almatorony

TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:alsó, felső tagozat, középiskola    IDŐ:45-90 perc    MUNKAFORMA:  csoport ESZKÖZÖK:  feladattól függ  ELŐKÉSZÍTÉS: némelyik feladathoz szükséges  MIRE JÓ MÉG:  csapatépítés

A kooperatív óraterv olyan terv, amely a kooperatív tanulási módszert alkalmazza. Ennek a módszernek a lényege, hogy a diákok együttműködve, csoportokban dolgoznak egy-egy feladat megoldásán. A kooperatív tanulás célja, hogy növelje a diákok részvételét, felelősségvállalását, valamint fejlessze szociális készségeiket és kritikai gondolkodásukat. Az alábbiakban a kooperatív óraterv jellemzőit és főbb elemeit részletezem:

Kooperatív Óraterv jellemzői

  1. Célok Meghatározása:
    • Tartalmi célok: Az óra témájával kapcsolatos tudás elsajátítása.
    • Készségfejlesztési célok: Kritikai gondolkodás, problémamegoldás, kommunikáció és együttműködés fejlesztése.
    • Szociális célok: Empátia, tolerancia és felelősségérzet erősítése.
  2. Diákok Csoportosítása:
    • Heterogén csoportok: Különböző képességű, hátterű és érdeklődésű diákok egy csoportban.
    • Csoportok nagysága: Általában 3-6 fő.
    • Szerepek: Minden csoporttag specifikus szerepet kap (pl. vezető, írnok, ellenőr, időmérő), hogy biztosítva legyen a felelősség megoszlása és az aktív részvétel.
  3. Feladatok Kiválasztása és Kialakítása:
    • Kooperatív feladatok: Olyan feladatok, amelyek megoldása igényli a csoporttagok együttműködését.
    • Nyílt végű feladatok: Problémák, amelyeknek nincs egyértelmű megoldása, hanem többféle megközelítést és megoldást is elfogadnak.
    • Feladatok differenciálása: A feladatok különböző nehézségűek, hogy minden diák megtalálja a saját szintjének megfelelő kihívást.
  4. Interakció és Kommunikáció:
    • Pozitív interdependencia: A csoport tagjai egymásra vannak utalva a feladat sikeres elvégzése érdekében.
    • Egyéni felelősség: Minden csoporttag felelős a saját és a csoport egészének sikeréért is.
    • Arcszín és szemtől szembeni interakció: A diákok rendszeresen kommunikálnak és vitatkoznak egymással.
  5. Tanári Szerep:
    • Facilitátor: A tanár irányítja és támogatja a diákokat, de nem diktálja le a megoldásokat.
    • Megfigyelő és értékelő: Figyelemmel kíséri a csoportok munkáját, visszajelzést ad, és szükség esetén beavatkozik.
    • Támogató: Segíti a csoportokat a konfliktusok kezelésében és a hatékony együttműködés kialakításában.
  6. Értékelés:
    • Csoportos értékelés: A csoport közös munkájának eredménye alapján.
    • Egyéni értékelés: Az egyéni hozzájárulás és fejlődés figyelembevételével.
    • Önértékelés és társértékelés: A diákok reflektálnak saját és társaik munkájára.

Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat

Legnépszerűbb óratervező sablonok

Ha hasznosnak találod  a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!

Ezek is érdekelhetnek

Storyboard az iskolában.

Storyboard az iskolában.

Történetmesélés vagy storyboard módszer az iskolában Miért olyan népszerű a mostanában? Mert mindenkihez szól. Segítségével barátságosabb lesz a tanítási óra és jobban megmarad a tananyag. Felhasználási területei, óravázlat, online offline technikák.

Last minute ötlet: bemelegítő játék első osztályfőnöki órára

Last minute ötlet: bemelegítő játék első osztályfőnöki órára

TANTÁRGY: osztályfőnöki óra         IDŐ: 5-15 perc    KOROSZTÁLY: bármely     MUNKAFORMA: egyéni, pár, csoport, plénum      ESZKÖZÖK: papír, ceruza    ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges  MIRE JÓ MÉG: bemelegítés, osztályközösség építése kommunikáció, képzelet, kreativitás ...

Nyári szünet hangulatjelekkel

Nyári szünet hangulatjelekkel

TANTÁRGY: osztályfőnöki óra         IDŐ: 5-15 perc    KOROSZTÁLY: bármely     MUNKAFORMA: egyéni, pár, csoport, plénum      ESZKÖZÖK: emojik     ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges  MIRE JÓ MÉG: kommunikáció, képzelet, kreativitás  fejlesztés, bemelegítés, levezetésEmojik...