gyerekek pancsolnak a vízben

A blogbejegyzés Russell Barkley könyve alapján készült, amely a “Managing ADHD in School: The Best Evidence-Based Methods for Teachers”, címet viseli. Russell Barkley a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar  küzdő gyermekek oktatásának és kezelésének legjobb, bizonyítékokon alapuló módszereit mutatja be tanárok számára.A viselkedéskezelési technikák központi szerepet játszanak abban, hogy a tanárok hogyan segíthetnek az ADHD-s diákoknak jobban kezelni impulzivitásukat és hiperaktivitásukat. Ezek a technikák bizonyítottan hatékonyak, és céljuk a diákok viselkedésének javítása az iskolai környezetben.

Főbb Viselkedéskezelési Technikák:

1. Pozitív megerősítés

  • Lényege: A pozitív viselkedés következetes elismerése és jutalmazása. A pozitív megerősítés motiválja a diákokat, hogy a kívánt módon viselkedjenek.
  • Hogyan alkalmazzuk?: Tanárok jutalmazhatják a diákokat kisebb nyereményekkel, dicsérettel, vagy extra tevékenységekkel, amikor megfelelően viselkednek, vagy elvégzik a feladataikat. Fontos, hogy a jutalmazás közvetlenül kövesse a pozitív viselkedést, hogy a diákok összekapcsolják a cselekedetüket a pozitív következményekkel.

2. Viselkedési szerződések

  • Lényege: Egy formális megállapodás a tanár és a diák között, amely rögzíti a kívánt viselkedést és a hozzá kapcsolódó jutalmakat vagy következményeket.
  • Hogyan alkalmazzuk?: A tanár és a diák együtt dolgozzanak ki egy szerződést, amely leírja, milyen konkrét viselkedéseket várnak el a diák részéről (pl. házi feladat időben történő leadása, csendes munka a tanóra alatt). A szerződés tartalmazza a jutalmakat is, amelyeket a diák akkor kap, ha betartja a szerződést, valamint a következményeket, ha nem sikerül teljesíteni.

    3. Jutalmazó rendszerek

    • Lényege: Egy pontrendszer vagy egyéb ösztönző rendszer bevezetése, ahol a diákok pontokat vagy más jutalmakat gyűjthetnek a jó viselkedésért és teljesítményért.
    • Hogyan alkalmazzuk?: Minden jó viselkedésért vagy feladat teljesítésért pontokat vagy matricákat kaphatnak a diákok, amelyeket később beválthatnak jutalmakra, például egy különleges tevékenységre vagy kisebb ajándékra.

    4. Konkrét, világos utasítások és visszajelzések

    • Lényege: Az ADHD-s diákok számára különösen fontos, hogy az utasítások világosak és könnyen érthetőek legyenek, valamint hogy azonnali és egyértelmű visszajelzéseket kapjanak.
    • Hogyan alkalmazzuk?: A tanárok adják meg a feladatokat kisebb, jól körülhatárolt lépésekben, és biztosítsák, hogy a diákok megértsék az elvárásokat. Azonnali visszajelzés (pozitív vagy konstruktív) segít a diákoknak abban, hogy pontosan tudják, mikor cselekedtek helyesen, vagy mit kell javítaniuk.

    5. Külső emlékeztetők és vizuális segédeszközök

    • Lényege: Az ADHD-s diákok számára hasznos lehet, ha vizuális segédeszközökkel emlékeztetik őket a feladataikra és a megfelelő viselkedésre.
    • Hogyan alkalmazzuk?: Használhatók falra helyezett plakátok, képes kártyák, vagy digitális eszközök, amelyek emlékeztetik a diákokat a szabályokra, napi feladatokra vagy célokra. Például egy osztálytermi szabályokkal ellátott plakát segíthet a diákoknak emlékezni a kívánt viselkedésre.

    Összefoglalás:

    Barkley könyve még 95 mószertani technikát ajánl az impulzív gyerekek kezelésére. Sajnos a könyv jelenleg még magyarul nem érhető el.  

    Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat

    Legnépszerűbb óratervező sablonok

    Ha hasznosnak találod  a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!

    Ezek is érdekelhetnek

    Olyan sokan nem tudják!- Egyedi karácsonyi betűk tölthetők le ingyenesen. Csak tudni kell honnan és hogyan!

    Olyan sokan nem tudják!- Egyedi karácsonyi betűk tölthetők le ingyenesen. Csak tudni kell honnan és hogyan!

    Mindjárt beköszönt a karácsony! Utolsó simításként jól jöhet a karácsonyi ppt-re, üdvözlő,- képeslapunkra egy igazi ünnepi felirat.

    Sokszor azt gondolom amikor képet szerkesztek, hogy nem elég jó kellene egy kis plusz, amitől az egész kép élni kezd, megváltozik az egész hangulata. Sok munkaórát beleáldozok, hogy olyan legyen minden, ahogy elképzelem. Pedig, karácsonyi betűtípusokból rengeteg van fent az interneten, csak tudni kell őket megtalálni és használni.

    A tanítási óra menete és didaktikai alapelvek

    A tanítási óra menete és didaktikai alapelvek

    A tanítási óra menete A figyelem felkeltése, a tanulás motivációjának biztosítása A tanulók informálása az óra céljáról A tanulók - a témával kapcsolatos - előzetes ismereteinek ellenőrzése, felidéztetése Az új ismeretek prezentálása (induktív, deduktív, vagy...

    Last minute adventi ötletek

    Last minute adventi ötletek

    Advent időszaka a várakozás jegyében telik. Várjuk a fény megszületését, a világosság növekedését. Jézus születésére való várakozás, a felkészülés, a reménykedés időszaka. Az advent szó jelentése eljövetel. A latin adventus Domini („az Úr eljövetele”) kifejezésből...