almatorony

TANTÁRGY: osztályfőnöki, bármely KOROSZTÁLY:alsó, felső tagozat, középiskola    IDŐ:25-45 perc    MUNKAFORMA:  csoport ESZKÖZÖK:  feladattól függ  ELŐKÉSZÍTÉS: némelyik feladathoz szükséges  MIRE JÓ MÉG:  csapatépítés

Egy újabb tanév végéhez érkeztünk, amely tele volt izgalmas kihívásokkal, felejthetetlen élményekkel és közös sikerekkel. Az elmúlt hónapokban rengeteg tudással gazdagodtunk, új barátságokat kötöttünk, és számos közös pillanatot éltünk át, amelyek mind-mind hozzájárultak ahhoz, hogy fejlődjünk és növekedjünk, nem csak tudományban, hanem emberként is.

Ez az időszak lehetőséget ad arra, hogy visszatekintsünk az év során elért eredményeinkre, és megünnepeljük mindazokat az erőfeszítéseket, amelyeket közösen tettünk.

Ki mit tud: Szervezz a tanulóknak, „ ki mit tud”-ot Határozz meg kategóriákat: egyéni- csapat éneklés, tánc, versmondás, pantomim, bűvésztrükkök. A kategóriáknak csak a képzelet szab határt.

 

Osztálypiknik: Rendezz pikniket akár az iskola területén, akár egy helyi parkban, ahol a tanulók étkezhetnek, játszhatnak és társasozhatnak.

 

Filmnap: Rendezz filmvetítést az iskola aulájában vagy az osztályteremben pattogatott kukoricával és italokkal. Válassz egy népszerű vagy klasszikus filmet.

 

Memóriakollázs: A tanulók készítsenek kollázst a tanévből származó kedvenc emlékeikből fényképek, rajzok és jegyzetek segítségével.  Rakjátok be egy emlékkönyvbe vagy készítsetek plakátot belőle.

 

Díjátadó ünnepség: tartsatok ünnepséget a tanulók egész éves eredményeinek elismerésére. Határozz meg „legjobb” kategóriákat: sportoló, legkreatívabb, leg megbízhatóbb stb…. A lényeg ebben a játékban, hogy mindenki kapjon testreszabott díjat.

 

Az osztályterem takarítása: Vond be a tanulókat az osztályterem takarításába. Rendszerezzétek együtt a kellékeket, a hirdetőtáblákat, eszközöket.

 

Kincsvadászat: Szervezz kincsvadászatot az iskola vagy a játszótér körül. A kincsvadászat során a résztvevők egy listát kapnak különböző tárgyakról vagy nyomokról, amelyeket meg kell találniuk vagy teljesíteniük kell egy területen. A gyerekek különféle nyomok alapján haladnak egyik helyről a másikra, amíg minden tárgyat meg nem találnak vagy minden feladatot meg nem oldanak.

 

Emlékkönyv: Hozzon létre egy osztály emlékkönyvet, amelyben minden tanuló hozzátesz egy oldalt. Adják meg kedvenc pillanataikat, idézeteiket, rajzaikat és fotóikat az évből.

 

Könyvcsere: Szervezzen könyvbemutatót, könyvcserét, ahol a tanulók behozhatják az általuk olvasott könyveket, és elmesélhetik vagy elcserélhetik azokat társaikkal. Ez ösztönzi a nyári olvasást.

 

Időkapszula: A tanulók készítsenek időkapszulát jövőbeli énjüknek írt levelekkel, fényképekkel, apró emléktárgyakkal és a jövőre vonatkozó jóslatokkal. Szeptemberben érdemes lehet újra elővenni és kinyitni.

 

Emlékút: Dekorálj ki egy falat, folyósót a tanév legfontosabb eseményeivel. A tanulók végigjárhatják és felidézhetik emlékeiket

  

Szelfifal: Állíts be egy „fotófülkét” kellékekkel és hátterekkel. A diákok szórakoztató képeket készíthetnek, hogy megörökítsék az év végi emlékeket.

 

Osztálytermi Táborozás: Alakítsd át az osztálytermet egy táborozó hellyé  hálózsákokkal és zseblámpákkal. Mondjatok mesét, egyetek tábori ételelket vagy kézműveskedjetek.

 

Dokumentáld gyorsan, profin az óráidal, foglalkozásaidat

Legnépszerűbb óratervező sablonok

Ha hasznosnak találod  a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!

Ezek is érdekelhetnek

Kooperatív óraterv jellemzői

Kooperatív óraterv jellemzői

TANTÁRGY: bármely KOROSZTÁLY:alsó, felső tagozat, középiskola    IDŐ:45-90 perc    MUNKAFORMA:  csoport ESZKÖZÖK:  feladattól függ  ELŐKÉSZÍTÉS: némelyik feladathoz szükséges  MIRE JÓ MÉG:  csapatépítésA kooperatív óraterv olyan terv, amely a kooperatív tanulási...

10 műveltségi terület és a tantárgyak kapcsolata

10 műveltségi terület és a tantárgyak kapcsolata

Anyanyelv és irodalom    Alapvető szerepe van a gondolkodásmód kialakításában, a nevelésben, az oktatásban; információszerzés lehetőségeinek feltárásában, probléma megértésében illetve megoldásában; továbbá az önálló tanulás kialakításában. Minden tantárggyal hatnak...

Iskolai nyomozós játék kerettörténettel és feladatokkal

Iskolai nyomozós játék kerettörténettel és feladatokkal

TANTÁRGY: osztályfőnöki, bármely KOROSZTÁLY:alsó, felső tagozat, középiskola    IDŐ:60 perc    MUNKAFORMA:  csoport ESZKÖZÖK:  feladattól függ  ELŐKÉSZÍTÉS: némelyik feladathoz szükséges  MIRE JÓ MÉG:  csapatépítésÜdvözlünk mindenkit az izgalmas iskolai nyomozós...

Pin It on Pinterest

Share This