A problémás viselkedés mögött meghúzódó kielégítetlen érzelmi igények sokfélék lehetnek, de általában az alábbi alapvető szükségletek hiánya okozza őket:

1. Biztonság és stabilitás hiánya

  • Problémás viselkedés: szorongás, kontrollmánia, túlzott ragaszkodás, dühkitörések

  • Kielégítetlen szükséglet: az érzés, hogy a világ kiszámítható és biztonságos

  • Lehetséges okok: trauma, bizonytalan gyerekkor, hirtelen változások az életben

2. Szeretet és elfogadás hiánya

  • Problémás viselkedés: figyelemfelkeltő viselkedés, túlzott megfelelési kényszer, önbizalomhiány

  • Kielégítetlen szükséglet: az érzés, hogy valaki szerethető és értékes

  • Lehetséges okok: érzelmileg elérhetetlen szülők, elhanyagolás, bántalmazás

3. Elismerés és megbecsülés hiánya

  • Problémás viselkedés: állandó versengés, arrogancia, perfekcionizmus, túlzott érzékenység a kritikára

  • Kielégítetlen szükséglet: az érzés, hogy az erőfeszítések és a személyiség értékes

  • Lehetséges okok: folyamatos összehasonlítás másokkal, ritka elismerés, túlzott kritikusság a családban

4. Autonómia és kontroll hiánya

  • Problémás viselkedés: makacsság, lázadás, határátlépések, manipuláció

  • Kielégítetlen szükséglet: önállóság, saját döntések meghozatalának joga

  • Lehetséges okok: túlkontrolláló szülők, szigorú szabályok, elnyomott önkifejezés

5. Kapcsolódás és meghallgatás hiánya

  • Problémás viselkedés: visszahúzódás, depresszió, függőség másoktól, agresszív kommunikáció

  • Kielégítetlen szükséglet: az érzés, hogy valaki valóban figyel és megérti őt

  • Lehetséges okok: érzelmi elérhetetlenség a családban, magány, elutasítás élménye

6. Érzelmi kifejezés és validáció hiánya

  • Problémás viselkedés: hirtelen hangulatingadozások, drámai reakciók, passzív-agresszív viselkedés

  • Kielégítetlen szükséglet: az érzés, hogy az érzéseket ki lehet fejezni és azok érvényesek

  • Lehetséges okok: érzelemelnyomás a gyerekkorban, “ne sírj, ne hisztizz” típusú nevelés

7. Célok és jelentőség hiánya

  • Problémás viselkedés: motiválatlanság, érdektelenség, önpusztító szokások

  • Kielégítetlen szükséglet: az érzés, hogy az életnek van értelme és célja

  • Lehetséges okok: értelmetlen munka, támogatás hiánya az ambíciókhoz, elismerés hiánya

Hogyan lehet felismerni problémás viselkedés mögött meghúzódó  kielégítetlen érzelmi igényeket?

Tanulnál többet az osztályteremi menedzsmentről? 

csatlakozz az 

EgyüttMűködik- osztálymenedzsment rendszer online kurzushoz

Interaktív tanfolyamon megtanulhatod, hogyan alakíts ki olyan osztálymenedzsment rendszert, amellyel megelőzheted felismered és kezelheted a a fegyelmezési helyzeteket, még mielőtt problémává dagadnának!

Mit viszel magaddal ha velünk tanulsz?

Tanulási Eredmények:

A tanfolyam elvégzése után a résztvevők képesek lesznek:
Magabiztosan kezelni minden típusú viselkedési problémát
Megérteni és elemezni a diákok helytelen viselkedésének okait
Hatékony stratégiákat alkalmazni a szabályszegések kezelésére
Elősegíteni a felelősségteljes viselkedést az osztályteremben
Megelőzni a fegyelmezési problémákat a megfelelő osztálytermi környezet kialakításával
Pozitív, támogató légkört teremteni, amely elősegíti a tanulást
Hosszú távon fejleszteni a diákok önszabályozását és felelősségvállalását

Ha hasznosnak találod  a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!

Ezek is érdekelhetnek

Tavaszidekoráció

Tavaszidekoráció

Mire lesz szükséged? Anyagok: 80–120 g / m²-es  papír rózsaszín árnyalatokban, fekete papír, ragasztópisztoly, kézműves ragasztó,  húr akasztásra, olló 1) Szirom sablon méretek:  12 x 12 cm, 13 x 13 cm, 14 x 14 cm, 15 x 15 cm, 16 x 16 cm 2) 35 cm x 35 cm = 5 négyzet...

Utolsó 1 perc a tanítási órán

Utolsó 1 perc a tanítási órán

TANTÁRGY: bármely       IDŐ: 1 perc perc   KOROSZTÁLY: 6-18     MUNKAFORMA: csoport, plénum      ESZKÖZÖK: nem szükséges ELŐKÉSZÍTÉS:nem  szükséges  MIRE JÓ MÉG: motiváció, óra tudatos lezárása, önreflexió A tanítási órák tudatos lezárása, megkoronázza a tanítás órát....

Esik az eső…!

Esik az eső…!

TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:bármely     IDŐ: 2-5 perc    MUNKAFORMA:csoport      ESZKÖZÖK: két kéz       ELŐKÉSZÍTÉS:nem szükséges  MIRE JÓ MÉG:összehangolás, ráhangolás, koncentráció A koncentráció fejlesztése alapvető fontosságú. Ha valaki magas szinten képes...

Felfedező tanulásos játékok a víz világnapja alkalmából

Felfedező tanulásos játékok a víz világnapja alkalmából

Ha hasznosnak találod  a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!TANTÁRGY: bármely       IDŐ: 15-20 perc   KOROSZTÁLY: 4-12     MUNKAFORMA: csoport, plénum      ESZKÖZÖK:  szükséges ELŐKÉSZÍTÉS:szükséges  MIRE JÓ MÉG: elfogadás, csoportkohézió...

Online órák tervezése, kivitelezése

Online órák tervezése, kivitelezése

Online óra tervezése Akár iskolában tanítasz online, akár fizetős kurzusokat tervezel, fontos tudnod, hogy az online térben való tanítás sok lehetőséget, és megannyi nehézséget is jelent. Könnyebb lehetőségeid vannak a szemléltetetésben, de sok előkészítést igényel....