Kooperatív fegyelmezési technikák, az alapoktól- a gyakorlatig
Mit tanulsz meg a kurzuson?
Tanfolyami tematika
Videókkal, interaktív elemekkel támogatott oktatás
1. Fegyelmezés helyett EgyüttMűködés
- Hagyományos fegyelmezési módszerek és azok hatékonysága
- A EgyüttMűködik osztálymenedzsment modell alapelvei
2. Diákok viselkedésének pszichológiája
-
- A fegyelmezetlenség fajtái – agresszió, szabályszergés, motiválatlanság, ellenszegülés
- A problémás viselkedés mögött meghúzódó pszichológiai szükségletek- hogyan azonosítsuk be őket
3. A fegyelmezetlenséget megelőző stratégiák
- Pozitív tantermi környezet kialakítása
- Hogyan lehet megelőzni az agressziót, érdektelenséget, szabályszegést, ellenszegülést?
4. Mit tehetünk, amikor kialakul egy zavaró helyzet
- Konfliktuskezelési módszerek
- Konkrét stratégiák a szabályszegések kezelésére
5. Hosszú távú megoldások és tanulói felelősségvállalás
- A diákok önszabályozásának fejlesztése
- Az önálló döntéshozatal és a felelősségteljes viselkedés ösztönzése
6. Agresszió és kihívást jelentő helyzetek kezelése
- Hogyan reagáljunk megfelelően agresszióra és konfrontációra?
- A diákok érzelmi intelligenciájának fejlesztése
7. Energikus és motiválatlan diákok hatékony irányítása
- Az energia produktív tanulássá alakítása
- Strukturált tevékenységek bevezetése a zavaró viselkedés csökkentésére
8. Tanári szerep és kommunikáció fejlesztése
- Hatékony kommunikáció a fegyelem fenntartásához
- A tanár-diák kapcsolat erősítése
EgyüttMűködik- kooperatív fegyelmezési technikák online tananyag
Kevesebb stressz. Kevesebb konfliktus.
A legtöbb tanár több energiát éget el nap mint nap a fegyelmezésre, konfliktuskezelésre mint a tanításra.
Gyakran a “rossz viselkedés” mögött nem szándékos rendbontás van, hanem egy segítségért kiáltó gyerek. Ha megtanuljuk felismerni a mögöttes érzelmi hiányokat, nem csak fegyelmezünk, hanem megelőzünk.
Ez nem arról szól, hogy “engedékenyek” legyünk. Hanem arról, hogy tudatos eszközeink legyenek a nehéz helyzetekre.
Ez a szemléletváltás nem több munkát jelent – hanem kevesebbet.
Ha felismered a problémás viselkedések mögött meghúzódó érzelmi szükségleteket:
-
a gyerek kevesebbszer fog kiakadni, dacolni, „ellened menni”,
-
te kevesebbszer érzed magad tehetetlennek, kimerültnek,
-
és az óráid nyugodtabbak, kezelhetőbbek lesznek – kevesebb erőfeszítéssel.
Nem az a cél, hogy mindent „tökéletesen” csinálj – hanem az, hogy okosabban reagálj. Hosszú távon ez azt jelenti:
✅ kevesebb fegyelmezés
✅ több figyelem a tanításra
✅ jobb kapcsolat a diákokkal
✅ és ami talán a legfontosabb: kisebb érzelmi kiégés
Logikusan felépített kiváló tanulói élménnyel támogatott szép kivitelű tanfolyam
Nézz bele
Telefonról is elérhető
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!
Ezek is érdekelhetnek
AZ ELSŐ OSZTÁLYFŐNÖKI ÓRA MEGALAPOZHATJA AZ EGÉSZ ÉVES KÖZÖS MUNKÁT! KÖZÖS SZABÁLYALKOTÁS LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE!
TANTÁRGY: osztályfőnöki óra IDŐ: 45-90 perc MUNKAFORMA: egyéni, csoport, plénum ESZKÖZÖK: csomagolópapír, filctoll ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges MIRE JÓ MÉG: magatartási szabályok megalapozása Sok diák szerint a szabályok rosszak,...
10 érdekes tény a tüzijátékokról
Kínában 900 körül feketelőporral töltött bambuszrudakat meggyújtva a tűzzel, füsttel és durranással űzték el a rossz szellemeket. A feljegyzések szerint az első - maihoz hasonló - tűzijátékot Kínában tartották a XII. században A tűzijátékokat olyan nagy mennyiségben...
Óratervezés alapjai-Kompetencia és a didaktikai alapelvek
Az 1990-es évek végétől a terjedt el a kompetencia alapú humánerőforrás szemlélet az Egyesült Államokban széleskörűen, és jelent meg az oktatásban, a munkaerő fejlesztésben is. Mára kompetencia minden eddiginél tágabb értelmezést kapott, felölelte a tudást és a...
MI A TE TÖRTÉNETED?- Hogyan építsük be a foglalkozásokba óvodában, iskolában? Mi a jó történetmesélés titka?
TANTÁRGY: magyar irodalom, történelem,dráma, idegen nyelv, rajz, technika KOROSZTÁLY:összes IDŐ: 10-15 perc MUNKAFORMA: a) egyéni, pár, csoport plénum ESZKÖZÖK: kő és fantázia ELŐKÉSZÍTÉS: szükséges MIRE JÓ MÉG: fantázia, képzelet,...
A fejlesztő foglalkozások “tízparancsolata”
A nem óvodai csoportban vagy osztálykeretben szervezett, hanem kiválogatott problémás gyerekek számára indított fejlesztő foglalkozásokat lehet egyénileg vagy csoportosan tartani, de hat főnél semmiképpen sem lehet nagyobb a csoport. Agresszív, impulzív gyerekek...
Az élelmesebb diákok egy része a gyakorikérdések.hu-n oldatja meg a háziját.
Nyári élményeim másképp: látványosan, megosztva Írnátok nekem egy oldalas fogalmazást a nyárról? E/1 személyben :D? A kérdés nem vicc! Az élelmesebb diákok egy része a gyakorikérdések.hu-n oldatja meg a háziját. Sok gyereknek az első "nemszeretem" feladatává...