A problémás viselkedés mögött meghúzódó kielégítetlen érzelmi igények sokfélék lehetnek, de általában az alábbi alapvető szükségletek hiánya okozza őket:
1. Biztonság és stabilitás hiánya
-
Problémás viselkedés: szorongás, kontrollmánia, túlzott ragaszkodás, dühkitörések
-
Kielégítetlen szükséglet: az érzés, hogy a világ kiszámítható és biztonságos
-
Lehetséges okok: trauma, bizonytalan gyerekkor, hirtelen változások az életben
2. Szeretet és elfogadás hiánya
-
Problémás viselkedés: figyelemfelkeltő viselkedés, túlzott megfelelési kényszer, önbizalomhiány
-
Kielégítetlen szükséglet: az érzés, hogy valaki szerethető és értékes
-
Lehetséges okok: érzelmileg elérhetetlen szülők, elhanyagolás, bántalmazás
3. Elismerés és megbecsülés hiánya
-
Problémás viselkedés: állandó versengés, arrogancia, perfekcionizmus, túlzott érzékenység a kritikára
-
Kielégítetlen szükséglet: az érzés, hogy az erőfeszítések és a személyiség értékes
-
Lehetséges okok: folyamatos összehasonlítás másokkal, ritka elismerés, túlzott kritikusság a családban
4. Autonómia és kontroll hiánya
-
Problémás viselkedés: makacsság, lázadás, határátlépések, manipuláció
-
Kielégítetlen szükséglet: önállóság, saját döntések meghozatalának joga
-
Lehetséges okok: túlkontrolláló szülők, szigorú szabályok, elnyomott önkifejezés
5. Kapcsolódás és meghallgatás hiánya
-
Problémás viselkedés: visszahúzódás, depresszió, függőség másoktól, agresszív kommunikáció
-
Kielégítetlen szükséglet: az érzés, hogy valaki valóban figyel és megérti őt
-
Lehetséges okok: érzelmi elérhetetlenség a családban, magány, elutasítás élménye
6. Érzelmi kifejezés és validáció hiánya
-
Problémás viselkedés: hirtelen hangulatingadozások, drámai reakciók, passzív-agresszív viselkedés
-
Kielégítetlen szükséglet: az érzés, hogy az érzéseket ki lehet fejezni és azok érvényesek
-
Lehetséges okok: érzelemelnyomás a gyerekkorban, “ne sírj, ne hisztizz” típusú nevelés
7. Célok és jelentőség hiánya
-
Problémás viselkedés: motiválatlanság, érdektelenség, önpusztító szokások
-
Kielégítetlen szükséglet: az érzés, hogy az életnek van értelme és célja
-
Lehetséges okok: értelmetlen munka, támogatás hiánya az ambíciókhoz, elismerés hiánya
Hogyan lehet felismerni problémás viselkedés mögött meghúzódó kielégítetlen érzelmi igényeket?
Tanulnál többet az osztályteremi menedzsmentről?
csatlakozz az
EgyüttMűködik- osztálymenedzsment rendszer online kurzushoz
Interaktív tanfolyamon megtanulhatod, hogyan alakíts ki olyan osztálymenedzsment rendszert, amellyel megelőzheted felismered és kezelheted a a fegyelmezési helyzeteket, még mielőtt problémává dagadnának!
Mit viszel magaddal ha velünk tanulsz?
Tanulási Eredmények:
A tanfolyam elvégzése után a résztvevők képesek lesznek:
✅ Magabiztosan kezelni minden típusú viselkedési problémát
✅ Megérteni és elemezni a diákok helytelen viselkedésének okait
✅ Hatékony stratégiákat alkalmazni a szabályszegések kezelésére
✅ Elősegíteni a felelősségteljes viselkedést az osztályteremben
✅ Megelőzni a fegyelmezési problémákat a megfelelő osztálytermi környezet kialakításával
✅ Pozitív, támogató légkört teremteni, amely elősegíti a tanulást
✅ Hosszú távon fejleszteni a diákok önszabályozását és felelősségvállalását
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!
Ezek is érdekelhetnek
Storyboard az iskolában.
Történetmesélés vagy storyboard módszer az iskolában Miért olyan népszerű a mostanában? Mert mindenkihez szól. Segítségével barátságosabb lesz a tanítási óra és jobban megmarad a tananyag. Felhasználási területei, óravázlat, online offline technikák.
Egyéni fejlesztési terv alapfogalmak-
A mozgásfejlesztés elengedhetetlenül fontos az olvasás-írás megtanulásához. Részterületei a testtudat fejlesztése (testkép, testfogalom, testséma), a tapintás, a mozgásérzékelés, az egyensúlyérzet, a két testfél mozgásának összehangolása, az alapmozgások...
Lepd meg karácsonyra pedagógus vagy tanárjelölt ismerősödet praktikus ajándékkal
Elhatároztad, hogy megajándékozod tanár, tanító, fejlesztő pedagógus, gyógypedagógus ismerősödet? Egy személyre szabható, modern és szép ajándék, amellyel a napi munkáját segíted. Mi pedagógusoknak készítünk programokat, hogy fel tudják gyorsítani a munkájukat....
Őszi képek, alkotások. Hogyan állítsuk ki őket? 5 szokatlan, látványos módon.
TANTÁRGY: osztályfőnöki óra, technika, rajz, bármely tantárgy IDŐ: 15 perc KOROSZTÁLY: bármely MUNKAFORMA: egyéni, pár, csoport, plénum ESZKÖZÖK: üres fal, ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges MIRE JÓ MÉG: kommunikáció, képzelet, kreativitás Az...
Last minute ötlet: bemelegítő játék első osztályfőnöki órára
TANTÁRGY: osztályfőnöki óra IDŐ: 5-15 perc KOROSZTÁLY: bármely MUNKAFORMA: egyéni, pár, csoport, plénum ESZKÖZÖK: papír, ceruza ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges MIRE JÓ MÉG: bemelegítés, osztályközösség építése kommunikáció, képzelet, kreativitás ...
Nyári szünet hangulatjelekkel
TANTÁRGY: osztályfőnöki óra IDŐ: 5-15 perc KOROSZTÁLY: bármely MUNKAFORMA: egyéni, pár, csoport, plénum ESZKÖZÖK: emojik ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges MIRE JÓ MÉG: kommunikáció, képzelet, kreativitás fejlesztés, bemelegítés, levezetésEmojik...