TANTÁRGY: osztályfőnöki óra         IDŐ: 5-15 perc    KOROSZTÁLY: bármely     MUNKAFORMA: egyéni, pár, csoport, plénum      ESZKÖZÖK: papír, ceruza    ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges  MIRE JÓ MÉG: bemelegítés, osztályközösség építése kommunikáció, képzelet, kreativitás  fejlesztés, levezetés

Egy külföldi tanári tréningen ismerkedtem meg ezzel a játékkal. A célja, hogy oldja a szorongást, összekovácsolja a közösséget, a tanulók tanuljanak meg gyorsan reagálni az elhangzó instrukciókra, összehangoltan együtt dolgozni a csoporttal, kontrollálni a viselkedést. Sokféle változata létezik most álljon itt kettő közülük. Kint és bent is játszható.  Sokféle változata létezik most álljon itt kettő közülük.

Minden tanuló kap egy lapot, amelyre leírja a legkedvesebb nyári emlékét.  A rövid fogalmazást követően a mindenki papírrepülőt hajtogat a fogalmazásából. Felszólításra mindenki eldobja a saját repülőjét. Aztán még jó párszor megteszi ezt, az elé kerülő repülőkkel. Majd mindenki kibontja az éppen kezében lévő repülőt és elolvassa. Kezdődhet újra  a repülőzés.

Ha nem íratunk rá nevet a gyerek felolvashatják és kitalálhatják kihez tartozik a repülő.

 

Forrás:Steen Jepsen képe a Pixabay -en. 

Ezek is érdekelhetnek

A legjobb tanulási módszer alapja az „áramlás”. Hogyan juttasd el a tanulóidat a flow állapotba?  8  egyszerű lépés.

A legjobb tanulási módszer alapja az „áramlás”. Hogyan juttasd el a tanulóidat a flow állapotba? 8 egyszerű lépés.

TANTÁRGY: bármely  KOROSZTÁLY:bármely     IDŐ: 45 perc    MUNKAFORMA: egyéni páros csoport ESZKÖZÖK:   nem szükséges  ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges  MIRE JÓ MÉG:összehangolás, ráhangolás, pozitív légkör megteremtése, konentrációs feladatAz „áramlás” vagy angolul flow...

Pin It on Pinterest

Share This