kérdések osztályfőnöki órára

TANTÁRGY: bármely     KOROSZTÁLY: bármely   MUNKAFORMA: csoport, plénum      ESZKÖZÖK: nem szükséges ELŐKÉSZÍTÉS:nem  szükséges  MIRE JÓ MÉG: elfogadás erősítése

 

Az első részét olvashatjátok egy sorozatnak, amely azokat az apró pszichológiai trükköket mutatja be, amelyek észrevétlenül használhatók egy csoport, osztály viselkedésének a szabályozására. Arra szolgálnak, hogy erősítsék a tanári vezető szerepet, megelőzzék a konfliktusokat.

A választás illúziója

A választás illúziója egy pszichológiai modell, amely szerint az emberek együttműködőbbek és elégedettebbek, ha azt gondolják, hogy szabadon alakíthatják saját cselekedeteiket. Ha az egyént megfosztják, vagy látszólag megfosztják a szabad akarattól, akkor ingerülté vagy támadóvá válik, még akkor is igaz ez, ha a rákényszerített választás megegyezik azzal, amelyet saját elhatározásából választott volna.

 

Az elmélet egyik alkalmazási lehetősége, ha a tanár oly  módon veszi rá a diákokat, hogy  megtegyenek valamit, hogy két lehetőséget ad nekik, amelyek ugyanarra az eredményre vezetnek. Ha egy tanuló nem akarja elvégezni a feladatát, a tanár adhat két lehetőséget: vagy most, vagy később házi feladatként végezze el a feladatát.. Az eredmény ugyanaz lesz, de a tanuló jobban érzi magát, ha tudja, hogy ő felelős a döntéséért.

 

Tervezd velünk az óráidat!

A következő kérdéseket minden korosztály számára lehet és kell is adaptálni, az óvodásoktól az egyetemistákig mindenkinek feltehetjük.

 

  1. Mi tesz valakit felnőtté?
  2. Milyen egy tökéletes nap számodra?
  3. Ha 3 dolgot megváltozathatnál, a világban mi lenne az?
  4. Ha ebédelhetnél, 3 emberrel ki lenne az?
  5. Mutasd be magad 5 szóban!
  6. Ha lehetne egy szuperképességed, mi lenne az?
  7. Ha adhatnál egy dolgot valakinek, mivel ajándékoznád meg?
  8. Magyarázd el azt a szót szeretet, anélkül, hogy használnád a szeretet szót vagy ragozott formáját!
  9. Hol élnél, ha választhatnál?
  10. Miről szeretnél híres lenni?
  11. Mit gondolsz, mi a jobb: kiemelkedő tudás egy tárgyból vagy átlagosan jó tudás több tárgyból?
  12. Milyen találmány számodra a leghasznosabb?
  13. Mitől csodálatos a családod? Mondj 3 dolgot!
  14. Milyen körülmények szükségesek egy boldog élethez?
  15. Mi a legnehezebb munka a világon? Miért?
  16. Mi tesz boldoggá? Mondj 3 dolgot!
  17. Mikor érzed magad idegesnek?
  18. Van olyan rossz szokásod, amitől szívesen megválnál?
  19. A pénz boldogít?
  20. Azok közül, amit most tanulunk, mik lesznek hasznosak számodra felnőttként?
  21. Mi lennél szívesebben, főnök vagy beosztott?
  22. Ha visszautazhatnál az időben, milyen 3 dolgot tanácsolnál magadnak?

Ezek is érdekelhetnek

Farsangi buli a tanteremben

Farsangi buli a tanteremben

TANTÁRGY: – IDŐ: 45-120 perc KOROSZTÁLY:általános iskola MUNKAFORMA: csoport plénum ESZKÖZÖK: játéktól függően ELŐKÉSZÍTÉS: szükséges MIRE JÓ MÉG: elfogadás, csoportkohézió erősítés

A következőkben 6 játékleírást hoztam, a klasszikus egy perc és nyersz videókat, ha már elfelejtettük, és tánctanító bulivideókat kicsiknek!

Online kirakóval nyisd a kooperatív órádat, innen már egyszerű bármilyen témát bevezetni! Értékelést se hagy ki a végén!

Online kirakóval nyisd a kooperatív órádat, innen már egyszerű bármilyen témát bevezetni! Értékelést se hagy ki a végén!

TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:bármely     IDŐ: 45 perc    MUNKAFORMA:csoport      ESZKÖZÖK: laptop    ELŐKÉSZÍTÉS: szükséges  MIRE JÓ MÉG:összehangolás, ráhangolás, együttműködés, értékelés 1, Válassz egy képet, amelyek a jelenlegi témádba illik, vagy egy olyan képet,...