Óraterv A és B rövid összefoglaló

 

Az útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez  ajánlásában a 12. és 13. számú mellékletként két ajánlott óraterv minta szerepel. Nézzük meg a két képet!

 

Mi az azonosság és a különbség a kettő között?

 

A fejléc mindkét változatban ugyanaz

  1. Fel kell sorolni az alapvető adatokat. Ki tanít, milyen műveltségi területen, milyen tantárgyat, hányadik osztályban.
  2. Majd jönnek a tanítási óra alapvető információi. Mi az óra témája, célja, didaktikai feladatai, tantárgyi  kapcsolatok, források, dátum

Az óratervek részletezésében van különbség


Az óraterv „B” változat egy egyszerűsített formában, az óra menetében, foglalja össze a tanári és tanulói tevékenységeket és a feladatok fejlesztési céljait. Az „A” verzióban a tanári és tanulói tevékenységeket külön kell tervezni.

Források:

Útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében a Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez (pdf) (hatodik változat)

Pedagógiai-szakmai ellenőrzések eljárásrendjét, elvárásrendszerét, eszközeit, módszereit tartalmazó, intézménytípusok szerinti kézikönyvek (ötödik kiadás)

Amennyiben ezeknek megfelelő óraterveket szeretnél szerkeszteni, ezt megteheted gyorsan könnyedén az óratervező programjainkban:

Classbook-óratervező A

Classbook-óratervező B

Skillful-egyéni fejlesztési terv

Lentebb elolvashatod  és megnézheted az információket, előnyöket, amelyek a programok használatával járnak

Minden ami óraterv elkészítéséhez kell egy csomagban!

  • Előre beépített elrendezés- fejléc, óraterv kifejtése
  • Szakkifejezések
  • Tárolási lehetősáég
  • Formázott nyomtatási kép

 

Kiknek ajánljuk? 

Óvodapedagógusoknak, tanítóknak és tanároknak 1-12. osztályig, gyógypedagógusoknak, fejlesztőpedagógusoknak

Mire használhatók a sablonok?

Röviden? Óratervek és óravázlatok készítésére. Hosszabban: a Classbook-óratervezőben sablon segítségével magunk válogathatjuk kattingathatjuk be a tanítási óra elemeit. Így gyorsan és az Útmutatókban foglaltak szerint elkészülnek az óratervek.

Elfogadják portfólióban, látogatásokkor?

Útmutató a pedagógusok minősítési rendszeréhez iránymutatásai alapján készült, a formai előírások betartásával.

Megvásárolható óratervező programok

Ha hasznosnak találod  a bejegyzéseket a további tartalmakért kövess minket a facebookon!

Tankerületek által támogatott Óratervező és Egyéni fejlesztési terv programjaink: Kattints és tudj meg többet!

Tankerületek által támogatott Óratervező és Egyéni fejlesztési terv programjaink: Kattints és tudj meg többet!

ProgramjainkÓraterv A sablonon Útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében a Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez Hatodik, javított változat szempontjai szerinti óratervek készítésére alkalmas.Óraterv B sablonon Útmutató a pedagógusok minősítési...

Hogyan rendezd a konfliktusokat az osztályban? – konfliktus megoldó tréning feladatok

Hogyan rendezd a konfliktusokat az osztályban? – konfliktus megoldó tréning feladatok

Konfliktuskezelési feladatok segítenek a diákoknak megérteni és hatékonyan kezelni a konfliktusokat. Például szerepjátékok, ahol a diákok megjelenítik különböző konfliktushelyzeteket, majd közösen megbeszélik a legjobb megoldásokat. Ezek a csoportdinamikai feladatok segíthetnek az osztályközösség erősítésében, a diákok közötti kapcsolatok kialakításában és az együttműködési készségek fejlesztésében.

Források:

Útmutató a pedagógusok minősítési rendszerében a Pedagógus I. és Pedagógus II. fokozatba lépéshez (pdf) (hatodik változat)

Pedagógiai-szakmai ellenőrzések eljárásrendjét, elvárásrendszerét, eszközeit, módszereit tartalmazó, intézménytípusok szerinti kézikönyvek (ötödik kiadás)

Pin It on Pinterest

Share This