Kooperatív fegyelmezési technikák, az alapoktól- a gyakorlatig
Mit tanulsz meg a kurzuson?
Tanfolyami tematika
Videókkal, interaktív elemekkel támogatott oktatás
1. Fegyelmezés helyett EgyüttMűködés
- Hagyományos fegyelmezési módszerek és azok hatékonysága
- A EgyüttMűködik osztálymenedzsment modell alapelvei
2. Diákok viselkedésének pszichológiája
-
- A fegyelmezetlenség fajtái – agresszió, szabályszergés, motiválatlanság, ellenszegülés
- A problémás viselkedés mögött meghúzódó pszichológiai szükségletek- hogyan azonosítsuk be őket
3. A fegyelmezetlenséget megelőző stratégiák
- Pozitív tantermi környezet kialakítása
- Hogyan lehet megelőzni az agressziót, érdektelenséget, szabályszegést, ellenszegülést?
4. Mit tehetünk, amikor kialakul egy zavaró helyzet
- Konfliktuskezelési módszerek
- Konkrét stratégiák a szabályszegések kezelésére
5. Hosszú távú megoldások és tanulói felelősségvállalás
- A diákok önszabályozásának fejlesztése
- Az önálló döntéshozatal és a felelősségteljes viselkedés ösztönzése
6. Agresszió és kihívást jelentő helyzetek kezelése
- Hogyan reagáljunk megfelelően agresszióra és konfrontációra?
- A diákok érzelmi intelligenciájának fejlesztése
7. Energikus és motiválatlan diákok hatékony irányítása
- Az energia produktív tanulássá alakítása
- Strukturált tevékenységek bevezetése a zavaró viselkedés csökkentésére
8. Tanári szerep és kommunikáció fejlesztése
- Hatékony kommunikáció a fegyelem fenntartásához
- A tanár-diák kapcsolat erősítése
EgyüttMűködik- kooperatív fegyelmezési technikák online tananyag
Kevesebb stressz. Kevesebb konfliktus.
A legtöbb tanár több energiát éget el nap mint nap a fegyelmezésre, konfliktuskezelésre mint a tanításra.
Gyakran a “rossz viselkedés” mögött nem szándékos rendbontás van, hanem egy segítségért kiáltó gyerek. Ha megtanuljuk felismerni a mögöttes érzelmi hiányokat, nem csak fegyelmezünk, hanem megelőzünk.
Ez nem arról szól, hogy “engedékenyek” legyünk. Hanem arról, hogy tudatos eszközeink legyenek a nehéz helyzetekre.
Ez a szemléletváltás nem több munkát jelent – hanem kevesebbet.
Ha felismered a problémás viselkedések mögött meghúzódó érzelmi szükségleteket:
-
a gyerek kevesebbszer fog kiakadni, dacolni, „ellened menni”,
-
te kevesebbszer érzed magad tehetetlennek, kimerültnek,
-
és az óráid nyugodtabbak, kezelhetőbbek lesznek – kevesebb erőfeszítéssel.
Nem az a cél, hogy mindent „tökéletesen” csinálj – hanem az, hogy okosabban reagálj. Hosszú távon ez azt jelenti:
✅ kevesebb fegyelmezés
✅ több figyelem a tanításra
✅ jobb kapcsolat a diákokkal
✅ és ami talán a legfontosabb: kisebb érzelmi kiégés
Logikusan felépített kiváló tanulói élménnyel támogatott szép kivitelű tanfolyam
Nézz bele
Telefonról is elérhető
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!
Ezek is érdekelhetnek
Még mindig van egy üres falad? – Menő geometrikus mintát a termekbe!
NEM KELL HOZZÁ MÁS CSAK 2 KÉZ: KONCENTRÁCIÓ FEJLESZTŐ, RÁHANGOLÓ JÁTÉKOK
TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:bármely IDŐ: 2-5 perc MUNKAFORMA:csoport ESZKÖZÖK: két kéz ELŐKÉSZÍTÉS:nem szükséges MIRE JÓ MÉG:összehangolás, ráhangolás, koncentráció Esik az eső, hajlik a vessző......
Last minute ötlet első napra az iskolában-Időkapszula
TANTÁRGY: osztályfőnöki KOROSZTÁLY:bármely IDŐ: 25 perc MUNKAFORMA:egyéni ESZKÖZÖK: papír, toll ,kérdések ELŐKÉSZÍTÉS:szükséges MIRE JÓ MÉG:összehangolás, ráhangolás, pozitív légkör megteremtése Első nap az iskolában, a sok adminisztráció mellett,...
ÚJÍTÁS A TANÁRI FELKÉSZÜLÉSHEZ! IDŐT SPÓROL ÉS FELGYORSÍTJA A MUNKÁT.
Szakértők és tanárok fejlesztettek egy számítógépes programot, amellyel könnyen gyorsan lehet óraterveket, óravázlatokat írni! Kiknek ajánljuk programjainkat? Óvodapedagógusoknak, gyógypedagógusoknak, fejlesztőpedagógusoknak, tanítóknak és tanároknak 1-12....
MINDENKI SZÍVÉHEZ MÁS ÚT VEZET- MOTIVÁCIÓ SZELÍD ESZKÖZÖKKEL
Mi is az a motiváció? A meghatározás szerint „a viselkedésünket energizáló és megfelelő irányba terelő állapot”. A gyereknek már szabad játékához is biztonságban kell éreznie magát, mert ha ez a személyes kapcsolatból fakadó érzelmi biztonság hiányzik, a kisgyerek nem...
JÓ ÉSZBEN TARTANI, HOGY VAN ILYEN IS: ÉLMÉNYSZERŰ PROGRAMELEM LEHET…:)
Az ÉlményMűhely diákoknak, tanároknak és családoknak szóló rendezvényein játszani és felfedezni hívnak minden érdeklődőt. A céljuk, hogy megmutassák: a matematika a közös élmények, felismerések forrása, az örömteli alkotás eszköze. Kreatív iskolanapokat,...