almatorony

TANTÁRGY: osztályfőnöki, bármely KOROSZTÁLY:alsó, felső tagozat, középiskola    IDŐ:60 perc    MUNKAFORMA:  csoport ESZKÖZÖK:  feladattól függ  ELŐKÉSZÍTÉS: némelyik feladathoz szükséges  MIRE JÓ MÉG:  csapatépítés

Üdvözlünk mindenkit az izgalmas iskolai nyomozós játékunkon! Ma egy különleges küldetésre indulunk, amely során rejtélyes nyomokat követve egy titkos dokumentum titkait fogjuk feltárni. Az iskola egyik régi, elfeledett könyvtári polcán egy régi bőrkötésű könyvet és egy titkos dokumentumot találtunk, amely egy évszázados rejtélyt hordoz. A dokumentum nyomokat tartalmaz, amelyek egy elveszett kincshez vezethetnek, amelyet az iskola egyik alapítója rejtett el.

A ti feladatotok, hogy csapatokat alkotva megoldjátok a rejtélyes feladatokat, megfejtsétek a titkosírásokat, és megtaláljátok a nyomokat, amelyek elvezetnek titeket a kincshez. Az iskola különböző helyszínein – a könyvtárban, a laboratóriumban, a kertben és a tanári szobában – mind-mind izgalmas feladatok és nyomok várnak rátok.

Készen álltok a kalandra? Legyetek figyelmesek, dolgozzatok együtt, és derítsétek ki a titkos dokumentum rejtélyét! Az idő szorít, és a kincs csak rátok vár. Sok szerencsét, nyomozók!

Kerettörténet1

Cím: A rejtélyes iskolai eltűnés

Történet: Egy csendes hétfő reggel az iskolában minden úgy kezdődött, mint máskor, amíg az osztályfőnök be nem lépett az osztályterembe egy meglepő hírrel: az iskola híres tudósa, Dr. Kovács, nyomtalanul eltűnt az éjszaka folyamán! Dr. Kovács az iskola laboratóriumában dolgozott egy titokzatos projekten, amelyről senki nem tudott sokat. A rendőrség már a helyszínen van, de szükségük van a diákok segítségére is, hogy megoldják ezt a rejtélyt.

A diákok csapatokat alkotnak, és különböző nyomokat követve próbálják kideríteni, mi történhetett Dr. Kovács-sal. Az iskolai tantermek, folyosók, udvar, és laboratórium mind potenciális nyomokat rejtenek. Az idő szorít, mert a tudós eltűnésével fontos kutatási anyagok is veszélybe kerültek, amelyek nélkül az iskola év végi nagy projektje nem valósulhat meg.

Feladatok

  1. Rejtett üzenet a laboratóriumban
    • Leírás: A laboratóriumban egy titkos üzenetet rejtettek el, amit UV-fénnyel lehet csak látni. A diákoknak meg kell találniuk az UV-lámpát, majd átkutatniuk a laboratóriumot a rejtett üzenetért.
    • Feladat: Keressétek meg az UV-lámpát, és találjátok meg a rejtett üzenetet a laboratóriumban. Írjátok le, mit találtatok.
  2. Rejtvény a könyvtárban
    • Leírás: Dr. Kovács gyakran kutatott a könyvtárban. Az egyik könyvben rejtett el egy fontos nyomot, de csak egy rejtvény megoldása után lehet megtalálni.
    • Feladat: Oldjátok meg a rejtvényt (pl. egy anagrammát vagy egy logikai feladványt), hogy megtaláljátok a nyomot rejtő könyvet.
  3. Tanúk kihallgatása
    • Leírás: Az iskola több tanára és diákja is látta utoljára Dr. Kovácsot. Mindenki más információval szolgálhat, amelyek együtt vezethetnek a megoldáshoz.
    • Feladat: Beszéljetek három tanúval (pl. a portással, egy diákkal és egy tanárral), jegyezzétek fel az információkat, és rakjátok össze a történetet.
  4. Titkos térkép az udvaron
    • Leírás: Az iskola udvarán elrejtettek egy térképet, ami Dr. Kovács utolsó ismert útvonalát mutatja. A térképet egy speciális kóddal zárták le.
    • Feladat: Találjátok meg a kódot (ami lehet például egy matematikai feladvány megoldása) és nyissátok ki a térképet, hogy megtudjátok, merre járt utoljára Dr. Kovács.
  5. Számítógépes kód a számítástechnika teremben
    • Leírás: Dr. Kovács számítógépén tárolt egy fontos fájlt, de a fájl egy jelszóval védett. A jelszót csak egy program segítségével lehet megtalálni.
    • Feladat: Találjátok meg a számítógépen lévő programot, futtassátok, és derítsétek ki a jelszót, majd nyissátok meg a fájlt, hogy hozzáférjetek a benne lévő információkhoz.

Kerettörténet 2.

Cím: A titkos dokumentum a könyvtárban

 

Történet: Egy nap az iskolában a diákok és tanárok éppen egy izgalmas kiállításra készülnek, amikor egy titokzatos csomagot találnak a könyvtár egyik régi, elfeledett polcán. A csomagban egy régi bőrkötésű könyv és egy titkos dokumentum található, amelyről kiderül, hogy egy évszázados titkot rejt. A dokumentum utalásokat és nyomokat tartalmaz, amelyek egy elveszett kincshez vezethetnek, amelyet az iskola egyik alapítója rejtett el.

