
A blogbejegyzés Russell Barkley könyve alapján készült, amely a “Managing ADHD in School: The Best Evidence-Based Methods for Teachers”, címet viseli. Russell Barkley a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar küzdő gyermekek oktatásának és kezelésének legjobb, bizonyítékokon alapuló módszereit mutatja be tanárok számára.A viselkedéskezelési technikák központi szerepet játszanak abban, hogy a tanárok hogyan segíthetnek az ADHD-s diákoknak jobban kezelni impulzivitásukat és hiperaktivitásukat. Ezek a technikák bizonyítottan hatékonyak, és céljuk a diákok viselkedésének javítása az iskolai környezetben.
Főbb Viselkedéskezelési Technikák:
1. Pozitív megerősítés
- Lényege: A pozitív viselkedés következetes elismerése és jutalmazása. A pozitív megerősítés motiválja a diákokat, hogy a kívánt módon viselkedjenek.
- Hogyan alkalmazzuk?: Tanárok jutalmazhatják a diákokat kisebb nyereményekkel, dicsérettel, vagy extra tevékenységekkel, amikor megfelelően viselkednek, vagy elvégzik a feladataikat. Fontos, hogy a jutalmazás közvetlenül kövesse a pozitív viselkedést, hogy a diákok összekapcsolják a cselekedetüket a pozitív következményekkel.
2. Viselkedési szerződések
- Lényege: Egy formális megállapodás a tanár és a diák között, amely rögzíti a kívánt viselkedést és a hozzá kapcsolódó jutalmakat vagy következményeket.
- Hogyan alkalmazzuk?: A tanár és a diák együtt dolgozzanak ki egy szerződést, amely leírja, milyen konkrét viselkedéseket várnak el a diák részéről (pl. házi feladat időben történő leadása, csendes munka a tanóra alatt). A szerződés tartalmazza a jutalmakat is, amelyeket a diák akkor kap, ha betartja a szerződést, valamint a következményeket, ha nem sikerül teljesíteni.
3. Jutalmazó rendszerek
- Lényege: Egy pontrendszer vagy egyéb ösztönző rendszer bevezetése, ahol a diákok pontokat vagy más jutalmakat gyűjthetnek a jó viselkedésért és teljesítményért.
- Hogyan alkalmazzuk?: Minden jó viselkedésért vagy feladat teljesítésért pontokat vagy matricákat kaphatnak a diákok, amelyeket később beválthatnak jutalmakra, például egy különleges tevékenységre vagy kisebb ajándékra.
4. Konkrét, világos utasítások és visszajelzések
- Lényege: Az ADHD-s diákok számára különösen fontos, hogy az utasítások világosak és könnyen érthetőek legyenek, valamint hogy azonnali és egyértelmű visszajelzéseket kapjanak.
- Hogyan alkalmazzuk?: A tanárok adják meg a feladatokat kisebb, jól körülhatárolt lépésekben, és biztosítsák, hogy a diákok megértsék az elvárásokat. Azonnali visszajelzés (pozitív vagy konstruktív) segít a diákoknak abban, hogy pontosan tudják, mikor cselekedtek helyesen, vagy mit kell javítaniuk.
5. Külső emlékeztetők és vizuális segédeszközök
- Lényege: Az ADHD-s diákok számára hasznos lehet, ha vizuális segédeszközökkel emlékeztetik őket a feladataikra és a megfelelő viselkedésre.
- Hogyan alkalmazzuk?: Használhatók falra helyezett plakátok, képes kártyák, vagy digitális eszközök, amelyek emlékeztetik a diákokat a szabályokra, napi feladatokra vagy célokra. Például egy osztálytermi szabályokkal ellátott plakát segíthet a diákoknak emlékezni a kívánt viselkedésre.
Összefoglalás:
Barkley könyve még 95 mószertani technikát ajánl az impulzív gyerekek kezelésére. Sajnos a könyv jelenleg még magyarul nem érhető el.
Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat
Legnépszerűbb óratervező sablonok
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!
-
Akció!
Csomag 1-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező A 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft. -
Akció!
Csomag 2-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező B 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft.
Ezek is érdekelhetnek
MINDEN NAPRA EGY OSZTÁLYTERMI BEMELEGÍTŐ JÁTÉK, ELŐKÉSZÍTÉS NÉLKÜL
TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:bármely IDŐ: 5-10 perc MUNKAFORMA: a) egyéni,pár, csoport ESZKÖZÖK:nem szükséges ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges MIRE JÓ MÉG: előismeretek mozgósítása, csoportkohézió Hétfő MIT ÍROK A HÁTADRA?A párok egyik tagja hátat...
Ötletes őszi album másképp
Forrás:Pinterest
Egyéni fejlesztési terv mozgásfejlesztés alapfogalmak-nagymozgás, finommozgás, grafomotorikum
A bejegyzésben olvasható egy rövid összefoglaló a mozgásfejlesztésről, egy mozgásfejlesztés alapfogalmak lista, és egy videóban bemutatom, hogy hogyan lehet összehangolni a mozgásfejlesztés céljait a tevékenységekkel. Az értelmi fejlődés alapja a mozgás!...
10 perces együttműködést fejlesztő játékok a szabadban
TANTÁRGY: összes IDŐ: 10 perc MUNKAFORMA: Csoport ESZKÖZÖK: nem szükséges ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges MIRE JÓ MÉG: együttműködés, elfogadás fejlesztés, tanórai bemelegítés, levezetés Szöcske Életkor: 6 éves kortól Létszám: 2-40 fő Időtartam: 10 perc A játék célja:...
MEGVÁLTOZOTT TANÁRI SZEREP. A 21. század új értékeket hozott.
MEGVÁLTOZOTT TANÁRI SZEREP.ÍGY LÉGY A HELYZET MAGASLATÁN! Már nem ismeretközlő, nem tudós, nem barát. Hanem mi? A 21.századra a tanár felszabadult a hagyományos ismeretközlő szerep alól, és egyrészt segítőként, támogatóként, mint a tanulókkal együtt dolgozó...
Gesztenyeinspirációk
Első színesedő levelek, rövidülő nappalok, hűvös esték mellett igazi szeptemberi hangulatot hoznak a gesztenyék. Nincs gyerek, aki ne szeretné gyűjteni, megérinteni és ne indulna be a fantáziája. Mit készíthetnénk belőle? [gallery...