almatorony

TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:alsó, felső tagozat, középiskola    IDŐ:45-90 perc    MUNKAFORMA:  csoport ESZKÖZÖK:  feladattól függ  ELŐKÉSZÍTÉS: némelyik feladathoz szükséges  MIRE JÓ MÉG:  csapatépítés

A kooperatív óraterv olyan terv, amely a kooperatív tanulási módszert alkalmazza. Ennek a módszernek a lényege, hogy a diákok együttműködve, csoportokban dolgoznak egy-egy feladat megoldásán. A kooperatív tanulás célja, hogy növelje a diákok részvételét, felelősségvállalását, valamint fejlessze szociális készségeiket és kritikai gondolkodásukat. Az alábbiakban a kooperatív óraterv jellemzőit és főbb elemeit részletezem:

Kooperatív Óraterv jellemzői

  1. Célok Meghatározása:
    • Tartalmi célok: Az óra témájával kapcsolatos tudás elsajátítása.
    • Készségfejlesztési célok: Kritikai gondolkodás, problémamegoldás, kommunikáció és együttműködés fejlesztése.
    • Szociális célok: Empátia, tolerancia és felelősségérzet erősítése.
  2. Diákok Csoportosítása:
    • Heterogén csoportok: Különböző képességű, hátterű és érdeklődésű diákok egy csoportban.
    • Csoportok nagysága: Általában 3-6 fő.
    • Szerepek: Minden csoporttag specifikus szerepet kap (pl. vezető, írnok, ellenőr, időmérő), hogy biztosítva legyen a felelősség megoszlása és az aktív részvétel.
  3. Feladatok Kiválasztása és Kialakítása:
    • Kooperatív feladatok: Olyan feladatok, amelyek megoldása igényli a csoporttagok együttműködését.
    • Nyílt végű feladatok: Problémák, amelyeknek nincs egyértelmű megoldása, hanem többféle megközelítést és megoldást is elfogadnak.
    • Feladatok differenciálása: A feladatok különböző nehézségűek, hogy minden diák megtalálja a saját szintjének megfelelő kihívást.
  4. Interakció és Kommunikáció:
    • Pozitív interdependencia: A csoport tagjai egymásra vannak utalva a feladat sikeres elvégzése érdekében.
    • Egyéni felelősség: Minden csoporttag felelős a saját és a csoport egészének sikeréért is.
    • Arcszín és szemtől szembeni interakció: A diákok rendszeresen kommunikálnak és vitatkoznak egymással.
  5. Tanári Szerep:
    • Facilitátor: A tanár irányítja és támogatja a diákokat, de nem diktálja le a megoldásokat.
    • Megfigyelő és értékelő: Figyelemmel kíséri a csoportok munkáját, visszajelzést ad, és szükség esetén beavatkozik.
    • Támogató: Segíti a csoportokat a konfliktusok kezelésében és a hatékony együttműködés kialakításában.
  6. Értékelés:
    • Csoportos értékelés: A csoport közös munkájának eredménye alapján.
    • Egyéni értékelés: Az egyéni hozzájárulás és fejlődés figyelembevételével.
    • Önértékelés és társértékelés: A diákok reflektálnak saját és társaik munkájára.

Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat

Legnépszerűbb óratervező sablonok

Ha hasznosnak találod  a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!

Ezek is érdekelhetnek

Utolsó 1 perc a tanítási órán

Utolsó 1 perc a tanítási órán

TANTÁRGY: bármely       IDŐ: 1 perc perc   KOROSZTÁLY: 6-18     MUNKAFORMA: csoport, plénum      ESZKÖZÖK: nem szükséges ELŐKÉSZÍTÉS:nem  szükséges  MIRE JÓ MÉG: motiváció, óra tudatos lezárása, önreflexió A tanítási órák tudatos lezárása, megkoronázza a tanítás órát....

Felfedező tanulásos játékok a víz világnapja alkalmából

Felfedező tanulásos játékok a víz világnapja alkalmából

Ha hasznosnak találod  a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!TANTÁRGY: bármely       IDŐ: 15-20 perc   KOROSZTÁLY: 4-12     MUNKAFORMA: csoport, plénum      ESZKÖZÖK:  szükséges ELŐKÉSZÍTÉS:szükséges  MIRE JÓ MÉG: elfogadás, csoportkohézió...

Tavaszidekoráció

Tavaszidekoráció

Mire lesz szükséged? Anyagok: 80–120 g / m²-es  papír rózsaszín árnyalatokban, fekete papír, ragasztópisztoly, kézműves ragasztó,  húr akasztásra, olló 1) Szirom sablon méretek:  12 x 12 cm, 13 x 13 cm, 14 x 14 cm, 15 x 15 cm, 16 x 16 cm 2) 35 cm x 35 cm = 5 négyzet...

Esik az eső…!

Esik az eső…!

TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:bármely     IDŐ: 2-5 perc    MUNKAFORMA:csoport      ESZKÖZÖK: két kéz       ELŐKÉSZÍTÉS:nem szükséges  MIRE JÓ MÉG:összehangolás, ráhangolás, koncentráció A koncentráció fejlesztése alapvető fontosságú. Ha valaki magas szinten képes...