A diákok különleges küldetést kapnak: fejtsejék meg a dokumentum rejtélyét, és találják meg a kincset, mielőtt az idő lejár. Az iskolai környezetben különböző nyomok és feladatok várnak rájuk, amelyek megoldása révén lépésről lépésre közelebb kerülnek a megoldáshoz.

Feladatok

  1. Titkosírás megfejtése
    • Leírás: A titkos dokumentum első oldalán egy titkosírás található, amit meg kell fejteni ahhoz, hogy megértsék a következő lépést.
    • Feladat: Használjátok a mellékelt kódtáblát, hogy megfejtsétek a titkosírást, és kiderítsétek, mit mond az üzenet. Írjátok le a megfejtett szöveget.
  2. Rejtett üzenet a térképen
    • Leírás: A könyvtár egyik régi térképén rejtett üzenet található, amit csak egy speciális eljárással lehet láthatóvá tenni.
    • Feladat: Keresétek meg a térképet, használjatok citromlevet és vasalót, hogy előhozzátok a rejtett üzenetet, majd olvassátok el, és írjátok le, mit találtatok.
  3. A laboratórium rejtvénye
    • Leírás: A dokumentumban található nyomok egyenesen a laboratóriumba vezetnek, ahol egy tudományos rejtvény vár megoldásra.
    • Feladat: Oldjátok meg a laboratóriumban található kémiai rejtvényt (pl. egy titkos vegyület elkészítése), hogy megtaláljátok a következő nyomot.
  4. Titkos szobor a kertben
    • Leírás: Az iskola kertjében álló régi szobor rejti a következő nyomot. A szobor egy titkos rekeszt rejt, amit csak egy speciális kóddal lehet kinyitni.
    • Feladat: Találjátok meg a szobrot, derítsétek ki a kódot (pl. egy történelmi dátum vagy matematikai feladat megoldása révén), és nyissátok ki a rekeszt, hogy megszerezzétek a benne lévő nyomot.
  5. A tanári szoba kulcsa
    • Leírás: A titkos dokumentum utolsó nyoma egy rejtett kulcsra utal, ami a tanári szoba egyik régi iratszekrényét nyitja. A kulcsot az egyik tanár birtokolja, de csak akkor adja át, ha a diákok sikeresen megoldanak egy végső feladványt.
    • Feladat: Keressétek meg a tanárt, oldjátok meg a feladványát (pl. egy logikai játék vagy egy nehéz kérdés), szerezzétek meg a kulcsot, és nyissátok ki az iratszekrényt, hogy megtaláljátok a titkos dokumentum utolsó darabját és a kincs helyét.

Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat

Legnépszerűbb óratervező sablonok

Ha hasznosnak találod  a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!

Ezek is érdekelhetnek

10 műveltségi terület és a tantárgyak kapcsolata

10 műveltségi terület és a tantárgyak kapcsolata

Anyanyelv és irodalom    Alapvető szerepe van a gondolkodásmód kialakításában, a nevelésben, az oktatásban; információszerzés lehetőségeinek feltárásában, probléma megértésében illetve megoldásában; továbbá az önálló tanulás kialakításában. Minden tantárggyal hatnak...

13 játékos feladat a tanév búcsúztatására

13 játékos feladat a tanév búcsúztatására

TANTÁRGY: osztályfőnöki, bármely KOROSZTÁLY:alsó, felső tagozat, középiskola    IDŐ:25-45 perc    MUNKAFORMA:  csoport ESZKÖZÖK:  feladattól függ  ELŐKÉSZÍTÉS: némelyik feladathoz szükséges  MIRE JÓ MÉG:  csapatépítésEgy újabb tanév végéhez érkeztünk, amely tele volt...

Tankerületek által támogatott Óratervező és Egyéni fejlesztési terv programjaink: Kattints és tudj meg többet!

Tankerületek által támogatott Óratervező és Egyéni fejlesztési terv programjaink: Kattints és tudj meg többet!

Minden ami egy óraterv, egyéni fejlesztési terv elkészítéséhez kell egy csomagban! Előre beépített elrendezés- fejléc, óraterv kifejtése Szakkifejezések Formázott nyomtatási kép  Kiknek ajánljuk?  Óvodapedagógusoknak, tanítóknak és tanároknak 1-12. osztályig,...

Hogyan rendezd a konfliktusokat az osztályban? – konfliktus megoldó tréning feladatok

Hogyan rendezd a konfliktusokat az osztályban? – konfliktus megoldó tréning feladatok

Konfliktuskezelési feladatok segítenek a diákoknak megérteni és hatékonyan kezelni a konfliktusokat. Például szerepjátékok, ahol a diákok megjelenítik különböző konfliktushelyzeteket, majd közösen megbeszélik a legjobb megoldásokat. Ezek a csoportdinamikai feladatok segíthetnek az osztályközösség erősítésében, a diákok közötti kapcsolatok kialakításában és az együttműködési készségek fejlesztésében.

Pin It on Pinterest

Share This