almatorony

TANTÁRGY: környezet, biológia, természetismeret, technika, fizika   KOROSZTÁLY:alsó, felső tagozat, középiskola    IDŐ:25-45 perc    MUNKAFORMA:  csoport ESZKÖZÖK:   alma hurkapálcika,   ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges  MIRE JÓ MÉG: környezet, egészség tudatosítás,STEAM, csapatépítés

Cél, hogy a tanulók egy olyan szabadon álló tornyot építsenek, amilyen magasra csak lehet. A felhasznált anyagok : alma és pálcikák/ fogpiszkálók. Nehezítés: egy almát el kell bírnia a torony tetejének.

Miután a tanulók befejezték a tevékenységet, tegyünk fel kérdéseket (lásd alább), hogy segítsünk reflektálni tapasztalataikra.

A diákok egyénileg vagy csoportosan végezhetik a tevékenységet.

 

Idő: 10-15 perc

 

Pontozás:

  1. 10 pont, ha a szerkezet sikeresen tartja az almát a tetején
  2. 10 pont, ha a szerkezet magassága 20 –35 cm; 15 pont, ha a szerkezet magassága 35-45 cm; 20 pont, ha a szerkezet magassága 45-65 cm; 25 pont, ha a szerkezet magassága 65 cm feletti magasságú
  3. Akár 20 pont a szerkezet kreativitásáért
  4. Akár 20 pont a csoport együttműködésért

 

Ön és társértékelő kérdések:

 

Mi volt a legnehezebb része a szerkezet felépítésének? Mi volt a legkönnyebb?

Ha újra felépíthetnéd a szerkezetedet, mit tennél másként?

Hogyan járultak hozzá az egyes csoporttagok a megoldáshoz (ha volt ilyen)?

Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat

Legnépszerűbb óratervező sablonok

Ha hasznosnak találod  a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!

Ezek is érdekelhetnek

Tankerületek által támogatott Óratervező és Egyéni fejlesztési terv programjaink: Kattints és tudj meg többet!

Tankerületek által támogatott Óratervező és Egyéni fejlesztési terv programjaink: Kattints és tudj meg többet!

ProgramjainkÓraterv A sablonon Útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében a Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez Hatodik, javított változat szempontjai szerinti óratervek készítésére alkalmas.Óraterv B sablonon Útmutató a pedagógusok minősítési...

Hogyan rendezd a konfliktusokat az osztályban? – konfliktus megoldó tréning feladatok

Hogyan rendezd a konfliktusokat az osztályban? – konfliktus megoldó tréning feladatok

Konfliktuskezelési feladatok segítenek a diákoknak megérteni és hatékonyan kezelni a konfliktusokat. Például szerepjátékok, ahol a diákok megjelenítik különböző konfliktushelyzeteket, majd közösen megbeszélik a legjobb megoldásokat. Ezek a csoportdinamikai feladatok segíthetnek az osztályközösség erősítésében, a diákok közötti kapcsolatok kialakításában és az együttműködési készségek fejlesztésében.

Pin It on Pinterest

Share This