Amerikai tanárok tiltakoztak a dolgozatíratás ellen! Valóban olyan káros?Milyen érvek, ellenérvek vannak?A dolgozatok, tesztek a tanár hasznos eszközei a tanulók egységes szempontok szerinti „mérésére”.

De vajon ez az egyetlen módja, hogy jegyet kapjanak a tanulók?
Nézzük milyen előnyei és hátrányai vannak egy hagyományos értelembe vett dolgozatnak:

Előnyök:
1, A tanár szempontjából praktikusak, könnyű kiértékelni és adminisztrálni őket, ezáltal időt lehet megtakarítani.
2, A tanár az egységes szempontok miatt, látja, hogy ki sajátította el a tananyagot a legjobban, és ki szorul felzárkóztatásra.
3, Számítógépeken is lehet dolgozatot íratni ( pl: szavazó rendszerrel) ami további időmegtakarítással jár.
4, A tanulók dolgozatai összehasonlíthatók más osztályok, vagy iskolák dolgozataival, ezáltal nemcsak a tanuló ismereteire, hanem a tanár és az iskola eredményességére is következtetni lehet.
5, Az érdemjegy nem függ a tanár érzéseitől, szubjektív véleményétől.
6, A tanulóiskolai teljesítményének hosszútávú fejlődése, vagy visszaesése nyomon követhető az érdemjegyek alakulásában

Hátrányok:
1, Általános tudást mérnek, nem tükrözik a tanulók egyéb készségeit, képességeit, ismereteit.
2,A tanárok a dolgozatra készítik fel a tanulókat, nem a tanulók szükségleteire koncentrálnak a tanítás során.
3,A dolgozat eredményét nagyban befolyásolják olyan tényezők, mint a fáradtság, figyelem, idegesség.
4, Hátrányosan különbözteti meg a tanulási nehézséggel küzdőket, a lemaradókat, ezáltal forrása sok iskolai kudarcnak.
5, A dolgozat a hiányosságokra, hibákra koncentrál.
6, A tanulók úgy érezhetik, hogy nincs gyakorlati haszna a tudásuknak.

Ha eddig elolvastad, biztos elgondolkodtál rajta, hogy hasznos-e a dolgozatíratás vagy káros-e. Mindkét oldalon vannak érvek!

Kinek mi szolgálja érdekét? Mi a kedvenc megoldásod dolgozat helyett?

Forrás: http://www.institute4learning.com

Pin It on Pinterest

Share This