almatorony

TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:alsó, felső tagozat, középiskola    IDŐ:45-90 perc    MUNKAFORMA:  csoport ESZKÖZÖK:  feladattól függ  ELŐKÉSZÍTÉS: némelyik feladathoz szükséges  MIRE JÓ MÉG:  csapatépítés

A kooperatív óraterv olyan terv, amely a kooperatív tanulási módszert alkalmazza. Ennek a módszernek a lényege, hogy a diákok együttműködve, csoportokban dolgoznak egy-egy feladat megoldásán. A kooperatív tanulás célja, hogy növelje a diákok részvételét, felelősségvállalását, valamint fejlessze szociális készségeiket és kritikai gondolkodásukat. Az alábbiakban a kooperatív óraterv jellemzőit és főbb elemeit részletezem:

Kooperatív Óraterv jellemzői

  1. Célok Meghatározása:
    • Tartalmi célok: Az óra témájával kapcsolatos tudás elsajátítása.
    • Készségfejlesztési célok: Kritikai gondolkodás, problémamegoldás, kommunikáció és együttműködés fejlesztése.
    • Szociális célok: Empátia, tolerancia és felelősségérzet erősítése.
  2. Diákok Csoportosítása:
    • Heterogén csoportok: Különböző képességű, hátterű és érdeklődésű diákok egy csoportban.
    • Csoportok nagysága: Általában 3-6 fő.
    • Szerepek: Minden csoporttag specifikus szerepet kap (pl. vezető, írnok, ellenőr, időmérő), hogy biztosítva legyen a felelősség megoszlása és az aktív részvétel.
  3. Feladatok Kiválasztása és Kialakítása:
    • Kooperatív feladatok: Olyan feladatok, amelyek megoldása igényli a csoporttagok együttműködését.
    • Nyílt végű feladatok: Problémák, amelyeknek nincs egyértelmű megoldása, hanem többféle megközelítést és megoldást is elfogadnak.
    • Feladatok differenciálása: A feladatok különböző nehézségűek, hogy minden diák megtalálja a saját szintjének megfelelő kihívást.
  4. Interakció és Kommunikáció:
    • Pozitív interdependencia: A csoport tagjai egymásra vannak utalva a feladat sikeres elvégzése érdekében.
    • Egyéni felelősség: Minden csoporttag felelős a saját és a csoport egészének sikeréért is.
    • Arcszín és szemtől szembeni interakció: A diákok rendszeresen kommunikálnak és vitatkoznak egymással.
  5. Tanári Szerep:
    • Facilitátor: A tanár irányítja és támogatja a diákokat, de nem diktálja le a megoldásokat.
    • Megfigyelő és értékelő: Figyelemmel kíséri a csoportok munkáját, visszajelzést ad, és szükség esetén beavatkozik.
    • Támogató: Segíti a csoportokat a konfliktusok kezelésében és a hatékony együttműködés kialakításában.
  6. Értékelés:
    • Csoportos értékelés: A csoport közös munkájának eredménye alapján.
    • Egyéni értékelés: Az egyéni hozzájárulás és fejlődés figyelembevételével.
    • Önértékelés és társértékelés: A diákok reflektálnak saját és társaik munkájára.

Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat

Legnépszerűbb óratervező sablonok

Ha hasznosnak találod  a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!

Ezek is érdekelhetnek

Online órák tervezése, kivitelezése

Online órák tervezése, kivitelezése

Online óra tervezése Akár iskolában tanítasz online, akár fizetős kurzusokat tervezel, fontos tudnod, hogy az online térben való tanítás sok lehetőséget, és megannyi nehézséget is jelent. Könnyebb lehetőségeid vannak a szemléltetetésben, de sok előkészítést igényel....

Milyen online tanfolyamokat keresnek az emberek?

Milyen online tanfolyamokat keresnek az emberek?

Milyen trendet mutat a google keresések emelkedése? Megállapíthatjuk, hogy az eddig sem csekély online tanulási igény az utóbbi hónapokban erősen megemelkedett. Növekvő kereslet mutatkozik az online nyelvtanítás, online tanulás gyerekeknek téma, a kreatív tanfolyamok,...