TANTÁRGY: osztályfőnöki óra         IDŐ: 5-15 perc    KOROSZTÁLY: bármely     MUNKAFORMA: egyéni, pár, csoport, plénum      ESZKÖZÖK: papír, ceruza    ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges  MIRE JÓ MÉG: bemelegítés, osztályközösség építése kommunikáció, képzelet, kreativitás  fejlesztés, levezetés

Egy külföldi tanári tréningen ismerkedtem meg ezzel a játékkal. A célja, hogy oldja a szorongást, összekovácsolja a közösséget, a tanulók tanuljanak meg gyorsan reagálni az elhangzó instrukciókra, összehangoltan együtt dolgozni a csoporttal, kontrollálni a viselkedést. Sokféle változata létezik most álljon itt kettő közülük. Kint és bent is játszható.  Sokféle változata létezik most álljon itt kettő közülük.

Minden tanuló kap egy lapot, amelyre leírja a legkedvesebb nyári emlékét.  A rövid fogalmazást követően a mindenki papírrepülőt hajtogat a fogalmazásából. Felszólításra mindenki eldobja a saját repülőjét. Aztán még jó párszor megteszi ezt, az elé kerülő repülőkkel. Majd mindenki kibontja az éppen kezében lévő repülőt és elolvassa. Kezdődhet újra  a repülőzés.

Ha nem íratunk rá nevet a gyerek felolvashatják és kitalálhatják kihez tartozik a repülő.

 

Forrás:Steen Jepsen képe a Pixabay -en. 

Ezek is érdekelhetnek

Utolsó 1 perc a tanítási órán

Utolsó 1 perc a tanítási órán

TANTÁRGY: bármely       IDŐ: 1 perc perc   KOROSZTÁLY: 6-18     MUNKAFORMA: csoport, plénum      ESZKÖZÖK: nem szükséges ELŐKÉSZÍTÉS:nem  szükséges  MIRE JÓ MÉG: motiváció, óra tudatos lezárása, önreflexió A tanítási órák tudatos lezárása, megkoronázza a tanítás órát....

Pin It on Pinterest

Share This