gyerekek pancsolnak a vízben

Az új tanév kezdetével nemcsak a tanulás, hanem a közösségépítés is fontos szerepet kap az iskolai életben. A csapatépítő feladatok lehetőséget nyújtanak arra, hogy a diákok jobban megismerjék egymást, erősítsék az együttműködési készségeiket. Az alábbiakban bemutatott tevékenységek játékos formában segítik elő a csapatszellem kialakítását.

1. Kincsvadászat az iskolában

  • Leírás: A diákokat kisebb csapatokra osztják, és egy térkép vagy útmutató segítségével elrejtett kincseket kell megtalálniuk az iskolában vagy annak környékén. A feladatok lehetnek egyszerű rejtvények vagy logikai feladatok, amelyek megoldásával a következő nyomot találják meg.
  • Cél: Együttműködés, kommunikáció, logikus gondolkodás.

2. Csoportos történetalkotás

  • Leírás: A diákok egy körben ülnek, és mindenki hozzátesz egy mondatot a történethez, amit az előző diák kezdett. Például az első diák elkezdi: “Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy kék macska…”, a következő pedig folytatja.
  • Cél: Kreativitás, csapatmunka, figyelem másokra.

3. Toronyépítés

  • Leírás: A diákoknak különböző eszközökből, mint például szívószálak, papír, ragasztószalag vagy spagetti és pillecukor, kell minél magasabb tornyot építeniük egy adott idő alatt. A csapatok versenyeznek egymással, hogy ki tudja a legstabilabb és legmagasabb tornyot építeni.
  • Cél: Problémamegoldás, kreatív gondolkodás, együttműködés.

4. Jégtörő kérdések

  • Leírás: A diákok körben ülnek, és mindenki feltesz egy kérdést egy másik diáknak, például: “Mi a kedvenc tantárgyad?” vagy “Mi a kedvenc filméd?”. A cél, hogy mindenki jobban megismerje a másikat.
  • Cél: Kommunikáció, kapcsolatépítés, önkifejezés.

    5. Osztálylogó vagy -zászló tervezése

    • Leírás: A diákok csapatokat alkotnak, és együtt kell megtervezniük egy logót vagy zászlót, amely képviseli őket. Használhatnak papírt, festéket, színes ceruzákat stb.
    • Cél: Kreativitás, együttműködés, identitásépítés.

    6. “Élő” Képregény

    • Leírás: A diákok csapatokban kitalálnak egy rövid történetet, amit élő képekként kell megjeleníteniük. A csapat minden tagja egy karaktert játszik el, és a többieknek ki kell találniuk, mi történik a “képregény” adott kockájában.
    • Cél: Kreativitás, kommunikáció, színészi készségek.

    Ezek a feladatok nemcsak szórakoztatóak, hanem segítenek a diákoknak jobban megismerni egymást és fejleszteni a csapatmunkájukat.

    Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat

    Legnépszerűbb óratervező sablonok

    Ha hasznosnak találod  a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!

    Ezek is érdekelhetnek

    Almatorony

    Almatorony

    TANTÁRGY: környezet, biológia, természetismeret, technika, fizika   KOROSZTÁLY:alsó, felső tagozat, középiskola    IDŐ:25-45 perc    MUNKAFORMA:  csoport ESZKÖZÖK:   alma hurkapálcika,   ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges  MIRE JÓ MÉG: környezet, egészség tudatosítás,STEAM,...

    Őszi gyümölcsök projekt

    Őszi gyümölcsök projekt

    TANTÁRGY: környezet, biológia, természetismeret   KOROSZTÁLY:óvoda, alsó tagozat     IDŐ:45-90 perc    MUNKAFORMA:  csoport ESZKÖZÖK:   szükséges  ELŐKÉSZÍTÉS: szükséges  MIRE JÓ MÉG: környezet, egészség tudatosításAz őszi gyümölcsök projektnap/ projektóra nagyszerű...

    Minden amit a megrendelésről tudni kell: Támogatás, csoportos kedvezmény:óratervező, egyéni fejlesztési terv készítő programokra

    Minden amit a megrendelésről tudni kell: Támogatás, csoportos kedvezmény:óratervező, egyéni fejlesztési terv készítő programokra

    Rendelés és licenc- idő hosszabbításMegkönnyítjük a munkád!Óraterv és egyéni fejlesztési terv sablonjaink, olyan számítógépes programok, melyek beépített modulokkal- és kulcsszavakkal segítik a pedagógusok adminisztrációs munkáját. A mindenkori ajánlásoknak,...