TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:bármely IDŐ: 45 perc MUNKAFORMA:csoport ESZKÖZÖK: laptop ELŐKÉSZÍTÉS: szükséges MIRE JÓ MÉG:összehangolás, ráhangolás, együttműködés, értékelés
1, Válassz egy képet, amelyek a jelenlegi témádba illik, vagy egy olyan képet, amelyikkel elő akarsz vezetni egy új témát!
2, Nyiss meg egy online kirakó készítőt, vagy készíts egy asztali változatot. Használj az interaktív táblán, vagy laptopon a online puzzle kirakót, (a lap alján link).
3, Most jön a kooperáció: Alakíts ki csapatokat különböző képesség diákokból. Hívd fel a diákok figyelmét, hogy ez nem verseny! A csoport első tagja kiválaszt egy képdarabot, majd a második tag is kiválaszt egy darabot, és megpróbálja hozzáilleszteni az első darabhoz, és így tovább, addig váltják egymást a csoporttagok, amíg a kép be nem fejeződik.
4, A képpel kapcsolatban további feladatokat kaphatnak. Használják laptopot a képekre vonatkozó információk megtalálásához, oldjanak meg feladatlapot vagy munkafüzeti feladatot.
5, A feladat befejeztével, mutassák be a csapatok, az elvégzett munkát.
6,Értékeljetek a közösen!
Hogyan értékeld a feladatot? Szempontok:
Tedd fel ezeket a kérdéseket a diákoknak- egyéni, csoportszinten vagy társértékelés formájában:
- Sikerült összerakni a képeket?
- Sikerült a téma megismerése? Volt előzetes tudásuk a témával kapcsolatban?
- Hogyan alakult a kommunikáció? Vitatkoztak? Nyugodtan végigvárták a társuk munkáját? Igyekeztek segíteni egymásnak? Mindenki jól érezte magát a feladat végrehajtása közben?
- Megtalálták az információkat, ki tudták tölteni a feladatlapot vagy munkafüzeti feladatot?
- Mutassák be a csoportok a módszert, hogyan dolgoztak együtt a siker érdekében!
Online puzzle lelőhely (rengeteg van) : https://www.jigsawexplorer.com/ Saját képet is lehet feltölteni!
Ezek is érdekelhetnek
Papírlánc
Amíg a papírlánc elkészül a csoport tagjai jobban megismerik egymást, és közösségi élményt teremtenek, miközben együtt dolgoznak egy kreatív feladaton. Számos iskolai órán vagy helyzetben is jól alkalmazható, mert segíti a diákok közötti kommunikációt, együttműködést...
Tudatos csoportirányítás, osztálymenedzsment a 7 meghatározó érzelmi szükséglet
Milyen rejtett dinamikák mozgatják a csoporttagokat? A diákoknak 7 főbb érzelmi szükségletük van, amelyek ha nem megfelelően elégülnek ki, viselkedési problémák formájában jelenhetnek meg az órán. Az alábbiakban néhány gyakori érzelmi szükségletet és azok hatásait...
Viselkedéskezelési technika : Ha van nehezen kezelhető diák az osztályban
A blogbejegyzés Russell Barkley könyve alapján készült, amely a "Managing ADHD in School: The Best Evidence-Based Methods for Teachers", címet viseli. Russell Barkley a figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar küzdő gyermekek oktatásának és kezelésének legjobb,...