
TANTÁRGY: környezet, biológia, természetismeret, technika, fizika KOROSZTÁLY:alsó, felső tagozat, középiskola IDŐ:25-45 perc MUNKAFORMA: csoport ESZKÖZÖK: alma hurkapálcika, ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges MIRE JÓ MÉG: környezet, egészség tudatosítás,STEAM, csapatépítés
Boldog karácsonyt szójáték
Írd fel a „Boldog karácsonyt” „ Téli szünet” szavakat a táblájára, állíts be egy 2 perces időzítőt, és kérd meg a tanulókat, hogy írjanak ki annyi szót a két szó betűiből, amennyit tudnak. Amikor az időzítő lejár kérd meg a tanulókat, hogy számolják meg a listán szereplő szavakat, az kapja a pontot aki legtöbb létrehozott és a leghosszabb szót talált.
Tűzd a hóember orrát a helyére
Rajzolj egy nagy hóembert a táblára vagy egy nagy papírra és rögzítsd a táblára. Külön rajzold meg az orrát. A cél, hogy bekötött szemmel ki tudják a gyerekek tűzni egy blue teck-el vagy mágnessel a helyére.
Hólapátolás
Ennek a játéknak az a célja, hogy a tanulók annyi „hógolyót” pompont tegyenek egy tálba, amennyit csak tudnak két evőpálcika segítségével. Egyszerre csak egy labdát tudnak fellapátolni, ezért gyorsan kell dolgozniuk.
eszközök
- időzítő
- csapatonként 2 pálcika
- egy halom pompon /vattagombóc, amit a diákok
- csapatonként 1 tál
Hogyan kell játszani
- Oszd a tanulókat 4 vagy 5 fős kis csapatokba.
- Adj minden csapatnak egy pálcikát és egy tálat.
- Minden csoport asztalára szórjunk egy halom vattakorongot.
- Utasítsa a tanulókat, hogy válasszák meg csoportjuk egyik tagját első hólapátolónak.
Kapcsold be az időzítőt, és adjon minden csapat első hólapátjának 1 percet arra, hogy „fellapátoljon” annyi vattagolyót, amennyit csak tud, azaz az evőpálcikák segítségével a „havat” az asztalról a rakja a tálba. Emlékeztesd a tanulókat, hogy egyszerre csak egy hógolyót tudnak fellapátolni, ezért gyorsnak kell lenniük!
Véletlenszerű időközönként cseréljenek a csapatok hólapátoló játékosokat.
Izgő- mozgó karácsonyfa díszítés
Ebben a játékban a karácsonyfát egy gyermek helyettesíti. A cél az, hogy a tanulók feldíszítsék egy osztálytársukat, versenyt futva az órával, hogy minél több dísztárgyat a helyükre kerüljenek, mielőtt lejár az idő. A csapatok kijelölt tagjai egyszerre is díszíthetnek, vagy váltó futásban, vagy egyszerre egy csapat, harcolva az idővel és egymással.
Eszközök
- díszek a „fához” – papírból például
- cellux, vagy bármilyen ragasztó, amely nem hagy nyomot a ruhán és a díszeket tudjuk vee rögzíteni
- időzítő
Oszd fel az osztályodat kis csapatokra. A csapatoknak ki kell jelölniük egy közös karácsonyfát vagy csapatonként egy-egy tagot, aki a „fa” szerepét tölti be. Ennek a diáknak az lesz a feladata, hogy izgő-mozgó karácsonyfaként lerázza magáról a felrakott díszeket. Zenére egyhelyben táncolva, mozogva.
Az nyer akinek legtöbb dísze marad fent a karácsonyfán.
Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat
Legnépszerűbb óratervező sablonok
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!
-
Akció!
Csomag 1-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező A 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft. -
Akció!
Csomag 2-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező B 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft.
Ezek is érdekelhetnek
Rövid összefoglalás: Tanítási óra menete és didaktikai alapelvek
A tanítási óra menete A tanítási órákat sokféle módon szervezhetjük, lehetnek bár egy nagyobb egység részei, mégis, érdemes őket önálló egységként kezelni. Érdemes ezen lista lapján felépíteni az órák szerkezetét. Bármi legyen is a téma, az órák kézben tarthatók,...
Fejlesztő értékelés az osztályteremben.
A fejlesztő értékelesés a tanári eszközkészlet részét képezi. Nem kell bonyolultnak vagy időigényesnek lenniük. Van azonban néhány dolog, ami kulcsfontosságú a hatékonyság szempontjából.
A fejlesztő értékelés lépésről-lépésre, eszközök, módszerek a gyakorlatban
A fejlesztő értékelés, az értékelési módszerek olyan változatos széles skálája, amelyeket a tanulási folyamat során FOLYAMATOS ÉRTÉKLÉSRE HASZNÁLUNK. A tanulók és tanáraik folyamatos visszajelzést kapnak arról, hogy hol tartanak azokat a fogalmakat, amelyeket a tanulók még nem értettek meg, a készségeket, amelyek elsajátítására még energiát kell fordítani.
Egyéni fejlesztés óvodában iskolában
Az egyéni fejlesztési terv a pedagógus napi munkájához ad segítséget, vezérfonal és támpont.
Óraterv receptek. Ha így készíted, jó nyomon jársz.
Szeretnénk figyelmedbe ajánlani 3 pedagógusoknak készült termékünket, melyekkel az előírásoknak megfelelő óraterveket, óravázlatokat, egyéni fejlesztési terveket lehet gyorsan készíteni. Évek óta készítünk számítógépes programokat, amelyekkel a pedagógusok...
Óraterv receptek 2019/20-as tanévre. Ha ezek alapján készülsz jó nyomon jársz.
Bemutatok három számítógépes programot, amelyet pedagógusokkal, gyógypedagógusokkal fejlesztettünk, hogy a közoktatásban dolgozó pedagógusok és gyógypedagógusok szakszerűen tudják dokumentálni a tanóráikat, a foglalkozásaikat és egyéni fejlesztési terveiket.