TANTÁRGY: osztályfőnöki óra, technika, rajz, bármely tantárgy         IDŐ: 15 perc    KOROSZTÁLY: bármely     MUNKAFORMA: egyéni, pár, csoport, plénum      ESZKÖZÖK: üres fal,      ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges  MIRE JÓ MÉG: kommunikáció, képzelet, kreativitás  

Az osztályban elkészült alkotások – képek, festmények, órai összefoglalásokon készült plakátok, olyan bizonyítékok, amelyekre méltán lehetnek büszkék a közösség tagjai. A csoportban folyó szakmai munka színvonalát is jól bemutatja egy jól elhelyezett kiállítás. Díszítenek és hangulatot adnak.

 

A közösségre is jó hatással van…

  • Erősíti az összetartozás érzését a csoporton belül és elismerést vált ki a környezetből.
  • Beszédtémát ad a tanáriban és a diákok között is.
  • A tanulókat hozzászokatja, hogy büszkék legyenek a munkájukra, tudják és merjék megosztani másokkal is az elért eredményeket.Gyönyörű őszi alkotásokat osztottam meg a www.facebook.com/classbookoratervezo oldalon például ilyeneket.De hogyan állítsuk ki látványosan?

Keress az alkotásoknak helyet a folyosón, hogy mindenki láthassa.

A folyosón, alulában az üres csempézett falfelületek, neadj’ isten lambériás borítások nagyon is alkalmasak arra, hogy az aktuális csoportalkotásokat megosszuk a nagyobb közösséggel is.

Használj paravánt

Egy paraván, amely a térben szabadon mozgatható, jól kiemeli az alkotásokat. Szemnek tetsző módon rendezhetőek rajta a rajzok, festmények. A paraván is díszíthető, tematikusan, őszi, téli, tavaszi vagy ünnepi kinézetre.

Felejtsd el a klisséket

Munkáink… Olyan unalmas felírat. Mennyivel érdekesebb az a felírat, hogy : Mesterművek, Művészeti galéria. Írj idézetet cím helyett: „Egy műalkotás ablakot tárhat a művész lelkéhez.” „Amire nincs, szó mond el a művészettel.” „Higgy magadban.”

Keretezz

Keretezhetsz szokatlan módon csiptetőkkel ellátott a felíró táblák/rajztáblák/táblák rögzítésével a falon. A csiptetők használatával mindig az aktuális képekre cserélheted, az alkotásokat.

Mesélj történetet

A képek és a szövegek egy egységben kommunikálnak a közösségnek. Rendezd egy történet köré a kiállítást, amely a külső szemlélőt is megérinti. Feliratokkal, rövid üzenetekkel, kommentteljétek a kiállítást.  A történetek közel hozzák egymáshoz a csoport tagjait. A legösszetettebb információkat is elérhetővé teszik. Minél személyesebb történetek jelennek meg a tárlaton annál jobban megragadják a figyelmet, annál jobban bevonják a marginális helyzetben lévő csoporttagokat. A történetekre való reakcióink azok, amik egyenlővé tesznek bennünket, és összekötnek minket,  motiválnak és ihletet adnak.

 

Képek forrása:

https://artfulparent.com/ways-to-display-kids-artwork/

https://hu.pinterest.com/pin/583005114234147915/

https://hu.pinterest.com/pin/296322850483672506/

Almatorony

Almatorony

TANTÁRGY: környezet, biológia, természetismeret, technika, fizika   KOROSZTÁLY:alsó, felső tagozat, középiskola    IDŐ:25-45 perc    MUNKAFORMA:  csoport ESZKÖZÖK:   alma hurkapálcika,   ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges  MIRE JÓ MÉG: környezet, egészség tudatosítás,STEAM,...

Őszi gyümölcsök projekt

Őszi gyümölcsök projekt

TANTÁRGY: környezet, biológia, természetismeret   KOROSZTÁLY:óvoda, alsó tagozat     IDŐ:45-90 perc    MUNKAFORMA:  csoport ESZKÖZÖK:   szükséges  ELŐKÉSZÍTÉS: szükséges  MIRE JÓ MÉG: környezet, egészség tudatosításAz őszi gyümölcsök projektnap egy nagyszerű módszer...

Pin It on Pinterest

Share This