gyerekek pancsolnak a vízben

Az új tanév kezdetével nemcsak a tanulás, hanem a közösségépítés is fontos szerepet kap az iskolai életben. A csapatépítő feladatok lehetőséget nyújtanak arra, hogy a diákok jobban megismerjék egymást, erősítsék az együttműködési készségeiket. Az alábbiakban bemutatott tevékenységek játékos formában segítik elő a csapatszellem kialakítását.

1. Kincsvadászat az iskolában

  • Leírás: A diákokat kisebb csapatokra osztják, és egy térkép vagy útmutató segítségével elrejtett kincseket kell megtalálniuk az iskolában vagy annak környékén. A feladatok lehetnek egyszerű rejtvények vagy logikai feladatok, amelyek megoldásával a következő nyomot találják meg.
  • Cél: Együttműködés, kommunikáció, logikus gondolkodás.

2. Csoportos történetalkotás

  • Leírás: A diákok egy körben ülnek, és mindenki hozzátesz egy mondatot a történethez, amit az előző diák kezdett. Például az első diák elkezdi: “Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy kék macska…”, a következő pedig folytatja.
  • Cél: Kreativitás, csapatmunka, figyelem másokra.

3. Toronyépítés

  • Leírás: A diákoknak különböző eszközökből, mint például szívószálak, papír, ragasztószalag vagy spagetti és pillecukor, kell minél magasabb tornyot építeniük egy adott idő alatt. A csapatok versenyeznek egymással, hogy ki tudja a legstabilabb és legmagasabb tornyot építeni.
  • Cél: Problémamegoldás, kreatív gondolkodás, együttműködés.

4. Jégtörő kérdések

  • Leírás: A diákok körben ülnek, és mindenki feltesz egy kérdést egy másik diáknak, például: “Mi a kedvenc tantárgyad?” vagy “Mi a kedvenc filméd?”. A cél, hogy mindenki jobban megismerje a másikat.
  • Cél: Kommunikáció, kapcsolatépítés, önkifejezés.

    5. Osztálylogó vagy -zászló tervezése

    • Leírás: A diákok csapatokat alkotnak, és együtt kell megtervezniük egy logót vagy zászlót, amely képviseli őket. Használhatnak papírt, festéket, színes ceruzákat stb.
    • Cél: Kreativitás, együttműködés, identitásépítés.

    6. “Élő” Képregény

    • Leírás: A diákok csapatokban kitalálnak egy rövid történetet, amit élő képekként kell megjeleníteniük. A csapat minden tagja egy karaktert játszik el, és a többieknek ki kell találniuk, mi történik a “képregény” adott kockájában.
    • Cél: Kreativitás, kommunikáció, színészi készségek.

    Ezek a feladatok nemcsak szórakoztatóak, hanem segítenek a diákoknak jobban megismerni egymást és fejleszteni a csapatmunkájukat.

    Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat

    Legnépszerűbb óratervező sablonok

    Ha hasznosnak találod  a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!

    Ezek is érdekelhetnek

    Keretezett szépségek. Hogyan készülnek?

    Keretezett szépségek. Hogyan készülnek?

    Sokan kérdeztétek, hogy hogy lehet ezeket a csodaszép keretezett növény képeket megvalósítani? Jól illenek egy minimál arculatú terembe is vagy akár a terem növényeinek kiegészítőjeként is. Az oktató videó, rém egyszerűen bemutatja, hogy alacsony költségvetésből...

    Óraterv A vagy B?

    Óraterv A vagy B?

    Óraterv A és B rövid összefoglaló   Az útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez  ajánlásában a 12. és 13. számú mellékletként két ajánlott óraterv minta szerepel. Nézzük meg a két képet!   Mi az...

    Tudatos jelenlét óvodában iskolában

    Tudatos jelenlét óvodában iskolában

    A tudatos jelenlét gyakorlása már rövid távon élvezheti kedvező hatásait: a kiegyensúlyozottabbá tesz, a nyugtató hatása van, fokozza a vitalitást, valamint csökkenti az alvásigényt. A fizikai hatások is már néhány hónap alatt megtapasztalhatók: többek között...