0 Items

Részösszeg: Ft


Nincsenek termékek a kosárban.

Egyéni fejlesztési terv

Hogyan kezdjünk hozzá?

Az Egyéni fejlesztési terv a pedagógiai folyamat olyan tervezési dokumentuma, amely segíti az egyéni képességekhez és szükségletekhez igazított, egyénre szabott fejlesztést. A fejlesztési tervet egy adott gyermek/tanuló fejlesztéséhez készítünk, annak egyéni sajátosságaihoz igazítjuk, más gyermekre nem alkalmazható.

„Az egyéni fejlesztési terv a pedagógus napi munkájához is segítséget ad, vezérfonal és támpont. Használatával lehetővé válik, hogy a pedagógus az oktatási-nevelési folyamatot, a tanulás szervezését, a tanulási folyamat szerkezetét, tempóját, eszközeit a sajátos nevelési igényű tanulók egyediségéhez igazítsa. Tanórai munkájába is tudatosan be tudja építeni az érintett tanulók speciális fejlesztésének elemeit, így a pedagógiai folyamat egészében érvényesíthető, a sajátos nevelési igénynek megfelelő differenciálás.”(Soósné, 2008. 163.o.)

Az egyéni fejlesztési terv időbeli hatálya 3 hónap (negyedév), 6 hónap (félév), 9 hónap (egy tanévre szóló) időtartamú egyaránt lehet.

Az egyéni fejlesztési terv megvalósulását nyomon kell követni,és értékelni kell. Az egyéni fejlesztési tervet a pedagógus változtathatja, módosíthatja.

Az egyéni fejlesztési tervre alapozva a pedagógus a tanuló fejlesztését beépítheti a tanulási folyamatba, a tanóra, illetve egyéb iskolai foglalkozások keretébe is. Ezúton válik lehetővé, hogy az egyéni fejlesztési terv az iskolai pedagógiai tevékenység szerves részévé váljék. Ehhez szükséges, hogy valamennyi érintett pedagógus ismerje a tanulóra készített egyéni fejlesztési tervet. Fontos kialakítani az iskolai gyakorlatban azokat a formákat, kereteket, amelyek alkalmasak szakmai műhelymunkára. A szakmai műhelyekben kialakuló alkotó légkör az egész iskola pedagógiai tevékenységet pozitívan befolyásolhatja.

Kiről írjunk fejlesztési tervet?

Különleges bánásmódot igénylő tanulókról

  • Sni
  • Btmn
  • HHH
  • Tehetséges tanulók

Egyéni fejlesztési tervet készítése.  Mit tartalmazzon a fejlesztési terv?

  • Az egyéni fejlesztési terv két részre bontható: a fejlécre, és a terv részre.
  • Az egyéni fejlesztési terv fejléce:
  •  A gyermek neve, évfolyama vagy csoportja
  • A pedagógus neve, szakképesítése
  • Feladat ellátási hely
  • A sajátos nevelési igény típusa – súlyossági foka
  • Anamnesztikus adatokat
  • Szakértői bizottság szakvéleményében foglalt státusz, diagnózis, fejlesztési javaslatok
  • Kiegészítő egyéb szolgáltatások jelzése (pl. logopédia, gyógytestnevelés, mozgásterápia stb.) gyakoriság, az ellátás formája
  • A fejlesztés megvalósulásának keretei gyakorisága, időtartama
  • A gyógypedagógus saját megfigyelésein, felmérésein alapuló státusz, egyéb
  • szakemberek megfigyelésein, felmérésein alapuló vélemény összegzése

 

Terv

  • A fejlesztés célkitűzései (elsődleges, általános, részletezett)
  • A fejlesztés területei (ezen belül területenként: cél meghatározása, feladatokra bontás,
  • alkalmazott módszerek, eljárások és eszközök)
  • A fejlesztés értékelésének szempontjai, a visszacsatolás módja
  • A hatások és változások megállapításának módja, gyakorisága, dokumentálása, az
  • értékelés eredményeinek hasznosítása a motivációban, további fejlesztésben
  • A foglalkozásokon alkalmazott módszerek, eszközök, eljárások

 

Forráswww.ujpestiegymi.hu,  http://www.jgypk.hu/ ,  Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez-oktatás.hu

Az egyéni fejlesztési tervek gyors elkészítéséhez létezik egy pedagógusoknak készült tervező program. Jelenleg akciósan elérhető a 2019-2020-as és 2019-2021-es tanévekre.

Bővebben is megismerhető: https://oraterv.hu/bemutatoskillful/

Ezek is érdekelhetnek

Szülinap az osztályban-születésnapi táblák a tanteremben.

Szülinap az osztályban-születésnapi táblák a tanteremben.

Lehet rajta vitatkozni, hogy a születésnapok ünneplése az iskola vagy a pedagógus feladata-e. De az biztos, hogy a gyerekek a születénapjukon különlegesnek szeretnék érezni magukat.El ne felejtsük... Készítsünk hát születésnapi táblát, hogy el ne  felejtsük senki...

Rövid összefoglalás: Tanítási óra menete és didaktikai alapelvek

Rövid összefoglalás: Tanítási óra menete és didaktikai alapelvek

A tanítási óra menete A figyelem felkeltése, a tanulás motivációjának biztosítása A tanulók informálása az óra céljáról A tanulók - a témával kapcsolatos - előzetes ismereteinek ellenőrzése, felidéztetése Az új ismeretek prezentálása (induktív, deduktív, vagy...

Pin It on Pinterest

Share This