TANTÁRGY: osztályfőnöki óra, technika, rajz, bármely tantárgy         IDŐ: 15 perc    KOROSZTÁLY: bármely     MUNKAFORMA: egyéni, pár, csoport, plénum      ESZKÖZÖK: üres fal,      ELŐKÉSZÍTÉS: nem szükséges  MIRE JÓ MÉG: kommunikáció, képzelet, kreativitás  

Az osztályban elkészült alkotások – képek, festmények, órai összefoglalásokon készült plakátok, olyan bizonyítékok, amelyekre méltán lehetnek büszkék a közösség tagjai. A csoportban folyó szakmai munka színvonalát is jól bemutatja egy jól elhelyezett kiállítás. Díszítenek és hangulatot adnak.

 

A közösségre is jó hatással van…

  • Erősíti az összetartozás érzését a csoporton belül és elismerést vált ki a környezetből.
  • Beszédtémát ad a tanáriban és a diákok között is.
  • A tanulókat hozzászokatja, hogy büszkék legyenek a munkájukra, tudják és merjék megosztani másokkal is az elért eredményeket.Gyönyörű őszi alkotásokat osztottam meg a www.facebook.com/classbookoratervezo oldalon például ilyeneket.De hogyan állítsuk ki látványosan?

Keress az alkotásoknak helyet a folyosón, hogy mindenki láthassa.

A folyosón, alulában az üres csempézett falfelületek, neadj’ isten lambériás borítások nagyon is alkalmasak arra, hogy az aktuális csoportalkotásokat megosszuk a nagyobb közösséggel is.

Használj paravánt

Egy paraván, amely a térben szabadon mozgatható, jól kiemeli az alkotásokat. Szemnek tetsző módon rendezhetőek rajta a rajzok, festmények. A paraván is díszíthető, tematikusan, őszi, téli, tavaszi vagy ünnepi kinézetre.

Felejtsd el a klisséket

Munkáink… Olyan unalmas felírat. Mennyivel érdekesebb az a felírat, hogy : Mesterművek, Művészeti galéria. Írj idézetet cím helyett: „Egy műalkotás ablakot tárhat a művész lelkéhez.” „Amire nincs, szó mond el a művészettel.” „Higgy magadban.”

Keretezz

Keretezhetsz szokatlan módon csiptetőkkel ellátott a felíró táblák/rajztáblák/táblák rögzítésével a falon. A csiptetők használatával mindig az aktuális képekre cserélheted, az alkotásokat.

Mesélj történetet

A képek és a szövegek egy egységben kommunikálnak a közösségnek. Rendezd egy történet köré a kiállítást, amely a külső szemlélőt is megérinti. Feliratokkal, rövid üzenetekkel, kommentteljétek a kiállítást.  A történetek közel hozzák egymáshoz a csoport tagjait. A legösszetettebb információkat is elérhetővé teszik. Minél személyesebb történetek jelennek meg a tárlaton annál jobban megragadják a figyelmet, annál jobban bevonják a marginális helyzetben lévő csoporttagokat. A történetekre való reakcióink azok, amik egyenlővé tesznek bennünket, és összekötnek minket,  motiválnak és ihletet adnak.

 

Képek forrása:

https://artfulparent.com/ways-to-display-kids-artwork/

https://hu.pinterest.com/pin/583005114234147915/

https://hu.pinterest.com/pin/296322850483672506/

Szokatlan ötletek, amelyekkel még izgalmasabbá teheted az októberi iskolai programokat

Szokatlan ötletek, amelyekkel még izgalmasabbá teheted az októberi iskolai programokat

Az alábbiakban néhány igazán kreatív és szokatlan ötletet találsz, amelyekkel még izgalmasabbá teheted az októberi iskolai programokat. 1. Őszi interaktív tanteremátalakítás "Meseerdő" a tanteremben: Alakítsd át a tantermet egy varázslatos őszi erdővé! Minden diák kap...