
Az új tanév kezdetével nemcsak a tanulás, hanem a közösségépítés is fontos szerepet kap az iskolai életben. A csapatépítő feladatok lehetőséget nyújtanak arra, hogy a diákok jobban megismerjék egymást, erősítsék az együttműködési készségeiket. Az alábbiakban bemutatott tevékenységek játékos formában segítik elő a csapatszellem kialakítását.
1. Kincsvadászat az iskolában
- Leírás: A diákokat kisebb csapatokra osztják, és egy térkép vagy útmutató segítségével elrejtett kincseket kell megtalálniuk az iskolában vagy annak környékén. A feladatok lehetnek egyszerű rejtvények vagy logikai feladatok, amelyek megoldásával a következő nyomot találják meg.
- Cél: Együttműködés, kommunikáció, logikus gondolkodás.
2. Csoportos történetalkotás
- Leírás: A diákok egy körben ülnek, és mindenki hozzátesz egy mondatot a történethez, amit az előző diák kezdett. Például az első diák elkezdi: “Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy kék macska…”, a következő pedig folytatja.
- Cél: Kreativitás, csapatmunka, figyelem másokra.
3. Toronyépítés
- Leírás: A diákoknak különböző eszközökből, mint például szívószálak, papír, ragasztószalag vagy spagetti és pillecukor, kell minél magasabb tornyot építeniük egy adott idő alatt. A csapatok versenyeznek egymással, hogy ki tudja a legstabilabb és legmagasabb tornyot építeni.
- Cél: Problémamegoldás, kreatív gondolkodás, együttműködés.
4. Jégtörő kérdések
- Leírás: A diákok körben ülnek, és mindenki feltesz egy kérdést egy másik diáknak, például: “Mi a kedvenc tantárgyad?” vagy “Mi a kedvenc filméd?”. A cél, hogy mindenki jobban megismerje a másikat.
- Cél: Kommunikáció, kapcsolatépítés, önkifejezés.
5. Osztálylogó vagy -zászló tervezése
- Leírás: A diákok csapatokat alkotnak, és együtt kell megtervezniük egy logót vagy zászlót, amely képviseli őket. Használhatnak papírt, festéket, színes ceruzákat stb.
- Cél: Kreativitás, együttműködés, identitásépítés.
6. “Élő” Képregény
- Leírás: A diákok csapatokban kitalálnak egy rövid történetet, amit élő képekként kell megjeleníteniük. A csapat minden tagja egy karaktert játszik el, és a többieknek ki kell találniuk, mi történik a “képregény” adott kockájában.
- Cél: Kreativitás, kommunikáció, színészi készségek.
Ezek a feladatok nemcsak szórakoztatóak, hanem segítenek a diákoknak jobban megismerni egymást és fejleszteni a csapatmunkájukat.
Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat
Legnépszerűbb óratervező sablonok
Ha hasznosnak találod a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!
-
Akció!
Csomag 1-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező A 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft. -
Akció!
Csomag 2-Skillful egyéni fejlesztési terv + Classbook-óratervező B 2024-2025
Original price was: 24 400 Ft.18 500 FtCurrent price is: 18 500 Ft.
Ezek is érdekelhetnek
AZ ELSŐ OSZTÁLYFŐNÖKI ÓRA MEGALAPOZHATJA AZ EGÉSZ ÉVES KÖZÖS MUNKÁT! KÖZÖS SZABÁLYALKOTÁS LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE!
TANTÁRGY: osztályfőnöki óra IDŐ: 45-90 perc MUNKAFORMA: egyéni, csoport, plénum ESZKÖZÖK: csomagolópapír, filctoll ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges MIRE JÓ MÉG: magatartási szabályok megalapozása Sok diák szerint a szabályok rosszak,...
10 érdekes tény a tüzijátékokról
Kínában 900 körül feketelőporral töltött bambuszrudakat meggyújtva a tűzzel, füsttel és durranással űzték el a rossz szellemeket. A feljegyzések szerint az első - maihoz hasonló - tűzijátékot Kínában tartották a XII. században A tűzijátékokat olyan nagy mennyiségben...
Óratervezés alapjai-Kompetencia és a didaktikai alapelvek
Az 1990-es évek végétől a terjedt el a kompetencia alapú humánerőforrás szemlélet az Egyesült Államokban széleskörűen, és jelent meg az oktatásban, a munkaerő fejlesztésben is. Mára kompetencia minden eddiginél tágabb értelmezést kapott, felölelte a tudást és a...
MI A TE TÖRTÉNETED?- Hogyan építsük be a foglalkozásokba óvodában, iskolában? Mi a jó történetmesélés titka?
TANTÁRGY: magyar irodalom, történelem,dráma, idegen nyelv, rajz, technika KOROSZTÁLY:összes IDŐ: 10-15 perc MUNKAFORMA: a) egyéni, pár, csoport plénum ESZKÖZÖK: kő és fantázia ELŐKÉSZÍTÉS: szükséges MIRE JÓ MÉG: fantázia, képzelet,...
A fejlesztő foglalkozások “tízparancsolata”
A nem óvodai csoportban vagy osztálykeretben szervezett, hanem kiválogatott problémás gyerekek számára indított fejlesztő foglalkozásokat lehet egyénileg vagy csoportosan tartani, de hat főnél semmiképpen sem lehet nagyobb a csoport. Agresszív, impulzív gyerekek...
Az élelmesebb diákok egy része a gyakorikérdések.hu-n oldatja meg a háziját.
Nyári élményeim másképp: látványosan, megosztva Írnátok nekem egy oldalas fogalmazást a nyárról? E/1 személyben :D? A kérdés nem vicc! Az élelmesebb diákok egy része a gyakorikérdések.hu-n oldatja meg a háziját. Sok gyereknek az első "nemszeretem" feladatává...