TANTÁRGY: osztályfőnöki óra, technika, rajz, bármely tantárgy IDŐ: 15 perc KOROSZTÁLY: bármely MUNKAFORMA: egyéni, pár, csoport, plénum ESZKÖZÖK: üres fal, ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges MIRE JÓ MÉG: kommunikáció, képzelet, kreativitás

Az osztályban elkészült alkotások – képek, festmények, órai összefoglalásokon készült plakátok, olyan bizonyítékok, amelyekre méltán lehetnek büszkék a közösség tagjai. A csoportban folyó szakmai munka színvonalát is jól bemutatja egy jól elhelyezett kiállítás. Díszítenek és hangulatot adnak.
A közösségre is jó hatással van…
- Erősíti az összetartozás érzését a csoporton belül és elismerést vált ki a környezetből.
- Beszédtémát ad a tanáriban és a diákok között is.
- A tanulókat hozzászokatja, hogy büszkék legyenek a munkájukra, tudják és merjék megosztani másokkal is az elért eredményeket.Gyönyörű őszi alkotásokat osztottam meg a www.facebook.com/classbookoratervezo oldalon például ilyeneket.De hogyan állítsuk ki látványosan?
Keress az alkotásoknak helyet a folyosón, hogy mindenki láthassa.
A folyosón, alulában az üres csempézett falfelületek, neadj’ isten lambériás borítások nagyon is alkalmasak arra, hogy az aktuális csoportalkotásokat megosszuk a nagyobb közösséggel is.
Használj paravánt
Egy paraván, amely a térben szabadon mozgatható, jól kiemeli az alkotásokat. Szemnek tetsző módon rendezhetőek rajta a rajzok, festmények. A paraván is díszíthető, tematikusan, őszi, téli, tavaszi vagy ünnepi kinézetre.
Felejtsd el a klisséket
Munkáink… Olyan unalmas felírat. Mennyivel érdekesebb az a felírat, hogy : Mesterművek, Művészeti galéria. Írj idézetet cím helyett: „Egy műalkotás ablakot tárhat a művész lelkéhez.” „Amire nincs, szó mond el a művészettel.” „Higgy magadban.”
Keretezz
Keretezhetsz szokatlan módon csiptetőkkel ellátott a felíró táblák/rajztáblák/táblák rögzítésével a falon. A csiptetők használatával mindig az aktuális képekre cserélheted, az alkotásokat.
Mesélj történetet
A képek és a szövegek egy egységben kommunikálnak a közösségnek. Rendezd egy történet köré a kiállítást, amely a külső szemlélőt is megérinti. Feliratokkal, rövid üzenetekkel, kommentteljétek a kiállítást. A történetek közel hozzák egymáshoz a csoport tagjait. A legösszetettebb információkat is elérhetővé teszik. Minél személyesebb történetek jelennek meg a tárlaton annál jobban megragadják a figyelmet, annál jobban bevonják a marginális helyzetben lévő csoporttagokat. A történetekre való reakcióink azok, amik egyenlővé tesznek bennünket, és összekötnek minket, motiválnak és ihletet adnak.
Képek forrása:
https://artfulparent.com/ways-to-display-kids-artwork/
Farsangi buli a tanteremben
TANTÁRGY: – IDŐ: 45-120 perc KOROSZTÁLY:általános iskola MUNKAFORMA: csoport plénum ESZKÖZÖK: játéktól függően ELŐKÉSZÍTÉS: szükséges MIRE JÓ MÉG: elfogadás, csoportkohézió erősítés
A következőkben 6 játékleírást hoztam, a klasszikus egy perc és nyersz videókat, ha már elfelejtettük, és tánctanító bulivideókat kicsiknek!
Mit jelent a PDCA CIKLUS a pedagógiai munkában? Mit tartalmaz a tanfelügyeleti kézikönyv?
Az Országos tanfelügyeleti kézikönyvben a következő mondatra bukkanhatunk: Pedagógiai munkájában nyomon követhető a PDCA ciklus. Mi az a PDCA ciklus?
Csoportmunka értékelésének módszertana letölthető csoportmunka értékelő lappal
A másokkal való együttműködés szükséges és alapvető képesség egy közösségben. Azok a tanulók lesznek előnyben, akik jól kommunikálnak, tudásukkal hozzájárulnak a közösség fejlődéséhez, tudnak tárgyalni, tudják képviselni a véleményüket, jó konfliktuskezelők, és jól...