gyerekek pancsolnak a vízben

A nyári élmények feldolgozása az iskolában nagyszerű módja annak, hogy a diákok újra ráhangolódjanak a tanulásra, miközben megosztják egymással a szünet alatt szerzett tapasztalataikat. Íme néhány ötlet, hogyan lehet ezt kreatívan és interaktívan megtenni:

1. Nyári élménybeszámoló

  • Írásban: Kérd meg a diákokat, hogy írjanak egy fogalmazást a nyár legemlékezetesebb pillanatáról. Ez lehet egy különleges utazás, egy találkozás, vagy akár egy új hobbi felfedezése.
  • Szóban: Tartsatok “Nyári élmény órát”, ahol mindenki röviden elmesélheti, mit csinált a nyáron. Ez lehet egy kötetlenebb, beszélgetős óra, ahol a diákok kérdéseket is feltehetnek egymásnak.

2. Nyári fotókiállítás

  • Kérd meg a diákokat, hogy hozzanak be néhány fényképet a nyári szünetről. Ezekből rendezhettek egy kis kiállítást az osztályteremben, ahol minden képhez egy rövid leírást is készíthetnek a gyerekek.

3. Kreatív projekt

  • Kézműves: Készítsetek közösen egy nagy nyári élménytérképet. Minden diák választhat egy élményt, amit vizuálisan megjeleníthet egy rajz vagy kollázs formájában.
  • Digitális: A diákok készíthetnek egy rövid videót vagy digitális prezentációt, amelyben bemutatják a nyári élményeiket. Ez jó lehetőség arra is, hogy a technológiai eszközöket használják és gyakorolják.

4. Nyári élménynapló

  • Készítsetek közösen egy osztálynaplót, amelybe mindenki írhat vagy rajzolhat a nyári élményeiről. Ez egy közös emlék lehet, amit később visszanézhettek, és a tanév végén akár meg is tarthatjátok az osztály könyvtárában.

5. Nyári élménykvíz

  • Készítsetek egy kvízt, amelyben a diákok kérdéseket tesznek fel egymásnak a nyári élményeikről. Ez lehet egy játékos verseny, ahol a helyes válaszokat pontokkal jutalmazzátok.

6. Nyári élmények dramatizálása

  • Az osztály kiscsoportokra osztva rövid jeleneteket játszhat el a nyári élményekről. Ez nem csak szórakoztató, de fejleszti a kommunikációs készségeket és a kreativitást is.

7. Interaktív térkép

  • Készítsetek egy világtérképet, és minden diák jelölje be, hol járt a nyáron. Aztán mesélhetnek az adott helyről, bemutathatják annak érdekességeit, és megoszthatják személyes élményeiket is.

Ezek az ötletek segítenek abban, hogy a diákok élvezetes módon osszák meg egymással a nyári élményeiket, miközben kreatív és tanulást ösztönző tevékenységekben vesznek részt.

Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat

Legnépszerűbb óratervező sablonok

Ha hasznosnak találod  a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!

Ezek is érdekelhetnek

AZ ELSŐ OSZTÁLYFŐNÖKI ÓRA MEGALAPOZHATJA AZ EGÉSZ ÉVES KÖZÖS MUNKÁT! KÖZÖS SZABÁLYALKOTÁS LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE!

AZ ELSŐ OSZTÁLYFŐNÖKI ÓRA MEGALAPOZHATJA AZ EGÉSZ ÉVES KÖZÖS MUNKÁT! KÖZÖS SZABÁLYALKOTÁS LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE!

 TANTÁRGY: osztályfőnöki óra         IDŐ: 45-90 perc         MUNKAFORMA: egyéni, csoport, plénum      ESZKÖZÖK:  csomagolópapír, filctoll       ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges  MIRE JÓ MÉG: magatartási szabályok megalapozása Sok  diák szerint a szabályok rosszak,...

10 érdekes tény a tüzijátékokról

10 érdekes tény a tüzijátékokról

Kínában 900 körül feketelőporral töltött bambuszrudakat meggyújtva a tűzzel, füsttel és durranással űzték el a rossz szellemeket.  A feljegyzések szerint az első - maihoz hasonló - tűzijátékot Kínában tartották a XII. században A tűzijátékokat olyan nagy mennyiségben...

MI A TE TÖRTÉNETED?- Hogyan építsük be a foglalkozásokba óvodában, iskolában? Mi a jó történetmesélés titka?

MI A TE TÖRTÉNETED?- Hogyan építsük be a foglalkozásokba óvodában, iskolában? Mi a jó történetmesélés titka?

  TANTÁRGY: magyar irodalom, történelem,dráma, idegen nyelv, rajz, technika  KOROSZTÁLY:összes       IDŐ: 10-15 perc         MUNKAFORMA: a) egyéni, pár, csoport plénum      ESZKÖZÖK: kő és fantázia       ELŐKÉSZÍTÉS: szükséges  MIRE JÓ MÉG: fantázia, képzelet,...

A fejlesztő foglalkozások “tízparancsolata”

A fejlesztő foglalkozások “tízparancsolata”

A nem óvodai csoportban vagy osztálykeretben szervezett, hanem kiválogatott problémás gyerekek számára indított fejlesztő foglalkozásokat lehet egyénileg vagy csoportosan tartani, de hat főnél semmiképpen sem lehet nagyobb a csoport. Agresszív, impulzív gyerekek...