
Egy tanulmány és szerint a tanítás az egyik legstresszesebb munka az USA-ban. Az Amerikai Tanárok Szövetségének 2017-es oktatói munkaminőség-felméréséből kiderült, hogy a tanárok 61 százaléka mondta azt, hogy munkája mindig vagy gyakran stresszes volt – ez több mint kétszerese a nem oktatással foglalkozó felnőttek arányának –, és 58 százalékuk azt mondta, hogy mentális egészségi állapotuk rossz.
A pedagógusok gyakran elkövetik azt a hibát, hogy kifelé figyelnek, másokra összpontosítanak. A tanítók, nevelők mentális egészsége nemcsak saját maguknak fontos, de elengedhetetlen a magánéletük, egészségük fennetartása érdekében, az iskolai stabilitáshoz, és a tanulók jobb teljesítményéhez is hozzájárul. Mit tehetsz, hogy saját mentális egészségedet óvd?
Szabj határokat – és tartsd is be azokat
Gyermekeink, munkatársaink megfigyelik, hogy milyen határok között éljük az életünket, hogyan viszonyulunk a munkához, rendhez, időbeosztáshoz, szeretteinkhez, feladatainkhoz, mennyire vagyunk kitartóak, megbízhatóak. Mindazt, amit szeretnénk továbbadni, azt először magunk gyakoroljuk. Állíts fel apró korlátokat mások számára.
Például: Ne légy állandóan elérhető. Védd a saját szabadidőet. Tájékoztasd a tanulók családját, hogy délután 5 óra után nem elérhető, és a következő napon minden e-mailt vagy hívásra válaszolsz.
Koncentrálj arra, amit irányítani tudsz
Steve Maraboli viselkedéskutató és tudományos író egyszer azt mondta: „A legnagyobb változások az életben akkor történnek, amikor elhatározod, hogy átveszed az irányítást azon dolgok felett, amelyek felett hatalmad van ahelyett, hogy azokat akarnád irányítani, amelyeket nem tudsz.”
A bennünk lévő feszültség nagy része éppen abból keletkezik, hogy arra koncentrálunk, amely kiesik a hatókörünkből. Biztos te is tapasztaltad már, hogy amikor olyan dologra figyelsz, amire nincs ráhatásod, mint mondjuk a jövő, azonnal feszültebb leszel, mint máskor.
Ezért sokkal jobb, ha arra helyezed a hangsúlyt, amit irányítani tudsz. És ez nem más, mint SAJÁT MAGAD. Mert azt nagyon is tudod irányítani, hogyan érzel, hogyan reagálsz, hogyan reagálsz és mit mondasz egy adott helyzetben. Ne azon aggódj, mások mit mondanak, hogyan ítélnek meg! Ha áthelyezed a fókuszt arra, amin tudsz változtatni, máris nagyobb biztonságban fogod érezni magad.
Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat
Legnépszerűbb óratervező sablonok
Mozogj!
A testmozgás legáltalánosabb mentális haszna a stresszoldás. A testedzés során fellépő izzadás segít a testi és lelki stressz kezelésében. A mozgás megnöveli az agy stresszválaszt mérséklő vegyületének, a noradrenalinnak a koncentrációját is. A testmozgás csökkenti a stresszt és fokozza a test képességét arra, hogy a megbirkózzon a meglévő lelki feszültséggel. A rendszeres fizikai tevékenység fejleszti a memóriát és az új dolgok megtanulására való képességet. A leizzadás során a hippocampusban megnő a memóriáért és tanulásért felelős sejtek termelődése a mozgás fejlesztheti a memóriát a felnőttek körében is.
Tudatosan ápold a kapcsolataidat
A társas kapcsolatok alapvető hatással vannak az emberek általános jóllétére, mentális egészségére. A hiányos társas kapcsolatrendszer diszfunkciókhoz vezethet az egyén életében és mentális problémákat okozhat.
Legyenek ésszerű elvárásaid
Adjon időt magadnak, hogy alkalmazkodj az állandóan változó normákhoz. Legyen türelmes magaddal tűzz ki magad elé apró, reális célokat. Ne feledd, hogy sok dologra nincs befolyásod, bocsásd meg magadnak, hogy nem kezelted az olyan problémákat, amelyekről nem is tudtál. De továbbra is segíthetsz abban, hogy minden diáknak legyen lehetősége kibontakoztatni a képességeit és hozzád is bizalommal kapcsolódhatnak.
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!
-
Akció!
Csomag 1-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező A 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft. -
Akció!
Csomag 2-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező B 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft.
Ezek is érdekelhetnek
Tavaszvárás óvodában iskolában- pár perces tevékenységek, amelyek minden foglalkozásba beilleszthetők
A tavasz érkezése minden korosztály számára izgalmas időszak – a legkisebbektől a nagyobb diákokig mindenki megélheti a természet újjászületésének varázsát! Az óvodások színes rajzokkal és játékos mondókákkal, az iskolások kreatív feladatokkal és mozgásos...
Advent a tanteremben. Hogyan készüljünk az iskolában a Karácsonyra? + ADVENTI VERSEK, TÖRTÉNETEK ajánló
Az adventi időszak iskolai remek lehetőség arra, hogy és ünnepi hangulatot varázsoljunk a tanterembe és közösséget építsünk. Íme néhány ötlet, hogyan lehetne készülni a karácsonyra az iskolában, amelyek szórakoztatóak, kreatívak és közösségépítőek lehetnek: Adventi...
Óratípusok-változatos lehetőségek a tananyag feldolgozására
A változatos oktatás rendkívül fontos mind a diákok tanulási élményének gazdagítása, mind az eredményességük fokozása szempontjából. Az, hogy az oktató különféle módszereket és eszközöket alkalmaz, nemcsak élvezetesebbé és motiválóbbá teszi a tanulást, hanem segít...
Szokatlan ötletek, amelyekkel még izgalmasabbá teheted az októberi iskolai programokat
Az alábbiakban néhány igazán kreatív és szokatlan ötletet találsz, amelyekkel még izgalmasabbá teheted az októberi iskolai programokat. 1. Őszi interaktív tanteremátalakítás "Meseerdő" a tanteremben: Alakítsd át a tantermet egy varázslatos őszi erdővé! Minden diák kap...
Agresszió – Legyen szemed a jelekre, mert eszkalálódik! Agresszió megelőzése.
Az emberi kapcsolatokban a feszültségek és konfliktusok természetesek, azonban ha a figyelmen kívül hagyott, apró jelek és kezdeti érzelmi kilengések nem kapnak időben megfelelő figyelmet, az agresszió fokozatosan elhatalmasodhat. Az eleinte aprónak tűnő frusztrációk,...
Hogyan fokozzuk a motivációt, a tanulói bevonódást?
Az unalom, a passzivitás tanári szempontból jelentős probléma. Rontja az órák hatékonyságát és a tanítás minőségét. Ha a diákok unatkoznak, nem vesznek részt aktívan az órán, megnehezíti a tanár számára a tananyag átadását és a haladást. Ha a csoporttagok részéről...