gyerekek pancsolnak a vízben

Az “Inkább…?” kérdések feldolgozása során egy más megközlítésben ismerjük egymást, mivel segíthet a csapattagok közötti kapcsolatok erősítésödnek, valamint megismerjük az egyéni preferenciákat és értékeket, lehetőség van az önkifejezésre. Itt van néhány csapatépítő feladat, amelyeket a “Inkább…?” kérdések feldolgozásához használhatsz:

Először is nézzünk néhány kérdést, amely dilemmaként merülhet fel. Hogy szórakoztató legyen, nem hétköznapi élethelyzetekben kell döntést hozni.

  • Inkább lennél gazdag, de egyedül, vagy szegény, de sok barátod lenne?
  • Inkább lennél szuper erős, vagy szuper gyors?
  • Inkább lenne olyan munkád, amit szeretsz, de kevés pénzért, mint olyan munkád, amit utálsz, de sok pénzért?
  • Inkább utaznál az űrbe, vagy fedeznél fel egy ismeretlen óceánokat?
  • Inkább lennél képes repülni, vagy láthatatlanná válni?
  • Inkább lennél képes visszautazni az időben, vagy előre az időben?
  • Inkább lennél mindig túlöltözött, vagy mindig alulöltözött?
  • Inkább választanád, hogy soha többé ne használhass okostelefont, vagy hogy soha többé ne használhass számítógépet?
  • Inkább töltenél egy évet egy lakatlan szigeten, vagy egy évet egy zsúfolt városban, ahol nem ismersz senkit?
  • Inkább lennél képes bármilyen hangszeren játszani, vagy bármilyen nyelvet beszélni?
  • Inkább tudnád a választ minden kérdésre, vagy megnyernéd a lottót?
  • Inkább élnél egy kis házban a tengerparton, vagy egy nagy házban a hegyekben?
  • Inkább választanád, hogy mindig csak reggel 5 óráig aludhass, vagy éjszaka 2 óráig ébren maradhass?
  • Inkább tudnád előre megjósolni a jövőt, vagy megváltoztatni a múltat?
  • Inkább lennél a legokosabb ember a világon, vagy a legviccesebb?
  • Inkább lennél képes beszélni az állatokkal, vagy képes lennél beszélni a növényekkel?
  • Inkább lennél híres színész, vagy híres zenész?
  • Inkább töltenél egy hetet a sivatagban, vagy egy hetet az Északi-sarkon?
  • Inkább élnél egy évig elektromosság nélkül, vagy egy évig internet nélkül?
  • Inkább ne lennél képes soha többé nem hazudni, vagy  soha többé nem érezni fájdalmat?

Kis Csoportos Diskurzus

  • Feladat: Oszd fel a csapatot kisebb csoportokra (3-4 fő). Minden csoport kap  “Inkább” kérdéseket, és 10-15 percet kapnak, hogy megvitassák a kérdést, és eldöntsék, melyik lehetőséget választanák, a csapatnak közös döntésre kell jutniuk. Közös megbeszélés során a csoportnak el kell magyaráznia, miért választották az adott lehetőséget.
  • Cél: Segít megismerni a csapattagok véleményét és döntési folyamatait, valamint elősegíti a kommunikációt és a csapatmunkát.

 Kérdőív

  • Feladat: Készíts egy kérdőívet, amely tartalmazza az “Inkább…?” kérdéseket. Kérd meg az egyéneket, hogy töltsék ki, majd a közös megbeszélés úgy történhet, hogy a kérdésekre adott válaszok alapján a térben is elhelyezkedhetnek a közösség tagjai, váltogatva a helyüket asszerint hogy mit választottak.
  • Cél: Azonosítja a csapat közös értékeit és preferenciáit, és segít megérteni a csapat dinamikáját.

Egyéni Preferenciák Térképe

  • Feladat: Készíts egy nagy táblát vagy posztert, amelyre különböző “Would You Rather” kérdések vannak feltüntetve. A csapattagok helyezzenek el matricákat vagy színes jelölőket a választható opciók mellett. Ezután vitassátok meg, hogy miért választották az egyes lehetőségeket.
  • Cél: Vizualizálja a csapat tagjainak preferenciáit és érdeklődési köreit.

Kérdezz felelek

  • Feladat: Minden csapattag egy kérdést kap, körbejárnak és egymást kérdezgetik, az eredményeket lejegyzik. Mindenki visszaül a helyére  és együtt beszélik meg az eredményeket.
  • Cél: Egymás és egymás  értékeinek a megismerése

Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat

Legnépszerűbb óratervező sablonok

Ha hasznosnak találod  a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!

Ezek is érdekelhetnek

AZ ELSŐ OSZTÁLYFŐNÖKI ÓRA MEGALAPOZHATJA AZ EGÉSZ ÉVES KÖZÖS MUNKÁT! KÖZÖS SZABÁLYALKOTÁS LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE!

AZ ELSŐ OSZTÁLYFŐNÖKI ÓRA MEGALAPOZHATJA AZ EGÉSZ ÉVES KÖZÖS MUNKÁT! KÖZÖS SZABÁLYALKOTÁS LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE!

 TANTÁRGY: osztályfőnöki óra         IDŐ: 45-90 perc         MUNKAFORMA: egyéni, csoport, plénum      ESZKÖZÖK:  csomagolópapír, filctoll       ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges  MIRE JÓ MÉG: magatartási szabályok megalapozása Sok  diák szerint a szabályok rosszak,...

10 érdekes tény a tüzijátékokról

10 érdekes tény a tüzijátékokról

Kínában 900 körül feketelőporral töltött bambuszrudakat meggyújtva a tűzzel, füsttel és durranással űzték el a rossz szellemeket.  A feljegyzések szerint az első - maihoz hasonló - tűzijátékot Kínában tartották a XII. században A tűzijátékokat olyan nagy mennyiségben...

MI A TE TÖRTÉNETED?- Hogyan építsük be a foglalkozásokba óvodában, iskolában? Mi a jó történetmesélés titka?

MI A TE TÖRTÉNETED?- Hogyan építsük be a foglalkozásokba óvodában, iskolában? Mi a jó történetmesélés titka?

  TANTÁRGY: magyar irodalom, történelem,dráma, idegen nyelv, rajz, technika  KOROSZTÁLY:összes       IDŐ: 10-15 perc         MUNKAFORMA: a) egyéni, pár, csoport plénum      ESZKÖZÖK: kő és fantázia       ELŐKÉSZÍTÉS: szükséges  MIRE JÓ MÉG: fantázia, képzelet,...

A fejlesztő foglalkozások “tízparancsolata”

A fejlesztő foglalkozások “tízparancsolata”

A nem óvodai csoportban vagy osztálykeretben szervezett, hanem kiválogatott problémás gyerekek számára indított fejlesztő foglalkozásokat lehet egyénileg vagy csoportosan tartani, de hat főnél semmiképpen sem lehet nagyobb a csoport. Agresszív, impulzív gyerekek...