0 Items

Részösszeg: Ft


Nincsenek termékek a kosárban.

Felnövőben van egy új generáció digitális generáció, ők a “dotcom” gyerekek, akik beleszülettek a digitalizált világba, így minden digitális eszközt természetesnek vesznek, az emberek mindennapjainak nemcsak kiegészítéseként, hanem szerves részeként kezelik azokat. A generáció új az iskolarendszer hozzájuk képest lassabban változik.                               Hogyan lehet összehangolni az elvárásokat és tanulók befektetett teljesítményét. Mitől és hogyan akarnak együttműködni jobban, tanulni hatékonyabban?

Jó ha pedagógusként tudjuk, hogy a teljesítmény együtt jár az elvárás szintjével. Tanári elvárások számos tanulmány szerint hatással vannak a tanulói teljesítményre.A magas elvárásokat támasztó tanárok, tanulóikat nagyobb teljesítményre ösztönzik, jobb a légkör az osztályban és eredményesebb a tanári munka. Ezzel ellentétben olyan tanárok, akiknél alacsony az elvárási szint, nem adnak ösztönző kihívásokkal teli feladatokat, kevesebb figyelmet és pozitív visszajelzést kapnak tanulóiktól.
Nehéz a dolga tanárnak, diáknak, amikor olyan feladattal néznek szembe, aminek az értékelése szubjektív. Diákoknak nagy stresszt okozhat, kitalálni, hogy milyen lehet az ötös megoldás. A stressz pedig nem tesz jót sem a kreativitásnak, sem a teljesítménynek. A feladat értékelésekor pedig elkerülhetetlen, hogy néhány tanuló panaszkodjon, az igazságtalannak ítélt érdemjegy miatt.
Mit tehet ilyenkor a pedagógus? A teachingcommons.stanford.edu oldal szerint a következőket érdemes megfogadni.

Mielőtt munkához látnak a tanulók tisztázd az elvárásaidat:

  1. Mutass jó példákat, jó megoldásokat egy feladatra.
  2.  Mialatt értékelsz egy feladatot emeld ki a gyenge és erős pontjait a munkának, adj tanácsot, hogyan érhet el a tanulód jobb teljesítményt a következő alkalommal.
  3. Adj a tanulóknak lehetőséget arra, hogy beadjanak egy első változatot , amit nem osztályozol le, de elmondod róla a véleményed. Ezután kijavítva értékeled a feladatot.
  4. Adj ki előre egy kritérium listát, ami alapján értékeled a tanuló teljesítményét

Ez a néhány változtatás segíthet megteremteni az együttműködést, az egymás felé nyitást, erősíti az önbizalmat, és az értékalapú gondolkodást is ösztönözi.

Forrás:
http://www.ernweb.com/educational-research-articles/teacher-expectations-and-student-achievement/
https://teachingcommons.stanford.edu/resources/teaching-resources/interacting-students/classroom-challenges
http://i1.wp.com/chelseafc.taccs.hu/wp-content/uploads/sites/37/2014/01/v%C3%A9lem%C3%A9ny.jpg?resize=500%2C431

Pin It on Pinterest

Share This