
TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:alsó, felső tagozat, középiskola IDŐ:45-90 perc MUNKAFORMA: csoport ESZKÖZÖK: feladattól függ ELŐKÉSZÍTÉS: némelyik feladathoz szükséges MIRE JÓ MÉG: csapatépítés
A kooperatív óraterv olyan terv, amely a kooperatív tanulási módszert alkalmazza. Ennek a módszernek a lényege, hogy a diákok együttműködve, csoportokban dolgoznak egy-egy feladat megoldásán. A kooperatív tanulás célja, hogy növelje a diákok részvételét, felelősségvállalását, valamint fejlessze szociális készségeiket és kritikai gondolkodásukat. Az alábbiakban a kooperatív óraterv jellemzőit és főbb elemeit részletezem:

Kooperatív Óraterv jellemzői
- Célok Meghatározása:
- Tartalmi célok: Az óra témájával kapcsolatos tudás elsajátítása.
- Készségfejlesztési célok: Kritikai gondolkodás, problémamegoldás, kommunikáció és együttműködés fejlesztése.
- Szociális célok: Empátia, tolerancia és felelősségérzet erősítése.
- Diákok Csoportosítása:
- Heterogén csoportok: Különböző képességű, hátterű és érdeklődésű diákok egy csoportban.
- Csoportok nagysága: Általában 3-6 fő.
- Szerepek: Minden csoporttag specifikus szerepet kap (pl. vezető, írnok, ellenőr, időmérő), hogy biztosítva legyen a felelősség megoszlása és az aktív részvétel.
- Feladatok Kiválasztása és Kialakítása:
- Kooperatív feladatok: Olyan feladatok, amelyek megoldása igényli a csoporttagok együttműködését.
- Nyílt végű feladatok: Problémák, amelyeknek nincs egyértelmű megoldása, hanem többféle megközelítést és megoldást is elfogadnak.
- Feladatok differenciálása: A feladatok különböző nehézségűek, hogy minden diák megtalálja a saját szintjének megfelelő kihívást.
- Interakció és Kommunikáció:
- Pozitív interdependencia: A csoport tagjai egymásra vannak utalva a feladat sikeres elvégzése érdekében.
- Egyéni felelősség: Minden csoporttag felelős a saját és a csoport egészének sikeréért is.
- Arcszín és szemtől szembeni interakció: A diákok rendszeresen kommunikálnak és vitatkoznak egymással.
- Tanári Szerep:
- Facilitátor: A tanár irányítja és támogatja a diákokat, de nem diktálja le a megoldásokat.
- Megfigyelő és értékelő: Figyelemmel kíséri a csoportok munkáját, visszajelzést ad, és szükség esetén beavatkozik.
- Támogató: Segíti a csoportokat a konfliktusok kezelésében és a hatékony együttműködés kialakításában.
- Értékelés:
- Csoportos értékelés: A csoport közös munkájának eredménye alapján.
- Egyéni értékelés: Az egyéni hozzájárulás és fejlődés figyelembevételével.
- Önértékelés és társértékelés: A diákok reflektálnak saját és társaik munkájára.
Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat
Legnépszerűbb óratervező sablonok
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!
-
Akció!
Csomag 1-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező A 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft. -
Akció!
Csomag 2-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező B 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft.
Ezek is érdekelhetnek
Minden amit a megrendelésről tudni kell: Támogatás, csoportos kedvezmény:óratervező, egyéni fejlesztési terv készítő programokra
Rendelés és licenc- idő hosszabbításMegkönnyítjük a munkád!Óraterv és egyéni fejlesztési terv sablonjaink, olyan számítógépes programok, melyek beépített modulokkal- és kulcsszavakkal segítik a pedagógusok adminisztrációs munkáját. A mindenkori ajánlásoknak,...
Megjelentek a 2023-as tanév Óratervező és Egyéni fejlesztési terv programok
A mindennapos adminisztrációs munka megkönnyítésére hoztuk létre tervező sablonjainkat. Óraterveket, óravázlatokat, Egyéni fejlesztési terveket készíthetsz előírás szerinti formában, beépített pedagógiai szakkifejezésekkel elemekkel. A formát mi adjuk, a tartalmat...
Szabályalkotás az osztályban csoportnorma segítségével
Az ugróiskola alapjáték felfrissítésével megannyi izgalmas variációval szórakoztathatjuk a gyerekeket!
Klikkesedjük?
A nagycsoport és a klikkek viszonya
Hogyan készítsünk óratervet? Óraterv szakszerű felépítése
Az óraterv két részből áll: fejléc és az óra tartalmának a kidolgozása. A fejléc foglalja össze a legfontosabb adatokat, amely áttekinthetően vázlatos formában tartalmazza: Pedagógus nevét Osztályt amelyben tanít Tantárgyat Műveltségi területet Az óra témáját Az óra...
A legjobb tanulási módszer alapja az „áramlás”. Hogyan juttasd el a tanulóidat a flow állapotba? 8 egyszerű lépés.
TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:bármely IDŐ: 45 perc MUNKAFORMA: egyéni páros csoport ESZKÖZÖK: nem szükséges ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges MIRE JÓ MÉG:összehangolás, ráhangolás, pozitív légkör megteremtése, konentrációs feladatAz „áramlás” vagy angolul flow...