tanulók nevetnek

TANTÁRGY: bármely   KOROSZTÁLY:óvoda, alsótagozat, felsőtagozat, középiskola, felnőtt     IDŐ:15- 45 perc    MUNKAFORMA:  egyéni,páros, csoport ESZKÖZÖK:   feladatok  ELŐKÉSZÍTÉS:  szükséges  MIRE JÓ MÉG:környezeti tudatosság, csoportmunka

 

A „Madarak Fák Napja” egy világszerte ünnepelt esemény, melyet általában április vagy május hónapban tartanak meg, a tavasz virágzásának és a természet megújulásának idején. A nap célja, hogy felhívja a figyelmet a környezetvédelem fontosságára és az élővilág megőrzésére.

Az esemény története egyrészt az 1969-ben az Amerikai Egyesült Államokban történt eseményekre vezethető vissza. Ebben az évben egy olajszennyezés miatt több ezer madár pusztult el Santa Barbara partjainál Kaliforniában. Ennek hatására a környezetvédelmi aktivisták, köztük Denis Hayes és Gaylord Nelson szenátor kezdeményezésére 1970 áprilisában az első Föld Napját szervezték meg, amelyen világszerte milliók vettek részt.

A Madarak Fák Napját az Egyesült Államokban, 1970-ben tartották először. Az esemény koncepciója Richard St. Barbe Baker brit ökológus  nevéhez fűződik. Baker az erdők és fák fontosságára hívta fel a figyelmet, és ösztönözte az embereket arra, hogy aktívan részt vegyenek a fák ültetésében és az erdők megóvásában. Az esemény egyre népszerűbbé vált az évek során, és ma már számos országban, különféle kezdeményezések keretében ünneplik.

A Madarak Fák Napja célja nem csupán a faültetés, hanem a környezettudatosság és az ökológiai fenntarthatóság tudatosítása is. Az eseményeken általában különböző környezetvédelmi tevékenységek, faültetések, tisztítási akciók és oktatási programok zajlanak, hogy felhívják a figyelmet a természetvédelem fontosságára és az emberi tevékenység ökológiai lábnyomának csökkentésére.

Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat

Legnépszerűbb óratervező sablonok

Ha hasznosnak találod  a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!

Ezek is érdekelhetnek

Kooperatív óraterv jellemzői

Kooperatív óraterv jellemzői

TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:alsó, felső tagozat, középiskola    IDŐ:45-90 perc    MUNKAFORMA:  csoport ESZKÖZÖK:  feladattól függ  ELŐKÉSZÍTÉS: némelyik feladathoz szükséges  MIRE JÓ MÉG:  csapatépítésA kooperatív óraterv olyan terv, amely a kooperatív tanulási...

10 műveltségi terület és a tantárgyak kapcsolata

10 műveltségi terület és a tantárgyak kapcsolata

Anyanyelv és irodalom    Alapvető szerepe van a gondolkodásmód kialakításában, a nevelésben, az oktatásban; információszerzés lehetőségeinek feltárásában, probléma megértésében illetve megoldásában; továbbá az önálló tanulás kialakításában. Minden tantárggyal hatnak...

Iskolai nyomozós játék kerettörténettel és feladatokkal

Iskolai nyomozós játék kerettörténettel és feladatokkal

TANTÁRGY: osztályfőnöki, bármely KOROSZTÁLY:alsó, felső tagozat, középiskola    IDŐ:60 perc    MUNKAFORMA:  csoport ESZKÖZÖK:  feladattól függ  ELŐKÉSZÍTÉS: némelyik feladathoz szükséges  MIRE JÓ MÉG:  csapatépítésÜdvözlünk mindenkit az izgalmas iskolai nyomozós...

Pin It on Pinterest

Share This