almatorony

TANTÁRGY: környezet, biológia, természetismeret, technika, fizika   KOROSZTÁLY:alsó, felső tagozat, középiskola    IDŐ:25-45 perc    MUNKAFORMA:  csoport ESZKÖZÖK:   alma hurkapálcika,   ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges  MIRE JÓ MÉG: környezet, egészség tudatosítás,STEAM, csapatépítés

Boldog karácsonyt szójáték

Írd fel a „Boldog karácsonyt” „ Téli szünet” szavakat a táblájára, állíts be egy 2 perces időzítőt, és kérd meg a tanulókat, hogy írjanak ki annyi szót a két szó betűiből, amennyit tudnak. Amikor az időzítő lejár kérd meg a tanulókat, hogy számolják meg a listán szereplő szavakat, az kapja a pontot aki legtöbb létrehozott és a leghosszabb szót talált.

Tűzd a hóember orrát a helyére

Rajzolj egy nagy hóembert a táblára vagy egy nagy papírra és rögzítsd a táblára. Külön rajzold meg az orrát. A cél, hogy bekötött szemmel ki tudják a gyerekek tűzni egy blue teck-el vagy mágnessel a helyére.

Hólapátolás

Ennek a játéknak az a célja, hogy a tanulók annyi „hógolyót” pompont tegyenek egy tálba, amennyit csak tudnak két evőpálcika segítségével. Egyszerre csak egy labdát tudnak fellapátolni, ezért gyorsan kell dolgozniuk.

eszközök

  • időzítő
  • csapatonként 2 pálcika
  • egy halom pompon /vattagombóc, amit a diákok
  • csapatonként 1 tál

Hogyan kell játszani

  • Oszd a tanulókat 4 vagy 5 fős kis csapatokba.
  • Adj minden csapatnak egy pálcikát és egy tálat.
  • Minden csoport asztalára szórjunk egy halom vattakorongot.
  • Utasítsa a tanulókat, hogy válasszák meg csoportjuk egyik tagját első hólapátolónak.

Kapcsold be az időzítőt, és adjon minden csapat első hólapátjának 1 percet arra, hogy „fellapátoljon” annyi vattagolyót, amennyit csak tud, azaz az evőpálcikák segítségével a „havat” az asztalról a rakja a tálba. Emlékeztesd a tanulókat, hogy egyszerre csak egy hógolyót tudnak fellapátolni, ezért gyorsnak kell lenniük!

Véletlenszerű időközönként cseréljenek a csapatok hólapátoló játékosokat.

Izgő- mozgó karácsonyfa díszítés

Ebben a játékban a karácsonyfát egy gyermek helyettesíti.  A cél az, hogy a tanulók feldíszítsék egy osztálytársukat, versenyt futva az órával, hogy minél több dísztárgyat a helyükre kerüljenek, mielőtt lejár az idő. A csapatok kijelölt tagjai egyszerre is díszíthetnek, vagy váltó futásban, vagy egyszerre egy csapat, harcolva az idővel és egymással.

Eszközök

  • díszek a „fához” – papírból például
  • cellux, vagy bármilyen ragasztó, amely nem hagy nyomot a ruhán és a díszeket tudjuk vee rögzíteni
  • időzítő

Oszd fel az osztályodat kis csapatokra. A csapatoknak ki kell jelölniük egy közös karácsonyfát vagy csapatonként egy-egy tagot, aki a „fa” szerepét tölti be. Ennek a diáknak az lesz a feladata, hogy izgő-mozgó karácsonyfaként lerázza magáról a felrakott díszeket. Zenére egyhelyben táncolva, mozogva.

Az nyer akinek legtöbb dísze marad fent a karácsonyfán.

Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat

Legnépszerűbb óratervező sablonok

Ha hasznosnak találod  a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!

Ezek is érdekelhetnek

Tankerületek által támogatott Óratervező és Egyéni fejlesztési terv programjaink: Kattints és tudj meg többet!

Tankerületek által támogatott Óratervező és Egyéni fejlesztési terv programjaink: Kattints és tudj meg többet!

ProgramjainkÓraterv A sablonon Útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében a Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez Hatodik, javított változat szempontjai szerinti óratervek készítésére alkalmas.Óraterv B sablonon Útmutató a pedagógusok minősítési...

Hogyan rendezd a konfliktusokat az osztályban? – konfliktus megoldó tréning feladatok

Hogyan rendezd a konfliktusokat az osztályban? – konfliktus megoldó tréning feladatok

Konfliktuskezelési feladatok segítenek a diákoknak megérteni és hatékonyan kezelni a konfliktusokat. Például szerepjátékok, ahol a diákok megjelenítik különböző konfliktushelyzeteket, majd közösen megbeszélik a legjobb megoldásokat. Ezek a csoportdinamikai feladatok segíthetnek az osztályközösség erősítésében, a diákok közötti kapcsolatok kialakításában és az együttműködési készségek fejlesztésében.

Almatorony

Almatorony

TANTÁRGY: környezet, biológia, természetismeret, technika, fizika   KOROSZTÁLY:alsó, felső tagozat, középiskola    IDŐ:25-45 perc    MUNKAFORMA:  csoport ESZKÖZÖK:   alma hurkapálcika,   ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges  MIRE JÓ MÉG: környezet, egészség tudatosítás,STEAM,...

Pin It on Pinterest

Share This