
TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:alsó, felső tagozat, középiskola IDŐ:45-90 perc MUNKAFORMA: csoport ESZKÖZÖK: feladattól függ ELŐKÉSZÍTÉS: némelyik feladathoz szükséges MIRE JÓ MÉG: csapatépítés
A kooperatív óraterv olyan terv, amely a kooperatív tanulási módszert alkalmazza. Ennek a módszernek a lényege, hogy a diákok együttműködve, csoportokban dolgoznak egy-egy feladat megoldásán. A kooperatív tanulás célja, hogy növelje a diákok részvételét, felelősségvállalását, valamint fejlessze szociális készségeiket és kritikai gondolkodásukat. Az alábbiakban a kooperatív óraterv jellemzőit és főbb elemeit részletezem:

Kooperatív Óraterv jellemzői
- Célok Meghatározása:
- Tartalmi célok: Az óra témájával kapcsolatos tudás elsajátítása.
- Készségfejlesztési célok: Kritikai gondolkodás, problémamegoldás, kommunikáció és együttműködés fejlesztése.
- Szociális célok: Empátia, tolerancia és felelősségérzet erősítése.
- Diákok Csoportosítása:
- Heterogén csoportok: Különböző képességű, hátterű és érdeklődésű diákok egy csoportban.
- Csoportok nagysága: Általában 3-6 fő.
- Szerepek: Minden csoporttag specifikus szerepet kap (pl. vezető, írnok, ellenőr, időmérő), hogy biztosítva legyen a felelősség megoszlása és az aktív részvétel.
- Feladatok Kiválasztása és Kialakítása:
- Kooperatív feladatok: Olyan feladatok, amelyek megoldása igényli a csoporttagok együttműködését.
- Nyílt végű feladatok: Problémák, amelyeknek nincs egyértelmű megoldása, hanem többféle megközelítést és megoldást is elfogadnak.
- Feladatok differenciálása: A feladatok különböző nehézségűek, hogy minden diák megtalálja a saját szintjének megfelelő kihívást.
- Interakció és Kommunikáció:
- Pozitív interdependencia: A csoport tagjai egymásra vannak utalva a feladat sikeres elvégzése érdekében.
- Egyéni felelősség: Minden csoporttag felelős a saját és a csoport egészének sikeréért is.
- Arcszín és szemtől szembeni interakció: A diákok rendszeresen kommunikálnak és vitatkoznak egymással.
- Tanári Szerep:
- Facilitátor: A tanár irányítja és támogatja a diákokat, de nem diktálja le a megoldásokat.
- Megfigyelő és értékelő: Figyelemmel kíséri a csoportok munkáját, visszajelzést ad, és szükség esetén beavatkozik.
- Támogató: Segíti a csoportokat a konfliktusok kezelésében és a hatékony együttműködés kialakításában.
- Értékelés:
- Csoportos értékelés: A csoport közös munkájának eredménye alapján.
- Egyéni értékelés: Az egyéni hozzájárulás és fejlődés figyelembevételével.
- Önértékelés és társértékelés: A diákok reflektálnak saját és társaik munkájára.
Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat
Legnépszerűbb óratervező sablonok
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!
-
Akció!
Csomag 1-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező A 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft. -
Akció!
Csomag 2-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező B 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft.
Ezek is érdekelhetnek
Rövid összefoglalás: Tanítási óra menete és didaktikai alapelvek
A tanítási óra menete A tanítási órákat sokféle módon szervezhetjük, lehetnek bár egy nagyobb egység részei, mégis, érdemes őket önálló egységként kezelni. Érdemes ezen lista lapján felépíteni az órák szerkezetét. Bármi legyen is a téma, az órák kézben tarthatók,...
Fejlesztő értékelés az osztályteremben.
A fejlesztő értékelesés a tanári eszközkészlet részét képezi. Nem kell bonyolultnak vagy időigényesnek lenniük. Van azonban néhány dolog, ami kulcsfontosságú a hatékonyság szempontjából.
A fejlesztő értékelés lépésről-lépésre, eszközök, módszerek a gyakorlatban
A fejlesztő értékelés, az értékelési módszerek olyan változatos széles skálája, amelyeket a tanulási folyamat során FOLYAMATOS ÉRTÉKLÉSRE HASZNÁLUNK. A tanulók és tanáraik folyamatos visszajelzést kapnak arról, hogy hol tartanak azokat a fogalmakat, amelyeket a tanulók még nem értettek meg, a készségeket, amelyek elsajátítására még energiát kell fordítani.
Egyéni fejlesztés óvodában iskolában
Az egyéni fejlesztési terv a pedagógus napi munkájához ad segítséget, vezérfonal és támpont.
Óraterv receptek. Ha így készíted, jó nyomon jársz.
Szeretnénk figyelmedbe ajánlani 3 pedagógusoknak készült termékünket, melyekkel az előírásoknak megfelelő óraterveket, óravázlatokat, egyéni fejlesztési terveket lehet gyorsan készíteni. Évek óta készítünk számítógépes programokat, amelyekkel a pedagógusok...
Óraterv receptek 2019/20-as tanévre. Ha ezek alapján készülsz jó nyomon jársz.
Bemutatok három számítógépes programot, amelyet pedagógusokkal, gyógypedagógusokkal fejlesztettünk, hogy a közoktatásban dolgozó pedagógusok és gyógypedagógusok szakszerűen tudják dokumentálni a tanóráikat, a foglalkozásaikat és egyéni fejlesztési terveiket.