
A Maffiajáték Leírása:
Játékosok száma: 10-16 fő
Eszközök: Kártyák (három maffia tag és a szereplők számára megfelelő számú kártya, nyomozó és orvos szerephez király és királynő kártyák)
1. A szereplők kiosztása:
-
Maffia tagjai: Kiválasztunk egy színt (pl. pikk vagy kör), és a maffia kártyáit ebből a színből húzzuk ki.
- 3 maffia tagot osztunk ki minden más játékosra, tehát ha 12 játékos van, 3 maffia tagot és 9 ártatlant.
-
Király és királynő kártyák: A játékmester félretesz egy király és egy királynő kártyát, amelyeket az orvos és a nyomozó kapnak.
-
Többi kártya: A fennmaradó, nem maffia kártyákot (pl. káró, treff) véletlenszerűen kiosztjuk a többi játékos számára.
2. A szerepek:
- Maffia tagjai: A céljuk, hogy titokban eltüntessék az ártatlanokat.
- Nyomozó: Minden éjszaka választhat egy személyt, akiről úgy gondolja, hogy maffia tagja. Ha helyesen tippel, a személy elhagyja a játékot.
- Orvos: Minden éjszaka választhat egy játékost, akit megment. Ha a maffia áldozatát választja, az túléli.
3. A játékmenet:
Előkészületek:
- A játékmester osztja ki a kártyákat és elmagyarázza a szabályokat a játékosoknak.
- A játékosok körbeülnek.
- Kártyák titokban maradnak, mindenki titokban tartja a szerepét.
Alvás és ébredés:
- Alvás: A játékmester arra kéri a játékosokat, hogy csukják be a szemüket.
- Maffia ébredése: A maffia tagjai kinyitják a szemüket és titokban kiválasztanak egy áldozatot.
- Ha nem tudnak dönteni, senkit sem ölnek meg.
- Nyomozó ébredése: A nyomozó kinyitja a szemét és választhat egy személyt, akiről úgy gondolja, hogy maffia tagja.
- Orvos ébredése: Az orvos kinyitja a szemét és választhat egy játékost, akit megment. Ha a maffia áldozatát választja, az túléli.
Az éjszaka eseményei:
- A játékmester elmondja a játékosoknak, mi történt az éjszaka. Ha a nyomozó tévedett, azt mondhatja, hogy a maffia támadott, de a nyomozó nem tudta elkapni a gyilkost.
- Ha a nyomozó helyes választ adott, a maffia tagját eltávolítják a játékból.
Nappali viták és szavazás:
- Viták: A játékosoknak 5-10 percük van arra, hogy megvitatják, ki lehet a maffia tagja.
- Szavazás: Mindenki szavaz, hogy kit szavazzanak ki a játékból.
- Ha valakit bűnösnek találnak, elárulja a szerepét és elhagyja a játékot.
- Az ártatlanok bűnös szereplőként is elhagyhatják a játékot, ha tévesen szavaztak.
4. Ismétlés:
- A játékmester újra megkéri a játékosokat, hogy aludjanak, és a maffia új áldozatot választ.
- Ez a folyamat folytatódik, amíg:
- Maffia: Ha minden maffia tagot eltávolítanak, a falusiak nyernek.
- Falusik: Ha minden falusi eltűnik, a maffia győz.
Fontos tippek a játékhoz:
- Maffia tagjai próbálnak titokban maradni, miközben próbálják félrevezetni a többieket.
- A nyomozónak és az orvosnak kell használniuk a megérzéseiket, hogy a maffia tagjait leleplezzék.
- A falusiaknak együtt kell működniük, hogy a lehető legtöbb maffia tagot felfedjék.
Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat
Legnépszerűbb óratervező sablonok
-
Akció!
Csomag 1-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező A 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft. -
Akció!
Csomag 2-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező B 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft.
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!
Ezek is érdekelhetnek
Megjelentek a 2022-es tanév óratervező programjai
Classbook-Óratervező Skillful egyéni fejlesztési terv programok funciói -Előírás szerinti óratervek, egyéni fejlesztési tervek készítése -Nyomtatóbarát-Nem kell többet az óraterveket szerkeszteni -Pedagógiai alapfogalmakat tartalmazza a program - kattintás alapú...
Olvasósarok, nyugizóna a tantermedbe-meríts ötletet szebbnél szebb minioázisokból
Az osztály tele van könyvmolyokkal vagy éppen ellenkezőleg? Egy hangulatos olvasótér minden gyereknek, varázslatos élményt nyújt. Sajnos nem mindig könnyű találni a helyet vagy biztosítani az anyagokat. De egy csodálatos könyvsarok kialakításához nem kell bankot...
Utolsó 1 perc a tanítási órán
TANTÁRGY: bármely IDŐ: 1 perc perc KOROSZTÁLY: 6-18 MUNKAFORMA: csoport, plénum ESZKÖZÖK: nem szükséges ELŐKÉSZÍTÉS:nem szükséges MIRE JÓ MÉG: motiváció, óra tudatos lezárása, önreflexió A tanítási órák tudatos lezárása, megkoronázza a tanítás órát....
Felfedező tanulásos játékok a víz világnapja alkalmából
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!TANTÁRGY: bármely IDŐ: 15-20 perc KOROSZTÁLY: 4-12 MUNKAFORMA: csoport, plénum ESZKÖZÖK: szükséges ELŐKÉSZÍTÉS:szükséges MIRE JÓ MÉG: elfogadás, csoportkohézió...
Tavaszidekoráció
Mire lesz szükséged? Anyagok: 80–120 g / m²-es papír rózsaszín árnyalatokban, fekete papír, ragasztópisztoly, kézműves ragasztó, húr akasztásra, olló 1) Szirom sablon méretek: 12 x 12 cm, 13 x 13 cm, 14 x 14 cm, 15 x 15 cm, 16 x 16 cm 2) 35 cm x 35 cm = 5 négyzet...
Esik az eső…!
TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:bármely IDŐ: 2-5 perc MUNKAFORMA:csoport ESZKÖZÖK: két kéz ELŐKÉSZÍTÉS:nem szükséges MIRE JÓ MÉG:összehangolás, ráhangolás, koncentráció A koncentráció fejlesztése alapvető fontosságú. Ha valaki magas szinten képes...