TANTÁRGY: osztályfőnöki óra IDŐ: 5-15 perc KOROSZTÁLY: bármely MUNKAFORMA: egyéni, pár, csoport, plénum ESZKÖZÖK: papír, ceruza ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges MIRE JÓ MÉG: bemelegítés, osztályközösség építése kommunikáció, képzelet, kreativitás fejlesztés, levezetés
Egy külföldi tanári tréningen ismerkedtem meg ezzel a játékkal. A célja, hogy oldja a szorongást, összekovácsolja a közösséget, a tanulók tanuljanak meg gyorsan reagálni az elhangzó instrukciókra, összehangoltan együtt dolgozni a csoporttal, kontrollálni a viselkedést. Sokféle változata létezik most álljon itt kettő közülük. Kint és bent is játszható. Sokféle változata létezik most álljon itt kettő közülük.
Minden tanuló kap egy lapot, amelyre leírja a legkedvesebb nyári emlékét. A rövid fogalmazást követően a mindenki papírrepülőt hajtogat a fogalmazásából. Felszólításra mindenki eldobja a saját repülőjét. Aztán még jó párszor megteszi ezt, az elé kerülő repülőkkel. Majd mindenki kibontja az éppen kezében lévő repülőt és elolvassa. Kezdődhet újra a repülőzés.
Ha nem íratunk rá nevet a gyerek felolvashatják és kitalálhatják kihez tartozik a repülő.
Forrás:Steen Jepsen képe a Pixabay -en.
Ezek is érdekelhetnek
Klikkesedjük?
A nagycsoport és a klikkek viszonya
Hogyan készítsünk óratervet? Óraterv szakszerű felépítése
Az óraterv két részből áll: fejléc és az óra tartalmának a kidolgozása. A fejléc foglalja össze a legfontosabb adatokat, amely áttekinthetően vázlatos formában tartalmazza: Pedagógus nevét Osztályt amelyben tanít Tantárgyat Műveltségi területet Az óra témáját Az óra...
A legjobb tanulási módszer alapja az „áramlás”. Hogyan juttasd el a tanulóidat a flow állapotba? 8 egyszerű lépés.
TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:bármely IDŐ: 45 perc MUNKAFORMA: egyéni páros csoport ESZKÖZÖK: nem szükséges ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges MIRE JÓ MÉG:összehangolás, ráhangolás, pozitív légkör megteremtése, konentrációs feladatAz „áramlás” vagy angolul flow...