
Amíg a papírlánc elkészül a csoport tagjai jobban megismerik egymást, és közösségi élményt teremtenek, miközben együtt dolgoznak egy kreatív feladaton. Számos iskolai órán vagy helyzetben is jól alkalmazható, mert segíti a diákok közötti kommunikációt, együttműködést és az önismeret fejlesztését.
Szükséges anyagok:
- Színes papírcsíkok (különböző színűek, hogy változatos legyen a lánc)
- Olló
- Ragasztó vagy tűzőgép
- Tollak, filctollak
Tevékenység menete:
- Minden résztvevő kap néhány papírcsíkot.
- A csoport tagjai minden papírcsíkra írnak egy-egy információt saját magukról. Például:
- Kedvenc hobbi
- Egy különleges tulajdonság
- Egy életcél vagy álom
- Kedvenc könyv vagy film
- Miután mindenki felírta az információit, a papírcsíkokat összekapcsolják úgy, hogy papírláncot alkossanak. Az első papírcsíkot egy gyűrűvé hajtják, majd a következő papírcsíkot átbújtatják az elsőn, és így folytatják, amíg egy hosszú lánc nem keletkezik.
- A tevékenység végén a csoport megoszthatja egymással, hogy ki mit írt a láncra, és beszélgethetnek ezekről az információkról.
Eredmény: Ez az egyszerű, mégis hatékony tevékenység segít a résztvevőknek jobban megismerni egymást, és mélyíti a csoporton belüli kapcsolatokat. A közös alkotás a közösségépítést erősíti, miközben játékos és kreatív módon ösztönzi a résztvevőket a megosztásra.
Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat
Legnépszerűbb óratervező sablonok
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!
-
Akció!
Csomag 1-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező A 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft. -
Akció!
Csomag 2-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező B 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft.
Ezek is érdekelhetnek
Tudatos csoportirányítás, osztálymenedzsment a 7 meghatározó érzelmi szükséglet
Milyen rejtett dinamikák mozgatják a csoporttagokat? A diákoknak 7 főbb érzelmi szükségletük van, amelyek ha nem megfelelően elégülnek ki, viselkedési problémák formájában jelenhetnek meg az órán. Az alábbiakban néhány gyakori érzelmi szükségletet és azok hatásait...
Viselkedéskezelési technika : Ha van nehezen kezelhető diák az osztályban
A blogbejegyzés Russell Barkley könyve alapján készült, amely a "Managing ADHD in School: The Best Evidence-Based Methods for Teachers", címet viseli. Russell Barkley a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar küzdő gyermekek oktatásának és kezelésének legjobb,...
Első nap az iskolában: ötletek a “nyári élményeim” feldolgozására
A nyári élmények feldolgozása az iskolában nagyszerű módja annak, hogy a diákok újra ráhangolódjanak a tanulásra, miközben megosztják egymással a szünet alatt szerzett tapasztalataikat. Íme néhány ötlet, hogyan lehet ezt kreatívan és interaktívan megtenni: 1. Nyári...
Első nap az iskolában: Csapatépítő játékok
Az új tanév kezdetével nemcsak a tanulás, hanem a közösségépítés is fontos szerepet kap az iskolai életben. A csapatépítő feladatok lehetőséget nyújtanak arra, hogy a diákok jobban megismerjék egymást, erősítsék az együttműködési készségeiket. Az alábbiakban...
Inkább…?- 20 dilemma kérdés, hogy feldobd az órádat+ közösségépítő feladatok
Az "Inkább...?" kérdések feldolgozása során egy más megközlítésben ismerjük egymást, mivel segíthet a csapattagok közötti kapcsolatok erősítésödnek, valamint megismerjük az egyéni preferenciákat és értékeket, lehetőség van az önkifejezésre. Itt van néhány csapatépítő...
11+1 Vizes játék forróságra – családoknak, csoportoknak
A forró nyári napok remek alkalmat kínálnak arra, hogy a szabadban töltsük az időnket, de a hőség miatt elengedhetetlen, hogy találjunk olyan tevékenységeket, amelyek nemcsak szórakoztatóak, hanem hűsítőek is. A vízi játékok tökéletes választásnak bizonyulnak, hiszen...