A problémás viselkedés mögött meghúzódó kielégítetlen érzelmi igények sokfélék lehetnek, de általában az alábbi alapvető szükségletek hiánya okozza őket:
1. Biztonság és stabilitás hiánya
-
Problémás viselkedés: szorongás, kontrollmánia, túlzott ragaszkodás, dühkitörések
-
Kielégítetlen szükséglet: az érzés, hogy a világ kiszámítható és biztonságos
-
Lehetséges okok: trauma, bizonytalan gyerekkor, hirtelen változások az életben
2. Szeretet és elfogadás hiánya
-
Problémás viselkedés: figyelemfelkeltő viselkedés, túlzott megfelelési kényszer, önbizalomhiány
-
Kielégítetlen szükséglet: az érzés, hogy valaki szerethető és értékes
-
Lehetséges okok: érzelmileg elérhetetlen szülők, elhanyagolás, bántalmazás
3. Elismerés és megbecsülés hiánya
-
Problémás viselkedés: állandó versengés, arrogancia, perfekcionizmus, túlzott érzékenység a kritikára
-
Kielégítetlen szükséglet: az érzés, hogy az erőfeszítések és a személyiség értékes
-
Lehetséges okok: folyamatos összehasonlítás másokkal, ritka elismerés, túlzott kritikusság a családban
4. Autonómia és kontroll hiánya
-
Problémás viselkedés: makacsság, lázadás, határátlépések, manipuláció
-
Kielégítetlen szükséglet: önállóság, saját döntések meghozatalának joga
-
Lehetséges okok: túlkontrolláló szülők, szigorú szabályok, elnyomott önkifejezés
5. Kapcsolódás és meghallgatás hiánya
-
Problémás viselkedés: visszahúzódás, depresszió, függőség másoktól, agresszív kommunikáció
-
Kielégítetlen szükséglet: az érzés, hogy valaki valóban figyel és megérti őt
-
Lehetséges okok: érzelmi elérhetetlenség a családban, magány, elutasítás élménye
6. Érzelmi kifejezés és validáció hiánya
-
Problémás viselkedés: hirtelen hangulatingadozások, drámai reakciók, passzív-agresszív viselkedés
-
Kielégítetlen szükséglet: az érzés, hogy az érzéseket ki lehet fejezni és azok érvényesek
-
Lehetséges okok: érzelemelnyomás a gyerekkorban, “ne sírj, ne hisztizz” típusú nevelés
7. Célok és jelentőség hiánya
-
Problémás viselkedés: motiválatlanság, érdektelenség, önpusztító szokások
-
Kielégítetlen szükséglet: az érzés, hogy az életnek van értelme és célja
-
Lehetséges okok: értelmetlen munka, támogatás hiánya az ambíciókhoz, elismerés hiánya
Hogyan lehet felismerni problémás viselkedés mögött meghúzódó kielégítetlen érzelmi igényeket?
Tanulnál többet az osztályteremi menedzsmentről?
csatlakozz az
EgyüttMűködik- osztálymenedzsment rendszer online kurzushoz
Interaktív tanfolyamon megtanulhatod, hogyan alakíts ki olyan osztálymenedzsment rendszert, amellyel megelőzheted felismered és kezelheted a a fegyelmezési helyzeteket, még mielőtt problémává dagadnának!
Mit viszel magaddal ha velünk tanulsz?
Tanulási Eredmények:
A tanfolyam elvégzése után a résztvevők képesek lesznek:
✅ Magabiztosan kezelni minden típusú viselkedési problémát
✅ Megérteni és elemezni a diákok helytelen viselkedésének okait
✅ Hatékony stratégiákat alkalmazni a szabályszegések kezelésére
✅ Elősegíteni a felelősségteljes viselkedést az osztályteremben
✅ Megelőzni a fegyelmezési problémákat a megfelelő osztálytermi környezet kialakításával
✅ Pozitív, támogató légkört teremteni, amely elősegíti a tanulást
✅ Hosszú távon fejleszteni a diákok önszabályozását és felelősségvállalását
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!
Ezek is érdekelhetnek
Megjelentek a 2023-as tanév Óratervező és Egyéni fejlesztési terv programok
A mindennapos adminisztrációs munka megkönnyítésére hoztuk létre tervező sablonjainkat. Óraterveket, óravázlatokat, Egyéni fejlesztési terveket készíthetsz előírás szerinti formában, beépített pedagógiai szakkifejezésekkel elemekkel. A formát mi adjuk, a tartalmat...
Szabályalkotás az osztályban csoportnorma segítségével
Az ugróiskola alapjáték felfrissítésével megannyi izgalmas variációval szórakoztathatjuk a gyerekeket!
Klikkesedjük?
A nagycsoport és a klikkek viszonya
Hogyan készítsünk óratervet? Óraterv szakszerű felépítése
Az óraterv két részből áll: fejléc és az óra tartalmának a kidolgozása. A fejléc foglalja össze a legfontosabb adatokat, amely áttekinthetően vázlatos formában tartalmazza: Pedagógus nevét Osztályt amelyben tanít Tantárgyat Műveltségi területet Az óra témáját Az óra...
A legjobb tanulási módszer alapja az „áramlás”. Hogyan juttasd el a tanulóidat a flow állapotba? 8 egyszerű lépés.
TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:bármely IDŐ: 45 perc MUNKAFORMA: egyéni páros csoport ESZKÖZÖK: nem szükséges ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges MIRE JÓ MÉG:összehangolás, ráhangolás, pozitív légkör megteremtése, konentrációs feladatAz „áramlás” vagy angolul flow...
Megjelentek a 2022-es tanév óratervező programjai
Classbook-Óratervező Skillful egyéni fejlesztési terv programok funciói -Előírás szerinti óratervek, egyéni fejlesztési tervek készítése -Nyomtatóbarát-Nem kell többet az óraterveket szerkeszteni -Pedagógiai alapfogalmakat tartalmazza a program - kattintás alapú...