TANTÁRGY: osztályfőnöki óra         IDŐ: 5-15 perc    KOROSZTÁLY: bármely     MUNKAFORMA: egyéni, pár, csoport, plénum      ESZKÖZÖK: papír, ceruza    ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges  MIRE JÓ MÉG: bemelegítés, osztályközösség építése kommunikáció, képzelet, kreativitás  fejlesztés, levezetés

Egy külföldi tanári tréningen ismerkedtem meg ezzel a játékkal. A célja, hogy oldja a szorongást, összekovácsolja a közösséget, a tanulók tanuljanak meg gyorsan reagálni az elhangzó instrukciókra, összehangoltan együtt dolgozni a csoporttal, kontrollálni a viselkedést. Sokféle változata létezik most álljon itt kettő közülük. Kint és bent is játszható.  Sokféle változata létezik most álljon itt kettő közülük.

Minden tanuló kap egy lapot, amelyre leírja a legkedvesebb nyári emlékét.  A rövid fogalmazást követően a mindenki papírrepülőt hajtogat a fogalmazásából. Felszólításra mindenki eldobja a saját repülőjét. Aztán még jó párszor megteszi ezt, az elé kerülő repülőkkel. Majd mindenki kibontja az éppen kezében lévő repülőt és elolvassa. Kezdődhet újra  a repülőzés.

Ha nem íratunk rá nevet a gyerek felolvashatják és kitalálhatják kihez tartozik a repülő.

 

Forrás:Steen Jepsen képe a Pixabay -en. 

Ezek is érdekelhetnek

Olyan sokan nem tudják!- Egyedi karácsonyi betűk tölthetők le ingyenesen. Csak tudni kell honnan és hogyan!

Olyan sokan nem tudják!- Egyedi karácsonyi betűk tölthetők le ingyenesen. Csak tudni kell honnan és hogyan!

Mindjárt beköszönt a karácsony! Utolsó simításként jól jöhet a karácsonyi ppt-re, üdvözlő,- képeslapunkra egy igazi ünnepi felirat.

Sokszor azt gondolom amikor képet szerkesztek, hogy nem elég jó kellene egy kis plusz, amitől az egész kép élni kezd, megváltozik az egész hangulata. Sok munkaórát beleáldozok, hogy olyan legyen minden, ahogy elképzelem. Pedig, karácsonyi betűtípusokból rengeteg van fent az interneten, csak tudni kell őket megtalálni és használni.

A tanítási óra menete és didaktikai alapelvek

A tanítási óra menete és didaktikai alapelvek

A tanítási óra menete A figyelem felkeltése, a tanulás motivációjának biztosítása A tanulók informálása az óra céljáról A tanulók - a témával kapcsolatos - előzetes ismereteinek ellenőrzése, felidéztetése Az új ismeretek prezentálása (induktív, deduktív, vagy...