Jó ha pedagógusként tudjuk, hogy a teljesítmény együtt jár az elvárás szintjével. Tanári elvárások számos tanulmány szerint hatással vannak a tanulói teljesítményre.A magas elvárásokat támasztó tanárok, tanulóikat nagyobb teljesítményre ösztönzik, jobb a légkör az osztályban és eredményesebb a tanári munka. Ezzel ellentétben olyan tanárok, akiknél alacsony az elvárási szint, nem adnak ösztönző kihívásokkal teli feladatokat, kevesebb figyelmet és pozitív visszajelzést kapnak tanulóiktól.
Nehéz a dolga tanárnak, diáknak, amikor olyan feladattal néznek szembe, aminek az értékelése szubjektív. Diákoknak nagy stresszt okozhat, kitalálni, hogy milyen lehet az ötös megoldás. A stressz pedig nem tesz jót sem a kreativitásnak, sem a teljesítménynek. A feladat értékelésekor pedig elkerülhetetlen, hogy néhány tanuló panaszkodjon, az igazságtalannak ítélt érdemjegy miatt.
Mit tehet ilyenkor a pedagógus? A teachingcommons.stanford.edu oldal szerint a következőket érdemes megfogadni.
Mielőtt munkához látnak a tanulók tisztázd az elvárásaidat:
- Mutass jó példákat, jó megoldásokat egy feladatra.
- Mialatt értékelsz egy feladatot emeld ki a gyenge és erős pontjait a munkának, adj tanácsot, hogyan érhet el a tanulód jobb teljesítményt a következő alkalommal.
- Adj a tanulóknak lehetőséget arra, hogy beadjanak egy első változatot , amit nem osztályozol le, de elmondod róla a véleményed. Ezután kijavítva értékeled a feladatot.
- Adj ki előre egy kritérium listát, ami alapján értékeled a tanuló teljesítményét
Ez a néhány változtatás segíthet megteremteni az együttműködést, az egymás felé nyitást, erősíti az önbizalmat, és az értékalapú gondolkodást is ösztönözi.
Forrás:
http://www.ernweb.com/educational-research-articles/teacher-expectations-and-student-achievement/
https://teachingcommons.stanford.edu/resources/teaching-resources/interacting-students/classroom-challenges
http://i1.wp.com/chelseafc.taccs.hu/wp-content/uploads/sites/37/2014/01/v%C3%A9lem%C3%A9ny.jpg?resize=500%2C431
Megjelentek a 2022-es tanév óratervező programjai
Classbook-Óratervező Skillful egyéni fejlesztési terv programok funciói -Előírás szerinti óratervek, egyéni fejlesztési tervek készítése -Nyomtatóbarát-Nem kell többet az óraterveket szerkeszteni -Pedagógiai alapfogalmakat tartalmazza a program - kattintás alapú...
Egyéni fejlesztési terv alapfogalmak-
A mozgásfejlesztés elengedhetetlenül fontos az olvasás-írás megtanulásához. Részterületei a testtudat fejlesztése (testkép, testfogalom, testséma), a tapintás, a mozgásérzékelés, az egyensúlyérzet, a két testfél mozgásának összehangolása, az alapmozgások...
Skillfulbemutato
Kiknek ajánljuk programjainkat?
Gyógypedagógusoknak, fejlesztőpedagógusoknak, logopédusoknak, tanítóknak és tanároknak 1-12. osztályig, óvodapedagógusoknak