Kooperatív fegyelmezési technikák, az alapoktól- a gyakorlatig
Mit tanulsz meg a kurzuson?
Tanfolyami tematika
Videókkal, interaktív elemekkel támogatott oktatás
1. Fegyelmezés helyett EgyüttMűködés
- Hagyományos fegyelmezési módszerek és azok hatékonysága
- A EgyüttMűködik osztálymenedzsment modell alapelvei
2. Diákok viselkedésének pszichológiája
-
- A fegyelmezetlenség fajtái – agresszió, szabályszergés, motiválatlanság, ellenszegülés
- A problémás viselkedés mögött meghúzódó pszichológiai szükségletek- hogyan azonosítsuk be őket
3. A fegyelmezetlenséget megelőző stratégiák
- Pozitív tantermi környezet kialakítása
- Hogyan lehet megelőzni az agressziót, érdektelenséget, szabályszegést, ellenszegülést?
4. Mit tehetünk, amikor kialakul egy zavaró helyzet
- Konfliktuskezelési módszerek
- Konkrét stratégiák a szabályszegések kezelésére
5. Hosszú távú megoldások és tanulói felelősségvállalás
- A diákok önszabályozásának fejlesztése
- Az önálló döntéshozatal és a felelősségteljes viselkedés ösztönzése
6. Agresszió és kihívást jelentő helyzetek kezelése
- Hogyan reagáljunk megfelelően agresszióra és konfrontációra?
- A diákok érzelmi intelligenciájának fejlesztése
7. Energikus és motiválatlan diákok hatékony irányítása
- Az energia produktív tanulássá alakítása
- Strukturált tevékenységek bevezetése a zavaró viselkedés csökkentésére
8. Tanári szerep és kommunikáció fejlesztése
- Hatékony kommunikáció a fegyelem fenntartásához
- A tanár-diák kapcsolat erősítése
EgyüttMűködik- kooperatív fegyelmezési technikák online tananyag
Kevesebb stressz. Kevesebb konfliktus.
A legtöbb tanár több energiát éget el nap mint nap a fegyelmezésre, konfliktuskezelésre mint a tanításra.
Gyakran a “rossz viselkedés” mögött nem szándékos rendbontás van, hanem egy segítségért kiáltó gyerek. Ha megtanuljuk felismerni a mögöttes érzelmi hiányokat, nem csak fegyelmezünk, hanem megelőzünk.
Ez nem arról szól, hogy “engedékenyek” legyünk. Hanem arról, hogy tudatos eszközeink legyenek a nehéz helyzetekre.
Ez a szemléletváltás nem több munkát jelent – hanem kevesebbet.
Ha felismered a problémás viselkedések mögött meghúzódó érzelmi szükségleteket:
-
a gyerek kevesebbszer fog kiakadni, dacolni, „ellened menni”,
-
te kevesebbszer érzed magad tehetetlennek, kimerültnek,
-
és az óráid nyugodtabbak, kezelhetőbbek lesznek – kevesebb erőfeszítéssel.
Nem az a cél, hogy mindent „tökéletesen” csinálj – hanem az, hogy okosabban reagálj. Hosszú távon ez azt jelenti:
✅ kevesebb fegyelmezés
✅ több figyelem a tanításra
✅ jobb kapcsolat a diákokkal
✅ és ami talán a legfontosabb: kisebb érzelmi kiégés
Logikusan felépített kiváló tanulói élménnyel támogatott szép kivitelű tanfolyam
Nézz bele
Telefonról is elérhető
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!
Ezek is érdekelhetnek
EGYÉNI FEJLESZTÉSI TERV KÉSZÍTÉSE-MIT TARTALMAZZON A FEJLÉC?
TANTÁRGY: bármely tantárgy IDŐ: 15 perc KOROSZTÁLY: bármely MUNKAFORMA: egyéni, ESZKÖZÖK: egyéni fejlesztési terv sablon ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges Az egyéni fejlesztési terv általános felépítése minta FEJLÉC ELEMEI Egyéni fejlesztési tervek...
PORTFÓLIÓÁLLÓ EGYÉNI FEJLESZTÉSI TERV – FEJLÉC
Az egyéni fejlesztési terv általános felépítése A gyermek neve, évfolyama vagy csoportja A sajátos nevelési igény típusa – súlyossági foka Anamnesztikus adatok Szakértői bizottság szakvéleményében foglalt státusz, diagnózis, fejlesztési javaslatok A gyógypedagógus...
6 érv a dolgozatírás ellen és mellett
Amerikai tanárok tiltakoztak a dolgozatíratás ellen! Valóban olyan káros?Milyen érvek, ellenérvek vannak?A dolgozatok, tesztek a tanár hasznos eszközei a tanulók egységes szempontok szerinti „mérésére”. De vajon ez az egyetlen módja, hogy jegyet kapjanak a tanulók?...
Egyéni fejlesztési terv készítése
Az egyéni fejlesztési terv a gyermek meglévő képességein és lehetőségein alapuló,egész személyiségére ható tanulási és tanítási folyamat tervezésének dokumentációja. Az egyéni fejlesztési terv általános felépítése Egyéni fejlesztési tervek, a speciális foglalkozást...
Látványos őszi projekt levelekből
TANTÁRGY: természetismeret, biológia, technika, rajz Korosztály: bármely IDŐ: 45 perc MUNKAFORMA: egyéni, csoport, plénum ESZKÖZÖK: levelek, szódabikarbóna, papírtörlő ELŐKÉSZÍTÉS: szükséges MIRE JÓ MÉG: előismeretek...
Zseniális fegyelmezési eszköz a viselkedés pozitív megerősítésére!
TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:bármely IDŐ: - MUNKAFORMA:- ESZKÖZÖK: üvegedény kövek ELŐKÉSZÍTÉS:nem szükséges MIRE JÓ MÉG:összehangolás, fegyelmezés, csoport légkör kialakítása, közös célok Hogyan használjuk? Állítsd be Helyezz egy üres üvegedényt a...