TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:bármely IDŐ: 45 perc MUNKAFORMA:csoport ESZKÖZÖK: laptop ELŐKÉSZÍTÉS: szükséges MIRE JÓ MÉG:összehangolás, ráhangolás, együttműködés, értékelés
1, Válassz egy képet, amelyek a jelenlegi témádba illik, vagy egy olyan képet, amelyikkel elő akarsz vezetni egy új témát!
2, Nyiss meg egy online kirakó készítőt, vagy készíts egy asztali változatot. Használj az interaktív táblán, vagy laptopon a online puzzle kirakót, (a lap alján link).
3, Most jön a kooperáció: Alakíts ki csapatokat különböző képesség diákokból. Hívd fel a diákok figyelmét, hogy ez nem verseny! A csoport első tagja kiválaszt egy képdarabot, majd a második tag is kiválaszt egy darabot, és megpróbálja hozzáilleszteni az első darabhoz, és így tovább, addig váltják egymást a csoporttagok, amíg a kép be nem fejeződik.
4, A képpel kapcsolatban további feladatokat kaphatnak. Használják laptopot a képekre vonatkozó információk megtalálásához, oldjanak meg feladatlapot vagy munkafüzeti feladatot.
5, A feladat befejeztével, mutassák be a csapatok, az elvégzett munkát.
6,Értékeljetek a közösen!
Hogyan értékeld a feladatot? Szempontok:
Tedd fel ezeket a kérdéseket a diákoknak- egyéni, csoportszinten vagy társértékelés formájában:
- Sikerült összerakni a képeket?
- Sikerült a téma megismerése? Volt előzetes tudásuk a témával kapcsolatban?
- Hogyan alakult a kommunikáció? Vitatkoztak? Nyugodtan végigvárták a társuk munkáját? Igyekeztek segíteni egymásnak? Mindenki jól érezte magát a feladat végrehajtása közben?
- Megtalálták az információkat, ki tudták tölteni a feladatlapot vagy munkafüzeti feladatot?
- Mutassák be a csoportok a módszert, hogyan dolgoztak együtt a siker érdekében!
Online puzzle lelőhely (rengeteg van) : https://www.jigsawexplorer.com/ Saját képet is lehet feltölteni!
Ezek is érdekelhetnek
Viselkedéskezelési technika : Ha van nehezen kezelhető diák az osztályban
A blogbejegyzés Russell Barkley könyve alapján készült, amely a "Managing ADHD in School: The Best Evidence-Based Methods for Teachers", címet viseli. Russell Barkley a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar küzdő gyermekek oktatásának és kezelésének legjobb,...
Első nap az iskolában: ötletek a “nyári élményeim” feldolgozására
A nyári élmények feldolgozása az iskolában nagyszerű módja annak, hogy a diákok újra ráhangolódjanak a tanulásra, miközben megosztják egymással a szünet alatt szerzett tapasztalataikat. Íme néhány ötlet, hogyan lehet ezt kreatívan és interaktívan megtenni: 1. Nyári...
Első nap az iskolában: Csapatépítő játékok
Az új tanév kezdetével nemcsak a tanulás, hanem a közösségépítés is fontos szerepet kap az iskolai életben. A csapatépítő feladatok lehetőséget nyújtanak arra, hogy a diákok jobban megismerjék egymást, erősítsék az együttműködési készségeiket. Az alábbiakban...