Kooperatív fegyelmezési technikák, az alapoktól- a gyakorlatig
Mit tanulsz meg a kurzuson?
Tanfolyami tematika
Videókkal, interaktív elemekkel támogatott oktatás
1. Fegyelmezés helyett EgyüttMűködés
- Hagyományos fegyelmezési módszerek és azok hatékonysága
- A EgyüttMűködik osztálymenedzsment modell alapelvei
2. Diákok viselkedésének pszichológiája
-
- A fegyelmezetlenség fajtái – agresszió, szabályszergés, motiválatlanság, ellenszegülés
- A problémás viselkedés mögött meghúzódó pszichológiai szükségletek- hogyan azonosítsuk be őket
3. A fegyelmezetlenséget megelőző stratégiák
- Pozitív tantermi környezet kialakítása
- Hogyan lehet megelőzni az agressziót, érdektelenséget, szabályszegést, ellenszegülést?
4. Mit tehetünk, amikor kialakul egy zavaró helyzet
- Konfliktuskezelési módszerek
- Konkrét stratégiák a szabályszegések kezelésére
5. Hosszú távú megoldások és tanulói felelősségvállalás
- A diákok önszabályozásának fejlesztése
- Az önálló döntéshozatal és a felelősségteljes viselkedés ösztönzése
6. Agresszió és kihívást jelentő helyzetek kezelése
- Hogyan reagáljunk megfelelően agresszióra és konfrontációra?
- A diákok érzelmi intelligenciájának fejlesztése
7. Energikus és motiválatlan diákok hatékony irányítása
- Az energia produktív tanulássá alakítása
- Strukturált tevékenységek bevezetése a zavaró viselkedés csökkentésére
8. Tanári szerep és kommunikáció fejlesztése
- Hatékony kommunikáció a fegyelem fenntartásához
- A tanár-diák kapcsolat erősítése
EgyüttMűködik- kooperatív fegyelmezési technikák online tananyag
Kevesebb stressz. Kevesebb konfliktus.
A legtöbb tanár több energiát éget el nap mint nap a fegyelmezésre, konfliktuskezelésre mint a tanításra.
Gyakran a “rossz viselkedés” mögött nem szándékos rendbontás van, hanem egy segítségért kiáltó gyerek. Ha megtanuljuk felismerni a mögöttes érzelmi hiányokat, nem csak fegyelmezünk, hanem megelőzünk.
Ez nem arról szól, hogy “engedékenyek” legyünk. Hanem arról, hogy tudatos eszközeink legyenek a nehéz helyzetekre.
Ez a szemléletváltás nem több munkát jelent – hanem kevesebbet.
Ha felismered a problémás viselkedések mögött meghúzódó érzelmi szükségleteket:
-
a gyerek kevesebbszer fog kiakadni, dacolni, „ellened menni”,
-
te kevesebbszer érzed magad tehetetlennek, kimerültnek,
-
és az óráid nyugodtabbak, kezelhetőbbek lesznek – kevesebb erőfeszítéssel.
Nem az a cél, hogy mindent „tökéletesen” csinálj – hanem az, hogy okosabban reagálj. Hosszú távon ez azt jelenti:
✅ kevesebb fegyelmezés
✅ több figyelem a tanításra
✅ jobb kapcsolat a diákokkal
✅ és ami talán a legfontosabb: kisebb érzelmi kiégés
Logikusan felépített kiváló tanulói élménnyel támogatott szép kivitelű tanfolyam
Nézz bele
Telefonról is elérhető
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!
Ezek is érdekelhetnek
Storyboard az iskolában.
Történetmesélés vagy storyboard módszer az iskolában Miért olyan népszerű a mostanában? Mert mindenkihez szól. Segítségével barátságosabb lesz a tanítási óra és jobban megmarad a tananyag. Felhasználási területei, óravázlat, online offline technikák.
Egyéni fejlesztési terv alapfogalmak-
A mozgásfejlesztés elengedhetetlenül fontos az olvasás-írás megtanulásához. Részterületei a testtudat fejlesztése (testkép, testfogalom, testséma), a tapintás, a mozgásérzékelés, az egyensúlyérzet, a két testfél mozgásának összehangolása, az alapmozgások...
Lepd meg karácsonyra pedagógus vagy tanárjelölt ismerősödet praktikus ajándékkal
Elhatároztad, hogy megajándékozod tanár, tanító, fejlesztő pedagógus, gyógypedagógus ismerősödet? Egy személyre szabható, modern és szép ajándék, amellyel a napi munkáját segíted. Mi pedagógusoknak készítünk programokat, hogy fel tudják gyorsítani a munkájukat....
Őszi képek, alkotások. Hogyan állítsuk ki őket? 5 szokatlan, látványos módon.
TANTÁRGY: osztályfőnöki óra, technika, rajz, bármely tantárgy IDŐ: 15 perc KOROSZTÁLY: bármely MUNKAFORMA: egyéni, pár, csoport, plénum ESZKÖZÖK: üres fal, ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges MIRE JÓ MÉG: kommunikáció, képzelet, kreativitás Az...
Last minute ötlet: bemelegítő játék első osztályfőnöki órára
TANTÁRGY: osztályfőnöki óra IDŐ: 5-15 perc KOROSZTÁLY: bármely MUNKAFORMA: egyéni, pár, csoport, plénum ESZKÖZÖK: papír, ceruza ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges MIRE JÓ MÉG: bemelegítés, osztályközösség építése kommunikáció, képzelet, kreativitás ...
Nyári szünet hangulatjelekkel
TANTÁRGY: osztályfőnöki óra IDŐ: 5-15 perc KOROSZTÁLY: bármely MUNKAFORMA: egyéni, pár, csoport, plénum ESZKÖZÖK: emojik ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges MIRE JÓ MÉG: kommunikáció, képzelet, kreativitás fejlesztés, bemelegítés, levezetésEmojik...