Kooperatív fegyelmezési technikák, az alapoktól- a gyakorlatig
Mit tanulsz meg a kurzuson?
Tanfolyami tematika
Videókkal, interaktív elemekkel támogatott oktatás
1. Fegyelmezés helyett EgyüttMűködés
- Hagyományos fegyelmezési módszerek és azok hatékonysága
- A EgyüttMűködik osztálymenedzsment modell alapelvei
2. Diákok viselkedésének pszichológiája
-
- A fegyelmezetlenség fajtái – agresszió, szabályszergés, motiválatlanság, ellenszegülés
- A problémás viselkedés mögött meghúzódó pszichológiai szükségletek- hogyan azonosítsuk be őket
3. A fegyelmezetlenséget megelőző stratégiák
- Pozitív tantermi környezet kialakítása
- Hogyan lehet megelőzni az agressziót, érdektelenséget, szabályszegést, ellenszegülést?
4. Mit tehetünk, amikor kialakul egy zavaró helyzet
- Konfliktuskezelési módszerek
- Konkrét stratégiák a szabályszegések kezelésére
5. Hosszú távú megoldások és tanulói felelősségvállalás
- A diákok önszabályozásának fejlesztése
- Az önálló döntéshozatal és a felelősségteljes viselkedés ösztönzése
6. Agresszió és kihívást jelentő helyzetek kezelése
- Hogyan reagáljunk megfelelően agresszióra és konfrontációra?
- A diákok érzelmi intelligenciájának fejlesztése
7. Energikus és motiválatlan diákok hatékony irányítása
- Az energia produktív tanulássá alakítása
- Strukturált tevékenységek bevezetése a zavaró viselkedés csökkentésére
8. Tanári szerep és kommunikáció fejlesztése
- Hatékony kommunikáció a fegyelem fenntartásához
- A tanár-diák kapcsolat erősítése
EgyüttMűködik- kooperatív fegyelmezési technikák online tananyag
Kevesebb stressz. Kevesebb konfliktus.
A legtöbb tanár több energiát éget el nap mint nap a fegyelmezésre, konfliktuskezelésre mint a tanításra.
Gyakran a “rossz viselkedés” mögött nem szándékos rendbontás van, hanem egy segítségért kiáltó gyerek. Ha megtanuljuk felismerni a mögöttes érzelmi hiányokat, nem csak fegyelmezünk, hanem megelőzünk.
Ez nem arról szól, hogy “engedékenyek” legyünk. Hanem arról, hogy tudatos eszközeink legyenek a nehéz helyzetekre.
Ez a szemléletváltás nem több munkát jelent – hanem kevesebbet.
Ha felismered a problémás viselkedések mögött meghúzódó érzelmi szükségleteket:
-
a gyerek kevesebbszer fog kiakadni, dacolni, „ellened menni”,
-
te kevesebbszer érzed magad tehetetlennek, kimerültnek,
-
és az óráid nyugodtabbak, kezelhetőbbek lesznek – kevesebb erőfeszítéssel.
Nem az a cél, hogy mindent „tökéletesen” csinálj – hanem az, hogy okosabban reagálj. Hosszú távon ez azt jelenti:
✅ kevesebb fegyelmezés
✅ több figyelem a tanításra
✅ jobb kapcsolat a diákokkal
✅ és ami talán a legfontosabb: kisebb érzelmi kiégés
Logikusan felépített kiváló tanulói élménnyel támogatott szép kivitelű tanfolyam
Nézz bele
Telefonról is elérhető
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!
Ezek is érdekelhetnek
Megjelentek a 2022-es tanév óratervező programjai
Classbook-Óratervező Skillful egyéni fejlesztési terv programok funciói -Előírás szerinti óratervek, egyéni fejlesztési tervek készítése -Nyomtatóbarát-Nem kell többet az óraterveket szerkeszteni -Pedagógiai alapfogalmakat tartalmazza a program - kattintás alapú...
Olvasósarok, nyugizóna a tantermedbe-meríts ötletet szebbnél szebb minioázisokból
Az osztály tele van könyvmolyokkal vagy éppen ellenkezőleg? Egy hangulatos olvasótér minden gyereknek, varázslatos élményt nyújt. Sajnos nem mindig könnyű találni a helyet vagy biztosítani az anyagokat. De egy csodálatos könyvsarok kialakításához nem kell bankot...
Utolsó 1 perc a tanítási órán
TANTÁRGY: bármely IDŐ: 1 perc perc KOROSZTÁLY: 6-18 MUNKAFORMA: csoport, plénum ESZKÖZÖK: nem szükséges ELŐKÉSZÍTÉS:nem szükséges MIRE JÓ MÉG: motiváció, óra tudatos lezárása, önreflexió A tanítási órák tudatos lezárása, megkoronázza a tanítás órát....
Felfedező tanulásos játékok a víz világnapja alkalmából
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!TANTÁRGY: bármely IDŐ: 15-20 perc KOROSZTÁLY: 4-12 MUNKAFORMA: csoport, plénum ESZKÖZÖK: szükséges ELŐKÉSZÍTÉS:szükséges MIRE JÓ MÉG: elfogadás, csoportkohézió...
Tavaszidekoráció
Mire lesz szükséged? Anyagok: 80–120 g / m²-es papír rózsaszín árnyalatokban, fekete papír, ragasztópisztoly, kézműves ragasztó, húr akasztásra, olló 1) Szirom sablon méretek: 12 x 12 cm, 13 x 13 cm, 14 x 14 cm, 15 x 15 cm, 16 x 16 cm 2) 35 cm x 35 cm = 5 négyzet...
Esik az eső…!
TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:bármely IDŐ: 2-5 perc MUNKAFORMA:csoport ESZKÖZÖK: két kéz ELŐKÉSZÍTÉS:nem szükséges MIRE JÓ MÉG:összehangolás, ráhangolás, koncentráció A koncentráció fejlesztése alapvető fontosságú. Ha valaki magas szinten képes...