
A blogbejegyzés Russell Barkley könyve alapján készült, amely a “Managing ADHD in School: The Best Evidence-Based Methods for Teachers”, címet viseli. Russell Barkley a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar küzdő gyermekek oktatásának és kezelésének legjobb, bizonyítékokon alapuló módszereit mutatja be tanárok számára.A viselkedéskezelési technikák központi szerepet játszanak abban, hogy a tanárok hogyan segíthetnek az ADHD-s diákoknak jobban kezelni impulzivitásukat és hiperaktivitásukat. Ezek a technikák bizonyítottan hatékonyak, és céljuk a diákok viselkedésének javítása az iskolai környezetben.
Főbb Viselkedéskezelési Technikák:
1. Pozitív megerősítés
- Lényege: A pozitív viselkedés következetes elismerése és jutalmazása. A pozitív megerősítés motiválja a diákokat, hogy a kívánt módon viselkedjenek.
- Hogyan alkalmazzuk?: Tanárok jutalmazhatják a diákokat kisebb nyereményekkel, dicsérettel, vagy extra tevékenységekkel, amikor megfelelően viselkednek, vagy elvégzik a feladataikat. Fontos, hogy a jutalmazás közvetlenül kövesse a pozitív viselkedést, hogy a diákok összekapcsolják a cselekedetüket a pozitív következményekkel.
2. Viselkedési szerződések
- Lényege: Egy formális megállapodás a tanár és a diák között, amely rögzíti a kívánt viselkedést és a hozzá kapcsolódó jutalmakat vagy következményeket.
- Hogyan alkalmazzuk?: A tanár és a diák együtt dolgozzanak ki egy szerződést, amely leírja, milyen konkrét viselkedéseket várnak el a diák részéről (pl. házi feladat időben történő leadása, csendes munka a tanóra alatt). A szerződés tartalmazza a jutalmakat is, amelyeket a diák akkor kap, ha betartja a szerződést, valamint a következményeket, ha nem sikerül teljesíteni.
3. Jutalmazó rendszerek
- Lényege: Egy pontrendszer vagy egyéb ösztönző rendszer bevezetése, ahol a diákok pontokat vagy más jutalmakat gyűjthetnek a jó viselkedésért és teljesítményért.
- Hogyan alkalmazzuk?: Minden jó viselkedésért vagy feladat teljesítésért pontokat vagy matricákat kaphatnak a diákok, amelyeket később beválthatnak jutalmakra, például egy különleges tevékenységre vagy kisebb ajándékra.
4. Konkrét, világos utasítások és visszajelzések
- Lényege: Az ADHD-s diákok számára különösen fontos, hogy az utasítások világosak és könnyen érthetőek legyenek, valamint hogy azonnali és egyértelmű visszajelzéseket kapjanak.
- Hogyan alkalmazzuk?: A tanárok adják meg a feladatokat kisebb, jól körülhatárolt lépésekben, és biztosítsák, hogy a diákok megértsék az elvárásokat. Azonnali visszajelzés (pozitív vagy konstruktív) segít a diákoknak abban, hogy pontosan tudják, mikor cselekedtek helyesen, vagy mit kell javítaniuk.
5. Külső emlékeztetők és vizuális segédeszközök
- Lényege: Az ADHD-s diákok számára hasznos lehet, ha vizuális segédeszközökkel emlékeztetik őket a feladataikra és a megfelelő viselkedésre.
- Hogyan alkalmazzuk?: Használhatók falra helyezett plakátok, képes kártyák, vagy digitális eszközök, amelyek emlékeztetik a diákokat a szabályokra, napi feladatokra vagy célokra. Például egy osztálytermi szabályokkal ellátott plakát segíthet a diákoknak emlékezni a kívánt viselkedésre.
Összefoglalás:
Barkley könyve még 95 mószertani technikát ajánl az impulzív gyerekek kezelésére. Sajnos a könyv jelenleg még magyarul nem érhető el.
Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat
Legnépszerűbb óratervező sablonok
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!
-
Akció!
Csomag 1-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező A 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft. -
Akció!
Csomag 2-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező B 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft.
Ezek is érdekelhetnek
Online órák tervezése, kivitelezése
Online óra tervezése Akár iskolában tanítasz online, akár fizetős kurzusokat tervezel, fontos tudnod, hogy az online térben való tanítás sok lehetőséget, és megannyi nehézséget is jelent. Könnyebb lehetőségeid vannak a szemléltetetésben, de sok előkészítést igényel....
Milyen online tanfolyamokat keresnek az emberek?
Milyen trendet mutat a google keresések emelkedése? Megállapíthatjuk, hogy az eddig sem csekély online tanulási igény az utóbbi hónapokban erősen megemelkedett. Növekvő kereslet mutatkozik az online nyelvtanítás, online tanulás gyerekeknek téma, a kreatív tanfolyamok,...
22 elgondolkodtató kérdés osztályfőnöki órára, amely beindítja a beszélgetést
TANTÁRGY: bármely IDŐ: 15-20 perc KOROSZTÁLY: 10-18 MUNKAFORMA: csoport, plénum ESZKÖZÖK: nem szükséges ELŐKÉSZÍTÉS:nem szükséges MIRE JÓ MÉG: elfogadás, csoportkohézió erősítés A motiváció egyik kulcseleme, hogy elhiszed, hogy értékes vagy...
Játékok első napra: színes, cukros, beszélgetős
TANTÁRGY: bármely IDŐ: 15-30 perc KOROSZTÁLY: bármely MUNKAFORMA: csoport, plénum ESZKÖZÖK: színes cukor ELŐKÉSZÍTÉS: szükséges MIRE JÓ MÉG: elfogadás, csoportkohézió erősítés Olyan sokminden történt velünk az elmúlt időszakban, olyan sokat...
Milyen készségeik fejlődnek a tanulóknak a távoktatás keretében? Én hiszem, hogy egész életükre kihatnak a most tanultak
Úgy vagyok én ezzel a helyzettel mint a Szutyejev mesében a struccmama a csemetéivel Eszembe jutott egyik kedvenc Szutyejev mesém az Egy boldog nap című- Pfujról és Fujról a két rendetlen struccfiókáról, és elengedtem. Elengedtem a megfeleléskényszert az iskolának és ...
Felajánlás: Távoktatás – angol gyakorló feladatok
Röviden rólamFelajánlásAngol gyakorlás 6. osztályraKedves Szülők, Kollegák, Gyerekek! A koronavírus miatt kialakult helyzetben úgy döntöttem, hogy szeretnék, a jelenleg fejlesztés alatt álló digitális tananyagunkhoz hozzáférést adni. Több mint 310 játékos, fejlesztő,...