kérdések osztályfőnöki órára

TANTÁRGY: bármely       IDŐ: 1 perc perc   KOROSZTÁLY: 6-18     MUNKAFORMA: csoport, plénum      ESZKÖZÖK: nem szükséges ELŐKÉSZÍTÉS:nem  szükséges  MIRE JÓ MÉG: motiváció, óra tudatos lezárása, önreflexió

A tanítási órák tudatos lezárása, megkoronázza a tanítás órát. A lezárási technikák közül ez a poszt az óra végi, tanulói önreflexió technikájáról ad összefoglalót.

Mi a jelentősége a tanulói önreflexiónak?

Az a tanuló, aki képes pontosan és hatékonyan önértékelni, az képes lesz megfogalmazni a tanulással kapcsolatos szükségleteit, eredményeit, meg fogja tudni becsülni azt az időt, amelyet gyakorlással kell tölteni, meg tudja fogalmazni a céljait és az ahhoz szükséges idő és energia befektetést.

Tanárként nem szükséges mindig visszajelzést adni. Egyrészt nem mindig van idő, másrészt a tanulói önértékelés még hasznosabb is lehet a gyerekeknek és felnőtt diákoknak! A következőben megmutatom, hogyan lehet az óra utolsó percét átadni a tanultakkal kapcsolatos érzések, kétségek, örömök megfogalmazásának.

A mondatok, amelyek beindítják és tudatosítják a tanultakkal kapcsolatos érzéseinket 

írd fel a következő önreflexiót ösztönző mondatok egyikét a táblára, és várd a válaszokat.

  • Foglald össze egy mondatban a mai órán tanultakat!
  • Hogyan tudom a mai órán tanultakat órán kívül- az életben- hasznosítani!
  • Amit még nem értettem meg a mai órán!
  • Mondj három állítást a mai órán tanultakkal kapcsolatban!
  • Mondd el, miről tanulnál többen még szívesen!
  • Egészítsd ki a mondatot: Eddig azt hittem, hogy……………..de most más tudom, hogy…………….

A tanulók ösztönzése az önreflexióra, fontos visszajelzés a tanárnak is. Az önértékelés nem csak a tanulók belső munkáját segíti, de betekintést nyújthat valódi megértésükbe, motivációjukba, és segíthet azonosítani a hallgatók ismereteinek hiányosságait.

Ezek is érdekelhetnek

Last minute ötlet: bemelegítő játék első osztályfőnöki órára

Last minute ötlet: bemelegítő játék első osztályfőnöki órára

TANTÁRGY: osztályfőnöki óra         IDŐ: 5-15 perc    KOROSZTÁLY: bármely     MUNKAFORMA: egyéni, pár, csoport, plénum      ESZKÖZÖK: papír, ceruza    ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges  MIRE JÓ MÉG: bemelegítés, osztályközösség építése kommunikáció, képzelet, kreativitás ...

Nyári szünet hangulatjelekkel

Nyári szünet hangulatjelekkel

TANTÁRGY: osztályfőnöki óra         IDŐ: 5-15 perc    KOROSZTÁLY: bármely     MUNKAFORMA: egyéni, pár, csoport, plénum      ESZKÖZÖK: emojik     ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges  MIRE JÓ MÉG: kommunikáció, képzelet, kreativitás  fejlesztés, bemelegítés, levezetésEmojik...

Pin It on Pinterest

Share This