TANTÁRGY: osztályfőnöki óra IDŐ: 5-15 perc KOROSZTÁLY: bármely MUNKAFORMA: egyéni, pár, csoport, plénum ESZKÖZÖK: papír, ceruza ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges MIRE JÓ MÉG: bemelegítés, osztályközösség építése kommunikáció, képzelet, kreativitás fejlesztés, levezetés
Egy külföldi tanári tréningen ismerkedtem meg ezzel a játékkal. A célja, hogy oldja a szorongást, összekovácsolja a közösséget, a tanulók tanuljanak meg gyorsan reagálni az elhangzó instrukciókra, összehangoltan együtt dolgozni a csoporttal, kontrollálni a viselkedést. Sokféle változata létezik most álljon itt kettő közülük. Kint és bent is játszható. Sokféle változata létezik most álljon itt kettő közülük.
Minden tanuló kap egy lapot, amelyre leírja a legkedvesebb nyári emlékét. A rövid fogalmazást követően a mindenki papírrepülőt hajtogat a fogalmazásából. Felszólításra mindenki eldobja a saját repülőjét. Aztán még jó párszor megteszi ezt, az elé kerülő repülőkkel. Majd mindenki kibontja az éppen kezében lévő repülőt és elolvassa. Kezdődhet újra a repülőzés.
Ha nem íratunk rá nevet a gyerek felolvashatják és kitalálhatják kihez tartozik a repülő.
Forrás:Steen Jepsen képe a Pixabay -en.
Ezek is érdekelhetnek
Madarak és fák napja online quiz gyűjtemény
TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:óvoda, alsótagozat, felsőtagozat, középiskola, felnőtt IDŐ:15- 45 perc MUNKAFORMA: egyéni,páros, csoport ESZKÖZÖK: feladatok ELŐKÉSZÍTÉS: szükséges MIRE JÓ MÉG:környezeti tudatosság, csoportmunka A "Madarak Fák Napja"...
Tankerületek által támogatott Óratervező és Egyéni fejlesztési terv programjaink: Kattints és tudj meg többet!
Minden ami egy óraterv, egyéni fejlesztési terv elkészítéséhez kell egy csomagban! Előre beépített elrendezés- fejléc, óraterv kifejtése Szakkifejezések Formázott nyomtatási kép Kiknek ajánljuk? Óvodapedagógusoknak, tanítóknak és tanároknak 1-12. osztályig,...
Hogyan rendezd a konfliktusokat az osztályban? – konfliktus megoldó tréning feladatok
Konfliktuskezelési feladatok segítenek a diákoknak megérteni és hatékonyan kezelni a konfliktusokat. Például szerepjátékok, ahol a diákok megjelenítik különböző konfliktushelyzeteket, majd közösen megbeszélik a legjobb megoldásokat. Ezek a csoportdinamikai feladatok segíthetnek az osztályközösség erősítésében, a diákok közötti kapcsolatok kialakításában és az együttműködési készségek fejlesztésében.