek megoldásával a következő nyomot találják meg.
- Cél: Együttműködés, kommunikáció, logikus gondolkodás.
2. Csoportos történetalkotás
- Leírás: A diákok egy körben ülnek, és mindenki hozzátesz egy mondatot a történethez, amit az előző diák kezdett. Például az első diák elkezdi: “Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy kék macska…”, a következő pedig folytatja.
- Cél: Kreativitás, csapatmunka, figyelem másokra.
3. Toronyépítés
- Leírás: A diákoknak különböző eszközökből, mint például szívószálak, papír, ragasztószalag vagy spagetti és pillecukor, kell minél magasabb tornyot építeniük egy adott idő alatt. A csapatok versenyeznek egymással, hogy ki tudja a legstabilabb és legmagasabb tornyot építeni.
- Cél: Problémamegoldás, kreatív gondolkodás, együttműködés.
4. Jégtörő kérdések
- Leírás: A diákok körben ülnek, és mindenki feltesz egy kérdést egy másik diáknak, például: “Mi a kedvenc tantárgyad?” vagy “Mi a kedvenc filméd?”. A cél, hogy mindenki jobban megismerje a másikat.
- Cél: Kommunikáció, kapcsolatépítés, önkifejezés.
5. Osztálylogó vagy -zászló tervezése
- Leírás: A diákok csapatokat alkotnak, és együtt kell megtervezniük egy logót vagy zászlót, amely képviseli őket. Használhatnak papírt, festéket, színes ceruzákat stb.
- Cél: Kreativitás, együttműködés, identitásépítés.
6. “Élő” Képregény
- Leírás: A diákok csapatokban kitalálnak egy rövid történetet, amit élő képekként kell megjeleníteniük. A csapat minden tagja egy karaktert játszik el, és a többieknek ki kell találniuk, mi történik a “képregény” adott kockájában.
- Cél: Kreativitás, kommunikáció, színészi készségek.
Ezek a feladatok nemcsak szórakoztatóak, hanem segítenek a diákoknak jobban megismerni egymást és fejleszteni a csapatmunkájukat.
Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat
Legnépszerűbb óratervező sablonok
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!
-
Akció!
Csomag 1-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező A 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft. -
Akció!
Csomag 2-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező B 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft.
Ezek is érdekelhetnek
Pedagógiai alapfogalmak-ennél tömörebben már nem lehet összefoglalni
Útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében a Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez Ötödik, javított változat Az emberi erőforrások minisztere által 2013. november 19-én elfogadott általános tájékoztató anyag ötödik, javított változata 9-10. sz....
Egy STEM órán jártunk, az Egyesült államokban
Mi is az a Stem és milyen karrierlehetőségeik vannak a STEM szakembereknek Magyarországon? A STEM angol rövidítés, mely a Science, Technology, Engineering, és Mathematics szavak kezdőbetűiből tevődik össze. A Hays Hungary...
Mit üzen a pillantás? Olvass a szemekben profi módon!
A szemünkkel nem csak látunk, de folyton kommunikálunk akaratlagosan vagy tudat alatt. Sokat megtudhatunk a lélek rezdüléseiről, ha figyelmesen tekintünk mások szemében. A szem fogja fel a testbeszédnek azokat az apró, akaratlan rezdüléseit, amelyek...
Növények a tanteremben- melyiket válasszuk?
Azt hiszem nem kell hosszan ecsetelni, hogy mennyire praktikus, ha abban a helyiségben, ahol a tanulók akár napi 8-10 órát is eltöltenek, legyen valamilyen zöldféle. A növény természetes környezetet teremt, vidám hangulatot áraszt, és megszépíti a termet. Erre a célra...
Mozgással a tanulásért- agytorna kis osztálytermekre szabva
Régebben úgy gondolták agyunk fényképezőgéphez hasonlóan készít és tárol el emlékeket, pedig a memória közel sem így működik.Emlékeink sokkolóan megbízhatatlanok. Érzelmek, motiváció és kontextus mind komoly hatással lehetnek arra, miképp emlékszünk vissza valamire....
Osztálytermek minimál design
Tanterem inspirációk minimál design tantermekre. És az apróbb részletek: annyira szépek és stílusosak. A személyes kedvenceim: Neked van kedvenced? Oszd meg a képet a facebook csoportban! Forrás:Pinterest ...